Alweer een malaria tabletten vraag? Jazeker (sorry ;)

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Sandervh
Reisexpert

Re: Alweer een malaria tabletten vraag? Jazeker (sorry ;)

Bericht door Sandervh »

Heb het al anders geregeld, men zus die is vorig jaar op vakantie geweest Ghana. en "gaat" nu daar straks 12.5 week vrijwilligerswerk doen. Oftewel geregeld. Nog bedankt voor het idee bolletjeom
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

:@ ohoh, ik heb iemand aangezet tot fraude :@ Misschien kan ik maar beter een schuilnaam gaan aannemen *)

Fijn, dat het geregeld is Sander!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

haha
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
St - Nicolaas

Qreply

Bericht door St - Nicolaas »

Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met anti malaria pillen. De gg en gd in Nederland praten elkaar allemaal tegen wat dat betreft. Volgens mij mag je ze ook nooit langer dan drie weken achter een slikken. Van malerone krijg je darm klachten en van lariam ga je hallucineren. Denk goed na als je ze toch gaat slikken. Ik ben drie maand in Azie geweest zonder. Gewoon goede bescherming zoeken in Deet. De malaria muggen zijn alleen actief na zonsondergang.Succes!!( ik slik ze nooit meer!!!)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

:N *_*
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met darmklachten van Malarone.

Bovendien is het niét waar dat de mug pas naar zonsopgang actief wordt!!!!

DEET beschermt nooit 100% tegen muggen. Bovendien kun je je nooit helemaal insmeren met DEET. (Ik ken iemand die wel eens in zijn oogleden gestoken is. Heel vervelend!)

Dat mensen besluiten geen pillen te slikken: prima. Maar ga geen onwaarheden verkondigen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ben op dit soort berichten ook niet echt happig, weet goed hoe erg malaria is en dat je er jaren later nog steeds last van kan hebben, dus ga gewoon slikken. dan misschien maar wat "darm klachten"of een blaasje in de mond rijker prima nog lang niet zo erg als malaria (en ja ik weet dat anti malaria pillen ook geen 100% bescherming bieden)
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Ik heb een paar weken Lariam geslikt - na het proefslikken thuis - m'n reismaatje slikte Malerone, geen van ons heeft ook maar ergens last van gehad qua bijwerkingen, een paar keer wat hoofdpijn maar het is aannemelijker dat dat te wijden is aan een biertje te veel de avond ervoor. Het enige verschil zit het hem in de rekeningen, toen ik hem - toevallig - bij de apotheek tegenkwam schrok ik me een rolberoerte van wat hij betaalde.

Verder heb ik een paar weken geleden m'n PADI Open Water gedaan, m'n instructrice vroeg of en wat voor malariapillen ik slikte. Ik had geen idee dat er problemen konden zijn met Lariam en duiken, maar volgens haar hebben nieuwe inzichten laten zien dat het gewoon kan - de GGD heeft mij er ook niks over gezegd - maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Plaats reactie