wandelschoenen of niet?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Ralph
Reisexpert

Re: wandelschoenen of niet?

Bericht door Ralph »

bolletjeom schreef:die van mij?? of die van Marshall??
De mijne zijn Goretex en een soort bergschoenen. wandelschoenen is idd misschien niet het goede woord. Ze zijn halfhoog
Die van mij komen hiermee ook overeen. Zal vanavond eens even het kijken voor een plaatje. Moet nu nog snel 4 credits halen in 4 weken tijd zodat ik mijn afstudeerpresentatie mag houden *O*

Ik heb ze al een behoorlijk aantal jaren en het zijn echt goede wandelschoenen, zolang ik maar lange sokken draag ipv. korte (hier kwam ik op de harde manier achter tijdens een wandeling in kroatie afgelopen jaar (8> )
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Afbeelding

Deze heb ik dus, go or no go?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

GO!
prima schoen. loop je in een stad ook niet echt voor schut mee en kan alle omstandigheden aan
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Ik heb Hangwag Goretex Adventurix bergschoenen, categorie A/B. Ook halfhoog. (weet niet hoe ik plaatjes moet invoeren :)). Kan ze meenemen, maar had het in Afrika al zooooo intens warm in die dingen, dat ik bang ben dat mijn voeten in Azie ook totaal geen lucht zullen krijgen. Maar ga wel naar de nattigheid in oa Borneo, jungle in Noord-Laos, etc. Maar daarna ook weer richting Australie/N-Zeeland, daar heb ik denk ik weer niet echt een waterafstotende schoen nodig. Maar toch de Goretex als beste optie denken jullie?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is lastig. je staat misschien maar 3 keer in sompige jungle...maar dan is het ZO fijn dat je dan droge voeten hebt
In Borneo heb ik op een gegeven moment zo'n natte wandeling gemaakt dat ze ons al kaplaarzen aanboden en zelfs daar kwam het water en modder af en toe over het randje!!
Maar je hebt wel gelijk dat je voeten weg kunnen koken in die schoenen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Lineke5

Bericht door Lineke5 »

Ik zwengel dit oude onderwerp toch weer even aan...

Ik ben me aan het voorbereiden op mijn reis naar Zuid Oost Azie / Australie / Nieuw Zeeland / Chili en Peru en ik ben heel erg aan het twijfelen of ik nu wel of geen 'echte' bergschoenen / wandelschoenen mee moet nemen. Ik heb alle meningen hierover op deze site al gelezen, maar kan nog steeds geen keuze maken.

Ik neig er nu naar om geen wandelschoenen mee te nemen, omdat ze veel ruimte in beslag nemen, het is toch weer een investering en het is zwaar. Daarbij zie en hoor ik ook veel verhalen van andere backpackers die met 'gewone' gympen veel trekkings doen. Mijn ideale situatie is nu dat ik teva's meeneem, gewone gympen en ter plekke slippers koop.

Ik ben wel van plan om in Peru de Inca Trail te lopen (of een variant ervan). Ik snap wel dat dat niet op normale gympen kan, maar om nu ruim 6 maanden met bergschoenen rond te sjouwen om ze pas na 6 maanden écht nodig te hebben lijkt me ook niet erg praktisch. Misschien is het een idee om ze tijdens de reis te kopen? Heeft iemand daar ervaring mee? Bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland?

Wat is jullie advies? Wel of geen wandelschoenen meenemen? En zo ja, nu al of kan het ook later tijdens de reis ter plaatse?
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Ik zit ook aan wandelschoenen te denken, voor onze reizen. Is altijd handig om stevig schoeisel te hebben.

Denk dat het nooit kwaad kan om dergelijke schoenen te hebben. Als je bijv. naar Australie gaat, lijken me zulke schoenen verstandig en wel lekker voor in de Outback.

Ben zelf ook op zoek naar dergelijke schoenen.

zie HIER voor info betreffende verschillende soorten. Ik zou zelf voor A/B gaan.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik vind het toch belangrijk om wandelschoenen te hebben. Neem ze gelijk altijd mee. En veel plek innemen in je bagage is toch gewoon relatief he. Op reisdagen draag je ze en op trein en bus kunnen ze zo uit...

Vorig jaar op Java op de Kawah Ijen geweest samen met een koppeltje uit Nederland. Zij had zo van die adidasgympjes aan en voortdurend een handje moeten krijgen van haar vriend omdat ze alsmaar uitgleed...
Toch belangrijk, of je nu al dan niet wandelschoenen meeneemt dat je tenminste schoenen meeneemt die stevig zijn en een goed profiel aan de zool hebben.
kewinbrandsma

Bericht door kewinbrandsma »

het ligt er volgens mij echt aan of je van plan ben echt "zware" tochten te maken.. Ik had ze eerst wel mee genomen maar heb ze na een aantal maanden weg gedaan omdat het toch wel veel ruimte in neemt..

Kheb in Nieuw zeeland zelfs tocht van bijna 20km gedaan op normale schoenen, zal niet zeggen dat het een aanrader is maar hoe vaak maak je nou zo`n tocht?? vond het wel waard om wat meer pijn te hebben zodat ik niet een jaar lang met 5kg en half meter schoenen in men tas zat :X
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik sleep de mijne altijd mee sinds dat ik ze heb aangeschaft, maar draag ze dan ook redelijk veel, in afrika was het de enige paar schoenen die ik bij me had.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie