Visum Ecuador

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Edhuis13

Re: Visum Ecuador

Bericht door Edhuis13 »

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Ik vlieg heen met Lufthansa, naar Houston, vanuit daar vlieg ik met Continental Airlines naar Ecuador.

Nu heb ik met Lufthansa gebeld en gezegd dat er geen problemen zijn, maar Continental Airlines krijg ik niet te pakken. Nu kan misschien Lufthansa mij wel laten inchecken, maar Continental misschien niet.

Nu denk ik erover om via Expedia een ticket te boeken die restitutie kan geven op mijn vliegticket, met enige kosten (LAN Airlines) die aantoont dat ik binnen 90 dagen wegga uit Ecuador.

Het is in ieder geval niet heel duidelijk wat er nu allemaal verwacht wordt. Ik ga binnen 90 dagen hoogstwaarschijnlijk gewoon met een bus de grens over, maar die zijn weer niet te boeken online :S

Alles bij elkaar is het niet heel logisch, zelfs visumbureau's geven aan dat ze geen visum voor je kunnen regelen, en ook het consulaat heeft zowel telefonisch als per mail laten weten dat er niets hoeft worden geregeld

Niet erg duidelijk dus al met al
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heel goed plan dat van Expedia. Het kost je ietsje, maar het gaat ook om je gemoedsrust.

ps. Ik weet dat je sommige hotels op booking.com gratis kunt annuleren. Weet niet hoe dat met vliegtickets zit, maar je zou kunnen kijken of dat wellicht minder kosten oplevert dan expedia. We horen het graag van je!
Edhuis13

Bericht door Edhuis13 »

El Niño schreef:Heel goed plan dat van Expedia. Het kost je ietsje, maar het gaat ook om je gemoedsrust.

ps. Ik weet dat je sommige hotels op booking.com gratis kunt annuleren. Weet niet hoe dat met vliegtickets zit, maar je zou kunnen kijken of dat wellicht minder kosten oplevert dan expedia. We horen het graag van je!
Voorlopig hou ik het eventjes zo. Heb ook mail van de Brusselse ambassade. Ik neem al die reacties mee, mocht het alsnog problemen opleveren, boek ik op Schiphol een ticket via Expedia zodat ik een bewijs heb van 'uitvlucht' uit Ecuador.

De restitutie gaat dan via LAN Airlines waar een 'boete' van USD 100 aanvast zit. De rest wordt gerestitueerd. Dit neem ik dan maar voor lief. Dan kan ik in ieder geval weg.

Op bookings.com kan geen vliegticket geboekt worden, maar bedankt voor de moeite.

Groetjes
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik weet het niet hoor.....
Stel dat je gedonder krijgt in de VS? Mss toch hotelletje in Peru boeken (of rechtstreeks bij dat hostel in Mancora.....eh naam ff kwijt). Heb je iig iets?

Update: ik bedoel Loki. Zie hosteldatabase.
Edhuis13

Bericht door Edhuis13 »

El Niño schreef:Ik weet het niet hoor.....
Stel dat je gedonder krijgt in de VS? Mss toch hotelletje in Peru boeken (of rechtstreeks bij dat hostel in Mancora.....eh naam ff kwijt). Heb je iig iets?

Update: ik bedoel Loki. Zie hosteldatabase.
Ik heb wel een hostel geboekt in Lima, voor 4 nachten via kilroy, kosten €1,50 deposit. 2 dagen te voren nog af te melden zonder extra kosten, anders is het totaal 15 euro (ook niet de gehele wereld). Heb dus wel het 1 en ander geboekt in Peru via zo'n hostel.
Zat er over te denken om een fake ticket mee te nemen van Expedia, maar dat doe ik maar niet.

Thanks for the advice!
Ben in het Veld

Visum Ecuador

Bericht door Ben in het Veld »

Mijn vraag luidt; stel ik heb in december 2011 de maximale tijd van 90 dagen in ecuador doorgebracht.
Kan ik dan bijvoorbeeld in januari 2012 weer terug voor 90 dagen? Of moet er een tijdsbestek van een jaar tussen zitten?
M.a.w zijn die 90 dagen per kalenderjaar?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Volgens mij niet. Daarom doen mensen ook visumruns :-).

Lees dit ook eens. Gaat over Peru, maar toch.
meer-dan-dagen-een-waarschuwing-t21509.html
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor zover ik weet is het per kalender jaar. Meen me vaag te herinneren dat ik als reisbegeleider maar 1 keer per jaar 3 rondjes mocht maken.
Maar zeker weten doe ik het niet.

Is deze info niet te vinden op de site van de ambassade of kan een visumburo je dat niet vertellen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie