Must-see's Noordereiland?
-
- Reiziger
Re: Must-see's Noordereiland?
als je zelf naar de cape gaat, eigen auto of camper dan kun je bordjes huren onderaan de zandduinen vlak bij de Cape. Niet goedkoop. Als je het surfbordje ook gaat gebruiken om de rest van je vakantie te gebruiken om in/op de golven te spelen dan zou ik er eentje kopen bij de "warehouse" Die grote rode gebouwen die je ziet. Met een aanbieding betaal je hetzelfde als 1 keertje huren. (we blijven toch nederlanders he?!)
groet,
Rob, Paihia
bayofislandscampervans
groet,
Rob, Paihia
bayofislandscampervans
Rob en Niek http://www.bayofislandscampervans.co.nz/?lang=nl
hahaha ja, inderdaad!
Als eigen vervoer +bordje daar huren goedkoper is dan een tour (ongeveer 120 dollar heb ik gezien), dan kies ik voor eigen vervoer. Maar het is i.i.g. al een gerustellend gevoel dat we sowieso kunnen sandboarden daar!

---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Heb het topic niet gelezen, maar wat ik zelf super vond: Tongariro Crossing, Rotorua, Skydive in Taupo (schijnt daar het goedkoopst te zijn van heel NZ), Coromandel Peninsula (erg lekkere smoked fish shop in Coromandel), Cathedral Cove, Bay of Islands, Paihia, Cape Reinga (gewoon zelf gaan hoor... wij kwamen toevallig mensen tegen die een board hadden en mochten die eventjes gebruiken... maar huren kan ook.... ik zou echt geen tour doen), Hobbiton/Matamata!
Hmm ik twijfel nu over Cape Reinga, zelf huren lijkt me namelijk best leuk, omdat je dan je eigen tijd hebt enzo.Marije schreef:Heb het topic niet gelezen, maar wat ik zelf super vond: Tongariro Crossing, Rotorua, Skydive in Taupo (schijnt daar het goedkoopst te zijn van heel NZ), Coromandel Peninsula (erg lekkere smoked fish shop in Coromandel), Cathedral Cove, Bay of Islands, Paihia, Cape Reinga (gewoon zelf gaan hoor... wij kwamen toevallig mensen tegen die een board hadden en mochten die eventjes gebruiken... maar huren kan ook.... ik zou echt geen tour doen), Hobbiton/Matamata!
De Tongariro crossing gaan wij ook doen! Skydiven moet ik nog even over nadenken, haha

---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Ter aanvulling van alle bovengenoemde goeie plaatsen:
White Island, was mij erg goed bevallen! $175,- voor een dagtour incl. licht ontbijt en lunch.
De tour vertrekt vanuit Whakatane. Je brengt zo'n 3 a 4 uur op de actieve vulkaan door.
Ook het gebied Noordwest van Auckland genaamd Hokianga is een prachtig gebied!
White Island, was mij erg goed bevallen! $175,- voor een dagtour incl. licht ontbijt en lunch.
De tour vertrekt vanuit Whakatane. Je brengt zo'n 3 a 4 uur op de actieve vulkaan door.
Ook het gebied Noordwest van Auckland genaamd Hokianga is een prachtig gebied!
-
Qreply
Ik ben net terug uit Nieuw Zeeland en ik vond het helemaal geweldig!! Op het noordereiland vond ik de Coromandel echt helemaal geweldig met de cathedral cove en hot water beach. Ook de bay of islands vond ik erg mooi en Tongariro N.P. en dan vooral Whakapapa.
@eveline, klink vet ! Hoe lang ben je in Nieuw Zeeland geweest?