Tips voor Japan
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Japan
Okonomiyaki is inderdaad ook een van mijn favorieten, en het voordeel is dat het voor je neus wordt klaargemaakt (als het al geen zelfbediening is), dus kieskeurige eters kunnen makkelijk ingrijpen. Aan het einde van het philosophers path in Kyoto, vlakbij Nanzen-Ji heb ik in een klein restaurantje de kansai-stijl gegeten, een dikke, goed gevulde omelet.
Persoonlijk heb ik toch een voorkeur voor de hiroshima-yaki, dus een omelet met alles los erop gestapeld. Nu zijn er vast meer goede adressen, maar bij Okonomi-mura (in Hiroshima dus) heb je met 24 tentjes verdeeld over 3 etages toch wel verdomd veel keus...
En Kyoto gezelliger dan Tokyo, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar of het daardoor ook leuker is? Kyoto is een relatief relaxte stad met een onwaarschijnlijke hoeveelheid bezienswaardigheden, Tokyo is daarentegen een bezienswaardigheid op zichzelf, puur door z'n ongeëvenaarde omvang en hectiek. Ineens lijken stadjes als New York, Beijing of Seoul nog maar slaperige provinciestadjes...
Persoonlijk heb ik toch een voorkeur voor de hiroshima-yaki, dus een omelet met alles los erop gestapeld. Nu zijn er vast meer goede adressen, maar bij Okonomi-mura (in Hiroshima dus) heb je met 24 tentjes verdeeld over 3 etages toch wel verdomd veel keus...
En Kyoto gezelliger dan Tokyo, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar of het daardoor ook leuker is? Kyoto is een relatief relaxte stad met een onwaarschijnlijke hoeveelheid bezienswaardigheden, Tokyo is daarentegen een bezienswaardigheid op zichzelf, puur door z'n ongeëvenaarde omvang en hectiek. Ineens lijken stadjes als New York, Beijing of Seoul nog maar slaperige provinciestadjes...
Heb ook al verschillende gerechten (waaronder ook het ei-gerecht) op, ook al was niet in Japan zelf maar in Australië.
Daar komt ook nog eens bij dat ik niet echt een viseter ben net als de voorgangers boven mij. Maar ben wel sommige visgerechten gaan waarderen en sommige sushi rolletjes met vis zijn niet verkeerd moet ik zeggen. 

Alleen jammer dat ze zelfs dit gerecht weer zo nodig in vissaus moeten bakken.....Sjorge schreef:Nog een aanrader als het op eten aankomt is Okonomi-Yaki. Een soort van omelet. Maar er valt genoeg te eten voor de mensen die geen vis lusten.

.... Heb het dus maar laten staan want die saus was lekker overheersend
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat is denk ik niet zozeer de vissaus geweest, maar eerder de bonito-vlokken die ze eroverheen strooien, die hebben inderdaad een vrij kenmerkende smaak.
- bolletjeom
- Reisexpert
voor iedereen die nog zin heeft om naar Japan te gaan.
kijk even via deze link naar een video van het aanduwen van mensen in de Metro
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/1 ... mfort.html
bijna onbegrijpelijk voor ons dat de mensen dat daar normaal vinden!
kijk even via deze link naar een video van het aanduwen van mensen in de Metro
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/1 ... mfort.html
bijna onbegrijpelijk voor ons dat de mensen dat daar normaal vinden!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Vooral in de ochtendspits is het in de metro van Tokyo inderdaad absurd druk, al hoefden bij ons de aanduwers niet in actie te komen, ze stonden wel standby. Maar we zijn toen (op Shibuya Station) toch maar even bij een koffietentje gaan zitten, met een mooi uitzicht op de onafgebroken mensenmassa die er langs liep. Wel bizar: in het station mag het dan zo bizar druk zijn, direct erbuiten ligt het drukste kruispunt ter wereld, dat was toen echter nagenoeg uitgestorven, het deed me een beetje aan deze scene denken...
Voor langere afstanden is die drukte echter geen enkel probleem, met een reservering ben je altijd verzekerd van een heerlijk comfortabele zitplaats, stukken beter geregeld dan bij die prutsers van de NS.
Voor langere afstanden is die drukte echter geen enkel probleem, met een reservering ben je altijd verzekerd van een heerlijk comfortabele zitplaats, stukken beter geregeld dan bij die prutsers van de NS.
- bolletjeom
- Reisexpert
die NY scene is idd apart! bizar onwerkelijk
ben benieuwd hoeveel ze hebben moeten betalen om dat stuk af te mogen zetten.
Ik ben niet claustrofobisch aangelegd maar ik ga NO WAY op die manier een metro in!
ben benieuwd hoeveel ze hebben moeten betalen om dat stuk af te mogen zetten.
Ik ben niet claustrofobisch aangelegd maar ik ga NO WAY op die manier een metro in!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb ooit in een making-of gezien dat ze ergens vroeg in de ochtend een kwartiertje de boel af mochten zetten, snel alles filmen en weer wegwezen...
Wat betreft die metro, alleen in de spits is het zo erg, na een uur of negen is het al een stukje rustiger. Al is het zelfs op de rustigste momenten allesbehalve vanzelfsprekend dat je een zitplaats hebt. Het is ons echter midden in de vrijdagavondspits toch probleemloos (en zonder te zijn platgedrukt) gelukt om van Shibuya via Tokyo Station naar de heliport nabij Disney te reizen, just go with the flow...
Het klinkt misschien vreemd, maar het geeft gewoon een kick om door de chaos van zo'n stad rond te reizen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En sterker nog: al na een paar dagen vind je het ook de normaalste zaak van de wereld, want afgezien van de drukte is het zo onwaarschijnlijk goed georganiseerd, rondreizen door Tokyo is gewoon makkelijker dan door bijvoorbeeld Amsterdam. Om over landen met een taalbarriëre maar helemaal niet te beginnen, een metrokaartje kopen in Parijs is iedere keer weer een uitdaging...
Wat betreft die metro, alleen in de spits is het zo erg, na een uur of negen is het al een stukje rustiger. Al is het zelfs op de rustigste momenten allesbehalve vanzelfsprekend dat je een zitplaats hebt. Het is ons echter midden in de vrijdagavondspits toch probleemloos (en zonder te zijn platgedrukt) gelukt om van Shibuya via Tokyo Station naar de heliport nabij Disney te reizen, just go with the flow...
Het klinkt misschien vreemd, maar het geeft gewoon een kick om door de chaos van zo'n stad rond te reizen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En sterker nog: al na een paar dagen vind je het ook de normaalste zaak van de wereld, want afgezien van de drukte is het zo onwaarschijnlijk goed georganiseerd, rondreizen door Tokyo is gewoon makkelijker dan door bijvoorbeeld Amsterdam. Om over landen met een taalbarriëre maar helemaal niet te beginnen, een metrokaartje kopen in Parijs is iedere keer weer een uitdaging...
Weet iemand een vliegmaatschappij die schappelijke prijzen heeft om naar Japan te reizen? Tot nu toe wat ik gevonden heb is €1200 het goedkoopste voor een retour.
- bolletjeom
- Reisexpert
http://www.attitudetravel.com/lowcostairlines/
gebruik die link eens om te puzzelen
hier staan alle lowcost airlines ter wereld. Het is wel puzzelen maar denk ook eens "out of the box" en kijk of je naar een andere locatie in Azie kunt vliegen om daarna over te stappen op een lowcost airline die japan aan doet.
gebruik die link eens om te puzzelen
hier staan alle lowcost airlines ter wereld. Het is wel puzzelen maar denk ook eens "out of the box" en kijk of je naar een andere locatie in Azie kunt vliegen om daarna over te stappen op een lowcost airline die japan aan doet.
Ik ben voor 800 euro heen en terug kunnen vliegen naar Tokyo met Brittish Airways. En de vlucht had een zeer goed comfort vond ik. Dat was vorig jaar eind augustus-begin september.Galerius schreef:Weet iemand een vliegmaatschappij die schappelijke prijzen heeft om naar Japan te reizen? Tot nu toe wat ik gevonden heb is €1200 het goedkoopste voor een retour.
Ja daar had ik ook al naar gekeken en dat is ook iets van €1200. Maar toch bedankt (ook bolletje, zal daar later even naar kijken). 

Ah kijk eens aan, daar is het tussen de 800 en de 1000. Marten ik wil je kussen, hoe kan ik je verblijden met een kus? Via een PM of via mail of wil je persoonlijk afspreken?