wat voor eten/drinken mis jij als je terug bent in NL?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: wat voor eten/drinken mis jij als je terug bent in NL?
ik heb in roemenie ook super lekker gegeten, de moeder van het meisje waarbij ik logeerde maakte dat, wat het allemaal was geen idee, maar lekker was het zeker!
Shame on you Laosfan.....je gaat toch geen hond eten
. Echt hoor: misschien wordt ik wel tijdelijk vegetarier als ik ooit naar China ga......

Hahaha. Ik zeg ook niet dat ik hond heb gegeten maar wie wat was het wel hondenvlees... Ik denk trouwens van niet want het smaakte naar vlees wat we hier ook hebben (en dat is over het algemeen niet van honden).
De manier waarop beesten soms (of vaak) behandeld worden en worden gedood is natuurlijk erg slecht. Dat is in China zo maar ook in Nederland is het nog steeds niet goed. Dat zou een reden kunnen zijn om geen vlees te eten of het eten van hond te vermijden. Voor de verder rest zie ik geen verschil in het eten van bijvoorbeeld een hond en een varken.
Een Deen waarmee ik wat dagen heb opgetrokken in China heeft weleens hond besteld in een restaurant maar ze hadden het daar niet.... Dan had ik waarschijnlijk wel een stukje geproefd... En zonder schaamte.
De manier waarop beesten soms (of vaak) behandeld worden en worden gedood is natuurlijk erg slecht. Dat is in China zo maar ook in Nederland is het nog steeds niet goed. Dat zou een reden kunnen zijn om geen vlees te eten of het eten van hond te vermijden. Voor de verder rest zie ik geen verschil in het eten van bijvoorbeeld een hond en een varken.
Een Deen waarmee ik wat dagen heb opgetrokken in China heeft weleens hond besteld in een restaurant maar ze hadden het daar niet.... Dan had ik waarschijnlijk wel een stukje geproefd... En zonder schaamte.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
Hondenvlees is een delicatesse in China en een flink dure ook! ik denk dan ook niet dat je dat per ongeluk hebt gegeten.
Wij hebben wel hondenvlees aangeboden gekregen tijdens ons vrijwilligerswerk bij een bergvolk in Thailand. Het eerste vlees in 3 weken. J zei gelijk nee en ik heb het een tijdje serieus zitten overwegen.
Wat is een hond meer dan een paard of biggetje. die vind ik ook leuk. En die eet ik ook. Of je bent vegetarier of je bent het niet! niet alleen met schattige diertjes. dat vind ik hypocriet.
Eet ook cavia als het zo uitkomt.
In dat dorp van de hond kwam de honden-verkoop-pickup die verkocht honden uit het buurdorp en kocht het overschot aan honden op. Er waren gewoon teveel honden in die dorpen maar niemand wilde de honden opeten die ze kende dus ruilde ze met het buurdorp. Is ook je kop in het zand steken maar het werkt wel. En zeker wanneer je bijna geen toegang hebt tot een andere eiwitbron zie ik het probleem ook niet zo.
Die groente pannekoekjes uit Beijing waren idd erg lekker. Over de geweldige PekingDuck nog maar te zwijgen hmmmm en dumplings...ohhh, nu heb ik trek!
Wij hebben wel hondenvlees aangeboden gekregen tijdens ons vrijwilligerswerk bij een bergvolk in Thailand. Het eerste vlees in 3 weken. J zei gelijk nee en ik heb het een tijdje serieus zitten overwegen.
Wat is een hond meer dan een paard of biggetje. die vind ik ook leuk. En die eet ik ook. Of je bent vegetarier of je bent het niet! niet alleen met schattige diertjes. dat vind ik hypocriet.
Eet ook cavia als het zo uitkomt.
In dat dorp van de hond kwam de honden-verkoop-pickup die verkocht honden uit het buurdorp en kocht het overschot aan honden op. Er waren gewoon teveel honden in die dorpen maar niemand wilde de honden opeten die ze kende dus ruilde ze met het buurdorp. Is ook je kop in het zand steken maar het werkt wel. En zeker wanneer je bijna geen toegang hebt tot een andere eiwitbron zie ik het probleem ook niet zo.
Die groente pannekoekjes uit Beijing waren idd erg lekker. Over de geweldige PekingDuck nog maar te zwijgen hmmmm en dumplings...ohhh, nu heb ik trek!

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ahhh dumpling. Zo heerlijk. Je zou er haast voor terug gaan. Wat ook nog zo lekker is, dat zijn die blinis in Rusland. Uitermate 'slecht' voor ontbijt in de transsib. Maar weer zo heeeerlijk 

bolletjeom: we zitten ook daarin op één lijn lees ik wel. Ik weet dat het een delicatesse is in China en de kans dat je het op straat zult eten schat ik niet zo groot in. Al weet je het maar nooit.
Dumplings waren inderdaad ook goed te doen. Al had ik soms ook graag een westers ontbijtje. De pannekoekjes (vaak in een plastic zakje gedaan en erg heet) vond ik ook geweldig. Peking Eend heb ik nergens op volgens mij. Ik ben ook niet zo'n liefhebber van eend (al gebruik ik weleens wc eend in de wc maar dat is anders
).
Hildo: wat is blinis?
Dumplings waren inderdaad ook goed te doen. Al had ik soms ook graag een westers ontbijtje. De pannekoekjes (vaak in een plastic zakje gedaan en erg heet) vond ik ook geweldig. Peking Eend heb ik nergens op volgens mij. Ik ben ook niet zo'n liefhebber van eend (al gebruik ik weleens wc eend in de wc maar dat is anders

Hildo: wat is blinis?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Een blini is een klein opgerold pannekoekje met iets hartig erin. Je kunt ze overal krijgen van restaurant/kroeg tot aan de straat/(trein)station. Je kunt ze koud of warm eten, maakt niet uit ze blijven heerlijk 

Ik krijg nu alweer trek in lunch....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik ook, maar het is dan ook bijna 12.00 uur
Hildo: bedankt. Ik zal zoiets ook weleens op hebben in Rusland denk ik.

Hildo: bedankt. Ik zal zoiets ook weleens op hebben in Rusland denk ik.
om even terug te komen op die hond, ook ik zie het verschil niet tussen het eten van welk dier dan ook tenzij de soort ernstig bedreigd is.
ik eet overigens vegetarisch wat het in veel landen lastig maakt om de echt lekkere en typische gerechten te proeven.
India is wat dat betreft een waar mecca voor mij, met alle pure veg restaurantjes! heerlijk om bij eettentjes en kraampjes gewoon alles te kunnen uit proberen
ik eet overigens vegetarisch wat het in veel landen lastig maakt om de echt lekkere en typische gerechten te proeven.
India is wat dat betreft een waar mecca voor mij, met alle pure veg restaurantjes! heerlijk om bij eettentjes en kraampjes gewoon alles te kunnen uit proberen

amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben parttime vegetarier
ik eet minder vlees omdat ik het niet nodig vind om zoveel vlees te comsumeren. We kunnen met zijn alle best toe met een beetje minder.
Ik heb ooit gelezen dat als we allemaal 1 keer per week minder (rund)vlees eten we dan meer CO2 uitstoot verminderen dan wanneer iedereen de auto laat staan. Maar goed. dan verliezen al die arme veeboeren in Zuid-amerika ook hun werk en dat is ook weer sneu.
Blini's zijn lekker!!! heb daar ook een erg lekkere zoetzure wortelsalade op
had ik al gezegd dat ik het kersensap uit turkije zo mis?????
in Nieuw-Zeeland bij zo'n Maori Hangi een heerlijke koude salade gegeten van bloemkoolroosjes met een beetje mayoachtig iets en gebakken sesamzaadjes. geweldig!

ik eet minder vlees omdat ik het niet nodig vind om zoveel vlees te comsumeren. We kunnen met zijn alle best toe met een beetje minder.
Ik heb ooit gelezen dat als we allemaal 1 keer per week minder (rund)vlees eten we dan meer CO2 uitstoot verminderen dan wanneer iedereen de auto laat staan. Maar goed. dan verliezen al die arme veeboeren in Zuid-amerika ook hun werk en dat is ook weer sneu.
Blini's zijn lekker!!! heb daar ook een erg lekkere zoetzure wortelsalade op
had ik al gezegd dat ik het kersensap uit turkije zo mis?????
in Nieuw-Zeeland bij zo'n Maori Hangi een heerlijke koude salade gegeten van bloemkoolroosjes met een beetje mayoachtig iets en gebakken sesamzaadjes. geweldig!
dat klopt!bolletjeom schreef: Ik heb ooit gelezen dat als we allemaal 1 keer per week minder (rund)vlees eten we dan meer CO2 uitstoot verminderen dan wanneer iedereen de auto laat staan.
ik heb een hekel aan vegetariers die zich als een soort evangelisten gedragen, luister niet naar mij en blijf lekker vlees eten als je wilt

maarrr; bioindustrie is idd DE grootste boosdoener als het gaat om co2 uitstoot. komt bij al het bos dat gekapt wordt voor o.a. soja plantages om die beesten vet te mesten. je wilt niet weten hoeveel graan/soja een varken naar binnen werkt om een paar karbonaadjes te produceren, en hoe makkelijk iets minder vleesconsumptie de voedselcrisis kan oplossen......and so on

amassakoul
Je hebt gelijk tom. Jij ook bolletjeom; een beetje minder zou beter zijn. En misschien zijn sommige soorten vlees ook wel te goedkoop en betalen we geen 'eerlijke' prijs...
Chinees eten vond ik vaak gewoon erg goed. Het 'Chinees' van hier vindt ik trouwens ook top (al is dat deels natuurlijk anders dan daar).
Chinees eten vond ik vaak gewoon erg goed. Het 'Chinees' van hier vindt ik trouwens ook top (al is dat deels natuurlijk anders dan daar).
- bolletjeom
- Reisexpert
Chinees daar en hier hebben weinig met elkaar te maken maar het is allebei heerlijk
Veel van het eten bij de afhaalchinees is Indonesisch. Maar in Indonesie zelf kom je maar weinig van die gerechten tegen...helaas
al moet ik zeggen dat ik nog steeds regelmatig een soort van GadoGado maak..ook lekkerrrrrrr
was ik bijna vergeten!
En ze hebben zowel in China als in Indonesie erg lekkere gebakken rijst en de mihoen van Borneo kan ik ook 3 keer per dag eten!

Veel van het eten bij de afhaalchinees is Indonesisch. Maar in Indonesie zelf kom je maar weinig van die gerechten tegen...helaas
al moet ik zeggen dat ik nog steeds regelmatig een soort van GadoGado maak..ook lekkerrrrrrr
was ik bijna vergeten!
En ze hebben zowel in China als in Indonesie erg lekkere gebakken rijst en de mihoen van Borneo kan ik ook 3 keer per dag eten!
Bepaalde dingen zijn ook wel weer goed te vergelijken vond ik maar daar is het een stuk uitgebreider. In Nanning (zuiden van China) ben ik een keer samen met een Chinese vrouw naar een restaurant geweest waar een lopen buffet was (voor 19 Yuan per persoon, 1,90 euro). Sommige dingen leken erg op het eten van de Chinees hier maar een paar dingen smaakten helemaal anders (ondanks dat het er hetzelfde uitzag). Wel een mooie gelegenheid om veel uit te proberen voor weinig geld (1,90 euro inclusief drinken is goed te doen). Het was op één van de hoogste verdiepingen van een super modern winkelcentrum in het midden van Nanning. Een plaats waar ik het nooit gezocht had maar zij wist het te vinden.