Toeristisch belevingsproduct voor Backpackers

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: wat wil je bereiken met backpacken?

Bericht door Tikva »

In iedergeval dat je wat verder kijkt dan je neus lang is.. 8) . een paar berichtjes onder je vind je ook al deze vraag. In mijn herinnering is dit al de zeker de 4e keer dat deze vraag voorbij komt.

gebruik de zoek optie of kijk op:

Je mag die school van je wel eens vertellen wat orgineler te worden. Of zeg niets en vraag de mensen van vorig jaar om hun rapport ben je lekker snel klaar :D. Lekker makkelijk daar houden backpackers ook wel van.
Laatst gewijzigd door Tikva op 17 sep 2008 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik begin het een beetje met Tikva eens te zijn. Het word een beetje vermoeiend dat we iedere keer van verschillende studenten precies dezelfde vraag krijgen.
Vraag je opleiding eens met een andere vraag te komen....of kom zelf met een beter vraag zoals al eens eerder gesuggereerd is.

Stel eens wat vragen op met multiplechoice antwoorden ofzo en concludeer daar dan zelf uit wat de waarden zijn van een backpacker.
Het spijt me maar ik heb nu helaas geen zin om (alweer) antwoord te geven op deze vraag. Wie weet dat iemand anders je wel wil helpen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Toch ene die zich even de moeite zal doen. Al is het maar om even mijn gal te spuwen op mensen die zich niet de moeite doen om achter de muren van deze maatschappij te kijken, naar de echte waarden van het leven.

Graag zou ik van jullie willen weten wat je wilt bereiken met het backpacken?
--- Nooit bij stil gestaan.

Welke doelen?
--- Denk je nu echt dat backpacken een 'hoger doel' dient?

Welke (persoonlijke) ontwikkelingen?
--- Huh? ... Ik heb thuis een goede opvoeding gehad. Op school dachten ze ook hun steentje te kunnen bijdragen en moest ik ook luisteren. Drie maanden na school vloog ik voor 3,5 maanden in 't gevang (+ 8,5 maanden gemeenschapsdienst) wegens insubordinatie. Waar ik nu werk moet ik weer luisteren. Denk je nu echt dat ik op mijn leeftijd nog veel moeite ga doen om ook maar iets te ontwikkelen bij mij zelf?

Wat is je motivatie om te gaan backpacken?
--- Om weg te zijn van waar ik nu ben.

En als je het in een paar woorden kan omschrijven welke zullen dat dan zijn?
--- Ik word moe bij deze vraag ... Ik word moe van psychologie ... Moet er nu echt een reden zijn voor alles wat je doet?
Ik heb er gewoon zin in. Ik wil niet in een rijtje lopen en zoals de rest 2 weken per jaar op het strand liggen om iedereen te horen vertellen over hun job.
Oh ja ... nog iets ... backpacken is verslaven en je wordt er sarcastisch van :mrgreen:
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Vertel ook eens wat meer over jezelf. Voor welke opleiding is het? Toerisme? En als jij je zou verplaatsen in een backpacker, wat zouden jou antwoorden zijn?
bolletjeom
Reisexpert

uitgeslapen en milder gestemd 8)

Hoewel wij backpackers onszelf natuurlijk erg speciaal vinden denk ik niet dat er hogere wiskunde schuilt achter onze motivaties om te reizen.
Maar ik ben wel met je eens dat we een ander "type" mens zijn dan ander soort reizigers.
een vriendin van mij is een ander soort reiziger en daar heb ik ooit een leuk gesprek mee gehad.
Die snapt echt niet waarom wij zo basic reizen...met allerlei ongemakken zoals gedeelde badkamers, de weg niet kunnen vinden en de taal niet kunnen spreken.
Voor haar moet een vakantie ultieme ontspanning zijn en luxe. zo luxe mogelijk. zoals ze zelf zegt: ik werk een jaar heel hard en dan wil ik mezelf verwennen.

ik denk dat de kern is dat iedereen wil doen wat ie het leukste vind. Voor de 1 is dat shoppen, genieten van roomservice en aan een zwembad liggen.
voor een ander is dat het ontdekken van het onbekende.

ontwikkeling.....wanneer je op reis gaat en terug komt zonder er iets van opgestoken te hebben dan is dat jammer. Maar om nu te zeggen dat je opreis gaat met een doel om jezelf te ontwikkelen...mwah, voor sommige mensen misschien maar niet voor de meerderheid.
Wil niet zeggen dat ik enorm verandert ben door het reizen, veel geleerd heb en met een andere houding in het leven sta...maar dat is nu niet echt een proces geweest waar ikzelf actief aan bij hebgedragen.
alles wat je in je leven doet of meemaakt vormt je...dus ook reizen
Cesco

Vragen van studenten

Bericht door Cesco »

Geachte reizigers,

Ik ben een student aan het NHTV en ook dit jaar worden wij gebombardeerd met filosofische vragen over backpackers. Ik heb nu een beetje rondgesurft op het forum en had ook een vraag voor jullie. De normen en waarden en het gevoel wat een backpacker allemaal zoekt heb ik nu min of meer wel door. Maar waar zien "jullie" als backpackers, nou tegenop?
Waar zijn jullie dus resoluut tegen voor een reis??

Met vriendelijke groet,

Cesco
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Tja, de ene wil voor het huisje boompje beestje droompje gaan, de ander wil juist niet vast hangen aan dergelijke burgerlijke zaken en trekken de wijde wereld in ..

Waarden? Daar zullen wel wat waarden als respect en open mindedheid aan gekoppeld zijn omdat je dikwijls in aanraking komt met andere culturen.Maar eigenlijk, zoals Koharya ook aangeeft; even de boel de boel laten en je eigen weg gaan.

Heeft ook veel met durf te maken.
Heel vaak krijg je de opmerking, als je je plannen uitlegt, "wow ik wilde dat ik dat ook kon". Dat is dus dikke bullshit, iedereen kan het!!!
je moet natuurlijk DURVEN je job op te geven, DURVEN low budget te leven, DURVEN naar vreemde landen en culturen gaan waar er andere gewoontes heersen ...

DURVEN, DOEN EN GAAN DUS!
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Vraag aan backpackers

Bericht door eVeLiEnSkI »

Mijn rugzak inpakken, heb ik echt een hekel aan!!!
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Het backpacken heeft mij onder andere geleerd dat ik mijn handen mag dicht knijpen dat ik hier geboren ben. Backpacken is onder andere naar landen gaan waar mensen wonen die er nog niet eens over durven dromen om eens bij andere culturen te gaan kijken. Simpelweg omdat ze het zich niet kunnen veroorloven en juist daar heb ik moeten leren hoe te delen en om gastvrij te zijn. Backpacken is een ongekende luxe. Een luxe die ik door het backpacken niet meer als vanzelfsprekend beschouw.
bolletjeom
Reisexpert

verzekeringen uitzoeken!
ik ben er nu uit maar wat was dat een gedonder!
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

De vliegreis :wink:
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Cesco schreef:Waar zijn jullie dus resoluut tegen voor een reis??
Moet je persé ergens tegenopzien dan?! Ik zie het allemaal als een groot avontuur met alles dat erbij komt kijken en als er iets 'minder leuk' is dan hoort dat erbij dus kan ik er niet tegen zijn, er komt nogal wat bij kijken en tuurlijk zijn er de leuke en minder leuke dingen, maar alles bij elkaar vormen ze wel je reis, en daar doe je het voor, dus ook daar zie ik niet tegenop ;)

Natuurlijk is het wel spannend, zeker omdat ik de eerste keer ga (misschien zit daar ook wel verschil in?): maak ik wel vrienden, komt het wel goed met reizen, vind ik wel een baantje? Maar ik zie hier niet tegenop, dit is nou eenmaal het avontuur dat ik zoek als backpacker, dat is de kick samen met alle mooie landen zien (en anders was ik wel samen gegaan, of had ik dat baantje al zwart op wit gezet)!

Dus verzekeringen uitzoeken, backpack inpakken en de vliegreis vind ik allemaal prima ;) No problemo for me! En verder zie ik wel waar het schip strand ;)
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou het wachten om op een lange reis te te gaan vind wel verrot. Als ik dus nu weer op een lange reis zou gaan, en je weet dat een jaar van te voren dan zou ik opzien naar het gedeelte tussen de 6 en 2 maanden voordat je vertrekt.

Het is dan al wel dichtbij genoeg om reeel te zijn, dingetjes te kopen en lekker in te lezen... maar je moet ook nog al je dagelijkse dingen gewoon doen en het voelt nog zo ver weg.

Dus eigenlijk ben ik daar tegen, je moet gewoon hup een bom met geld krijgen (of al gespaard hebben voor iets anders) en dan beslissen waar je heen gaat en dan ook lekker snel op reis kunnen. :lol:
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Waar ik resoluut tegen ben is uitgezwaaid worden op het treinstation of vliegveld.

Gewoon lekker thuis. Wees voorzichtig en tot later. Dikke zoen. Hoi!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Inentingen en pillen slikken. Daar doe ik dus niet meer aan mee.
Plaats reactie