Krakow, tips???
Re: Krakow, tips???
Een jaar of 10 geleden ben ik samen met mijn ouders ook eens in Krakow/ Krakau geweest maar veel herinner ik me er niet meer van. Ik herinner me nog wel dat we in de oude Joodse wijk zijn geweest en daar wat hebben gedronken en dat het plein mooi was. Ook herinner ik me een café/ restaurant met een Nederlandse naam maar waar niemand een woord Nederlands kon. Ook was er een markt in een soort bazaar op het grote marktplein waar we wat kleine dingen hebben gekocht.
Ik ga er misschien nog weleens terug en wil dan ook Auschwitz nog eens bezoeken. Ik heb dat destijds ook gedaan en het maakte veel indruk. Zeker ook omdat ik nog vrij jong was. Ik heb bepaalde delen bewust niet bezocht destijds die ik nu wel zou bezoeken. Ik denk dat dit me wel erg gaat raken omdat ik vrij emotioneel ben en er vrij veel over weet en me erg kwaad kan maken soms over dit soort onrecht. Maar helaas is het onderdeel van de geschiedenis en ondanks deze gitzwarte bladzijde is het er wel één van de dingen in de buurt van Krakow het bezoeken waard is (en lees dat op de juiste manier aub).
Bolletjeom: veel plezier in Krakow en geniet van deze mooie stad.
Ik ga er misschien nog weleens terug en wil dan ook Auschwitz nog eens bezoeken. Ik heb dat destijds ook gedaan en het maakte veel indruk. Zeker ook omdat ik nog vrij jong was. Ik heb bepaalde delen bewust niet bezocht destijds die ik nu wel zou bezoeken. Ik denk dat dit me wel erg gaat raken omdat ik vrij emotioneel ben en er vrij veel over weet en me erg kwaad kan maken soms over dit soort onrecht. Maar helaas is het onderdeel van de geschiedenis en ondanks deze gitzwarte bladzijde is het er wel één van de dingen in de buurt van Krakow het bezoeken waard is (en lees dat op de juiste manier aub).
Bolletjeom: veel plezier in Krakow en geniet van deze mooie stad.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Hoi!
Ik heb de laatste jaren vaak in zo'n cheapy-vlucht naar Krakow gezeten. Wat n ongelooflijk mooie stad! Een vriend van mij (die daar woont) heeft me veel leuke kroegjes, clubs en bezienswaardigheden laten zien!
Ik heb de laatste maanden mijn best gedaan om dit in een digitale reisgids te verzamelen, het resultaat is te zien op http://www.fcreizen.nl/nl/stad/krakow
Ik heb de laatste jaren vaak in zo'n cheapy-vlucht naar Krakow gezeten. Wat n ongelooflijk mooie stad! Een vriend van mij (die daar woont) heeft me veel leuke kroegjes, clubs en bezienswaardigheden laten zien!
Ik heb de laatste maanden mijn best gedaan om dit in een digitale reisgids te verzamelen, het resultaat is te zien op http://www.fcreizen.nl/nl/stad/krakow
- bolletjeom
- Reisexpert
dank je wel voor de link!!
goeie tips!
goeie tips!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben dus net terug
(voor de mensen die denken??? je had het toch over oktober? klopt, maar we hebben moeten verzetten naar eind Februari)
Wat een ongelooflijk leuke en mooie stad!! Praag of Krakow...ik zou niet weten wie ik moet laten winnen als het een competitie was!
Een ongeschonden oude binnenstad, een groot kasteel, heeeeel veel hele leuke kroegjes en restaurantjes waar je je geen toerist voelt en een omgeving met heel veel bezienswaardigheden!
Even de vraag van Erikb over de prijzen:
We hebben €15 de man betaald voor een bed in een 2 persoonskamer op een toplocatie in een hostel.
We gingen uit eten met voor, hoofd en nagerecht voor €10 de man (geen alcohol maar wel thee en cola
)
kebabje van de straat kost €1.60
Toer auswitch en birkenau €20.00
biertje ...en dan bedoel ik dus halve liters...€2.00
Auswitch met openbaar vervoer is niet echt te doen. Met name omdat je dan niet op 1 dag ook nog naar Birkenau kunt. Het ligt met een toerbus al op 1,5 uur rijden van Krakow.
binnenkort zal ik meer gedetailleerd schrijven over deze stad maar voor nu kan ik maar 1 ding zeggen. GAAAAAN!!!!
Absoluuut de moeite waard.

(voor de mensen die denken??? je had het toch over oktober? klopt, maar we hebben moeten verzetten naar eind Februari)
Wat een ongelooflijk leuke en mooie stad!! Praag of Krakow...ik zou niet weten wie ik moet laten winnen als het een competitie was!
Een ongeschonden oude binnenstad, een groot kasteel, heeeeel veel hele leuke kroegjes en restaurantjes waar je je geen toerist voelt en een omgeving met heel veel bezienswaardigheden!
Even de vraag van Erikb over de prijzen:
We hebben €15 de man betaald voor een bed in een 2 persoonskamer op een toplocatie in een hostel.
We gingen uit eten met voor, hoofd en nagerecht voor €10 de man (geen alcohol maar wel thee en cola

kebabje van de straat kost €1.60
Toer auswitch en birkenau €20.00
biertje ...en dan bedoel ik dus halve liters...€2.00
Auswitch met openbaar vervoer is niet echt te doen. Met name omdat je dan niet op 1 dag ook nog naar Birkenau kunt. Het ligt met een toerbus al op 1,5 uur rijden van Krakow.
binnenkort zal ik meer gedetailleerd schrijven over deze stad maar voor nu kan ik maar 1 ding zeggen. GAAAAAN!!!!
Absoluuut de moeite waard.
He Bolletje,
Ik ga volgende week naar Krakow! Eindhoven- Krakow (wizzair), en dan later Praag-Adam (skyeurope) terug. Zie ik in ieder geval 2 landen
. Als je nog meer gouden tips hebt, graag! Ik begin met het uitchecken van je hosteltip.....
Erik
Ik ga volgende week naar Krakow! Eindhoven- Krakow (wizzair), en dan later Praag-Adam (skyeurope) terug. Zie ik in ieder geval 2 landen

Erik
Nice trip! Krakow ben ik nog niet geweest, Praag is een geweldige stad. Twee jaar geleden voor het laatst een paar dagen vertoefd. Wil je daar nog wat over weten?ErikB schreef:He Bolletje,
Ik ga volgende week naar Krakow! Eindhoven- Krakow (wizzair), en dan later Praag-Adam (skyeurope) terug. Zie ik in ieder geval 2 landen. Als je nog meer gouden tips hebt, graag! Ik begin met het uitchecken van je hosteltip.....
Erik
Nou, gewoon van die gouden tips die ik niet in boekjes zie
. Hostels heb ik al gereserveerd, dus laat dat maar
. Tips over leuke, maar onbekende wetenswaardigheden, eettentjes, kroegjes enzo zouden leuk zijn.
Oh ja, als iemand goeie info heeft over de trein Krakow-Praag zou dat ook handig zijn. Ik weet van het eerste hostel dat ik probeerde (die van Rudi.....maar niet gedaan omdat ze de 1e avond geen bed hebben) dat er met Pasen ook treinen rijden op dit traject (en heb gelezen dat echt alles dicht is op 1e paasdag in het Katholieke Krakow). Ik wil 2e paasdag een dagtrein nemen. Zie ik nog wat, en bij aankomst in Praag is alles de volgende dag weer open
.

Oh ja, als iemand goeie info heeft over de trein Krakow-Praag zou dat ook handig zijn. Ik weet van het eerste hostel dat ik probeerde (die van Rudi.....maar niet gedaan omdat ze de 1e avond geen bed hebben) dat er met Pasen ook treinen rijden op dit traject (en heb gelezen dat echt alles dicht is op 1e paasdag in het Katholieke Krakow). Ik wil 2e paasdag een dagtrein nemen. Zie ik nog wat, en bij aankomst in Praag is alles de volgende dag weer open

- bolletjeom
- Reisexpert
zit je dan met de ATG meeting in Krakow??
tips?
ja, mocht je naar de WC gaan in polen en je weet niet welke deur je moet nemen....
Mannen zijn recht en hoekig en vrouwen zijn rond
op de deur staat namelijk vaak niet meer dan een driehoekje en een cirkeltje
Je moet in Krakow kijken naar borden voor restaurantjes en cafeetjes en dan gewoon die steegjes inlopen ook al denk je dat je helemaal verkeerd loopt. En ook als je een dichte deur ziet moet je die gewoon openduwen en doorlopen. Daarachter gaat een hele levendige wereld schuil.
tips?
ja, mocht je naar de WC gaan in polen en je weet niet welke deur je moet nemen....
Mannen zijn recht en hoekig en vrouwen zijn rond
op de deur staat namelijk vaak niet meer dan een driehoekje en een cirkeltje
Je moet in Krakow kijken naar borden voor restaurantjes en cafeetjes en dan gewoon die steegjes inlopen ook al denk je dat je helemaal verkeerd loopt. En ook als je een dichte deur ziet moet je die gewoon openduwen en doorlopen. Daarachter gaat een hele levendige wereld schuil.
Ook even eerste reactie. Krakow is heel mooi, maar toch net ietsje minder indrukwekkend dan Praag. Prettige stad. Het centrale plein is bv niet totale gekte, en da's wel prettig. Apart: een halve liter bier kost overal 2 Euro. Ook op de terassen op het grote plein dus, waarvan je verwacht dat ze duur zijn. Dus lekker op terras mensen kijken met biertje erbij
.
Mama's hostel is erg goed (http://www.mamashostel.com.pl/)! Vriendelijk, perfecte locatie en gezellig. De gratis laundry (ja echt: zelfs inclusief gratis waspoeder) is ook top! Zou niet weten hoe ik anders halverwege (op 1e paasdag) mijn was had moeten doen
. Nederlanders? Schitterden door afwezigheid
. Heel internationaal: Amerikanen, Engelsen, Brazilianen, Aziaten, Australiers.....en erg veel Spanjaarden
.
Doen: gewoon centrum, kasteel enzo, en Auswitch. Wat ik achteraf ook nog had willen doen, maar niet gedaan heb (omdat ik alleen maar tours zag die me afzetterij leken....): de communistische arbeiderswijk in. Ik hoorde in Praag van iemand dat dat toch wel indrukwekkend is: eindeloos betonflats die er allemaal precies hetzelfde uitzien.....
Uitgaan? Eh, dan moet je niet de week voor Pasen nemen. Vanaf donderdag was er van alles onaangekondigd dicht.....

Mama's hostel is erg goed (http://www.mamashostel.com.pl/)! Vriendelijk, perfecte locatie en gezellig. De gratis laundry (ja echt: zelfs inclusief gratis waspoeder) is ook top! Zou niet weten hoe ik anders halverwege (op 1e paasdag) mijn was had moeten doen

Doen: gewoon centrum, kasteel enzo, en Auswitch. Wat ik achteraf ook nog had willen doen, maar niet gedaan heb (omdat ik alleen maar tours zag die me afzetterij leken....): de communistische arbeiderswijk in. Ik hoorde in Praag van iemand dat dat toch wel indrukwekkend is: eindeloos betonflats die er allemaal precies hetzelfde uitzien.....
Uitgaan? Eh, dan moet je niet de week voor Pasen nemen. Vanaf donderdag was er van alles onaangekondigd dicht.....
ErikB, welke locatie van dat hostel heb jij het over (zie dat er 2 zijn).
Ik zat in het hostel vlak bij het grote plein (u. Bracke ofzo). Kijk ook ff in de hosteldatabase. Daar heb ik hem in gezet.myrte schreef:ErikB, welke locatie van dat hostel heb jij het over (zie dat er 2 zijn).
Zojuist maar gelijk ticket geboekt; was vandaag al 20 euro duurder dan gisteren, dus maar gelijk toegehapt.
Dat hostel ziet er wel goed uit, dat morgen ook maar boeken en klaar. Lekker makkelijk zo
Dat hostel ziet er wel goed uit, dat morgen ook maar boeken en klaar. Lekker makkelijk zo

Hmm...hebben we binnenkort een stuk of 5 Krakow experts ofzomyrte schreef:Zojuist maar gelijk ticket geboekt; was vandaag al 20 euro duurder dan gisteren, dus maar gelijk toegehapt.

- bolletjeom
- Reisexpert
De stad is die aandacht meer dan waard

Superhostel, echt waar.El Niño schreef: Mama's hostel is erg goed (http://www.mamashostel.com.pl/)! Vriendelijk, perfecte locatie en gezellig. De gratis laundry (ja echt: zelfs inclusief gratis waspoeder) is ook top! Zou niet weten hoe ik anders halverwege (op 1e paasdag) mijn was had moeten doen. Nederlanders? Schitterden door afwezigheid
. Heel internationaal: Amerikanen, Engelsen, Brazilianen, Aziaten, Australiers.....en erg veel Spanjaarden
.