wandelschoenen?!?
- bolletjeom
- Reisexpert
laten zitten is idd ook geen slechte oplossing! zo vervelend is het nu ook weer niet als ie aan je vast zit. je moet je even over dat idee heen zetten maar het is idd de veiligste manier van hem van je afkrijgen.
Ze zitten vrij snel vol van je en laten dan uit zich zelf los
in plaats van dierenbeul heb je dan eindelijk eens een nuttige bijdrage geleverd aan de voedselketen :lol:
Ze zitten vrij snel vol van je en laten dan uit zich zelf los
in plaats van dierenbeul heb je dan eindelijk eens een nuttige bijdrage geleverd aan de voedselketen :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Omdat het toch over wandelschoenen gaat hier kan ik mijn vraag hier wel stellen denk ik.
Ik heb hier nog wandelschoenen staan die me goed bevielen op mijn laatste reis (daarna niet meer gebruikt). Probleem is wel dat aan de binnenkant van de schoen (bij de hiel) het plastic door de stof komt en dat loopt dus niet fijn en op die manier zijn ze dus eigenlijk onbruikbaar. Ik ben pas bij een schoenmaker geweest (hij bleef bij de leest) maar hij vertelde me dat hij het eigenlijk niet kon maken. Het kon wel maar dan moest er wat leer overheen en dan zou het nog niet echt goed zijn. Iemand misschien nog een idee? Ik denk van niet maar wie weet!
Anders zit er niks anders op dan binnenkort even andere schoenen te gaan kopen. Kost een hoop geld maar het is niet anders natuurlijk.
Ik heb hier nog wandelschoenen staan die me goed bevielen op mijn laatste reis (daarna niet meer gebruikt). Probleem is wel dat aan de binnenkant van de schoen (bij de hiel) het plastic door de stof komt en dat loopt dus niet fijn en op die manier zijn ze dus eigenlijk onbruikbaar. Ik ben pas bij een schoenmaker geweest (hij bleef bij de leest) maar hij vertelde me dat hij het eigenlijk niet kon maken. Het kon wel maar dan moest er wat leer overheen en dan zou het nog niet echt goed zijn. Iemand misschien nog een idee? Ik denk van niet maar wie weet!
Anders zit er niks anders op dan binnenkort even andere schoenen te gaan kopen. Kost een hoop geld maar het is niet anders natuurlijk.
- bolletjeom
- Reisexpert
-
Re: wandelschoenen?!?
Hallo allemaal, weer een newbie hier.
Ik ben een reisje van 5 maanden door thailand, laos cambodja en vietnam aan het plannen en vroeg me af of wandelschoenen uberhaupt nodig zijn. ik zal verschillende trekkings gaan doen in verschillende landen en ik kan me voorstellen dat daar wandelschoenen lekker zijn. Maar de rest van de tijd denk ik dat ik ze niet aan zal doen. Op dit moment heb ik bovendien wandelschoenen die vveeeeeel te zwaar zijn en dus moet ik nog nieuwe kopen, is dit de investering waard? Op dit moment is de planning om op mn 'skate'schoenen te gaan (dus zeg maar beetje stevige sportschoenen/gympen, redelijk waterdicht).
Enkele van jullie weten volgens mij wel redelijk wat af van wat handig is.
Groetjes!
Ik ben een reisje van 5 maanden door thailand, laos cambodja en vietnam aan het plannen en vroeg me af of wandelschoenen uberhaupt nodig zijn. ik zal verschillende trekkings gaan doen in verschillende landen en ik kan me voorstellen dat daar wandelschoenen lekker zijn. Maar de rest van de tijd denk ik dat ik ze niet aan zal doen. Op dit moment heb ik bovendien wandelschoenen die vveeeeeel te zwaar zijn en dus moet ik nog nieuwe kopen, is dit de investering waard? Op dit moment is de planning om op mn 'skate'schoenen te gaan (dus zeg maar beetje stevige sportschoenen/gympen, redelijk waterdicht).
Enkele van jullie weten volgens mij wel redelijk wat af van wat handig is.

Groetjes!
- bolletjeom
- Reisexpert
Dag Anouk
Als je dit topic vanaf het begin even leest dan heb je eigenlijk al antwoord op je vraag.
Ja, het is wel aan te raden.
Ja, het is iritant dat ze zwaar zijn en je ze niet iedere dag nodig hebt
En of je ze mee moet nemen...dat is dus helemaal aan jezelf EN aan hoe serieus je trekkings gaat doen.
Meerdaagse trekkings op sportschoenen, door modder en riviertjes, van gladde hellingen af etc... Dan zou ik toch echt wandelschoenen meenemen
Als je dit topic vanaf het begin even leest dan heb je eigenlijk al antwoord op je vraag.
Ja, het is wel aan te raden.
Ja, het is iritant dat ze zwaar zijn en je ze niet iedere dag nodig hebt
En of je ze mee moet nemen...dat is dus helemaal aan jezelf EN aan hoe serieus je trekkings gaat doen.
Meerdaagse trekkings op sportschoenen, door modder en riviertjes, van gladde hellingen af etc... Dan zou ik toch echt wandelschoenen meenemen
-
ik had het voorgaande al gelezen, maar ik vond toch nog niet helemaal duidelijk óf het wel nodig was. ging vooral over wat voor schoenen... maar het is duidelijk. vind het alleen zo'n gedoe om 5 maanden met schoenen te slepen die je in totaal misschien 3 weken aan hebt (hmm al het er zo staat heb je ze eigenlijk best veel aan).
en wat versta je onder serieus? ik wil wel meerdaagse trekkings gaan doen, maar geen 'bergbeklimmen ofzo'. Als ik in Frankrijk ga wandelen trek ik ze trouwens wel altijd aan.
en wat versta je onder serieus? ik wil wel meerdaagse trekkings gaan doen, maar geen 'bergbeklimmen ofzo'. Als ik in Frankrijk ga wandelen trek ik ze trouwens wel altijd aan.
Zo'n gedoe om 5 maanden te zeulen voor 3 weken gebruik.....ben ik niet met je eens. Ik gebruik m'n bergschoenen heel vaak. Je loopt op zo'n reis erg veel, en dan kun je wel eens gare voeten krijgen. Bergschoenen zijn iha heel goede schoenen. Dus ook als ik een paar uur door een stad ga sjouwen trekt ik bij voorkeur m'n bergschoenen aan. Tsja, kan soms een beetje warm zijn, maar is af en toe ook kiezen of delen....
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Al aan stevige sandalen gedacht ... Type TEVA (of een gelijkaardig merk). Kan je makkelijk lichte trekkings mee doen (stevige zool en kunnen perfeckt in het water) en vind dat heel aangename schoenen om een stadswandeling mee te doen.
Ga je natuurlijk naar gebieden waar het flink koud kan zijn, dan zijn bergschoenen wel aan te raden. Ik neem ze altijd beiden mee plus nog slippers voor 's avonds en in de douche ..
Ga je natuurlijk naar gebieden waar het flink koud kan zijn, dan zijn bergschoenen wel aan te raden. Ik neem ze altijd beiden mee plus nog slippers voor 's avonds en in de douche ..
- bolletjeom
- Reisexpert
Teva's kunnen nat worden maar het is daarna niet lekker lopen!
zie mijn eerder geposte foto van hoe wij uit een jungle trekking in Thailand kwamen!! modder tot aan je knieen. Je gaat in Teva's dan schuiven en glijden. Verder blijf je iets makkelijker hangen achter wortels en liaanachtige dingen met teva's omdat ze open zijn.....en wanneer er bloedzuigers zijn...nou dan is een openschoen helemaal geen optie
in steden daarentegen draag ik dus zelden mijn bergschoenen maar veel mijn teva's.
Onder Serieus versta ik een trekking die niet over gebaande paden gaat. Je kunt in Thailand wel eens naar een NP met een toertje. dan kom je op een parkeerplaats en wandel je over een mooi pad naar een waterval...dan heb je geen bergschoenen nodig
ga je een aantal uur echt door de jungle dan zijn er geen paden. het is vaak erg vochtig en steil dus dan heb je wandelschoenen nodig
zie mijn eerder geposte foto van hoe wij uit een jungle trekking in Thailand kwamen!! modder tot aan je knieen. Je gaat in Teva's dan schuiven en glijden. Verder blijf je iets makkelijker hangen achter wortels en liaanachtige dingen met teva's omdat ze open zijn.....en wanneer er bloedzuigers zijn...nou dan is een openschoen helemaal geen optie
in steden daarentegen draag ik dus zelden mijn bergschoenen maar veel mijn teva's.
Onder Serieus versta ik een trekking die niet over gebaande paden gaat. Je kunt in Thailand wel eens naar een NP met een toertje. dan kom je op een parkeerplaats en wandel je over een mooi pad naar een waterval...dan heb je geen bergschoenen nodig
ga je een aantal uur echt door de jungle dan zijn er geen paden. het is vaak erg vochtig en steil dus dan heb je wandelschoenen nodig
Ik heb ooit Teva's gekocht, en die een keer meegenomen naar een warm oord. Ik regende al snel een keer nat, en voeten opengeschuurd! Daarna week niet meer aangehad (vanwege die wonden). Als het droog is en warm lopen ze echt wel lekker hoor, maar heb ze eigenlijk nooit meer meegenomen....
Tsja, je moet keuzes maken. Ik kies dan meestal voor 1 paar gewone schoenen, bergschoenen, en slippers. Nog een paar schoenen/Teva's wordt teveel (ze nemen nog best veel ruimte in).
Tsja, je moet keuzes maken. Ik kies dan meestal voor 1 paar gewone schoenen, bergschoenen, en slippers. Nog een paar schoenen/Teva's wordt teveel (ze nemen nog best veel ruimte in).
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
De iets durdere modellen hebben soort anti slip laag aan de zool waar je voet zit. Bij mij werkt dat perfect. Ik draag die schoenen gewoon heel erg veel omdat ik soms (ligt volledig aan mezelf ) een warm en claustrofobisch gevoel krijg van dichte bergschoenen.
oll:
Ieder zijn aardigheidje hè

Ieder zijn aardigheidje hè

-
Hmm jullie mening is duidelijk. Ik wilde inderdaad ook nog teva's gaan halen (wacht al een tijdje op een leuke aanbieding, wil niet echt haha). Ik moet zeggen dat ik openschoenen ook lekkerder vind lopen, hoewel ik in een drukke stad toch wel liever dichte schoenen aan heb.
dus wat zeggen jullie? slippers, teva's, all stars en bergschoenen? of is dat echt veeeeeel te veel?
mn all stars ben ik gewoon nogal aan gehecht, bovendien wil ik niet altijd in mn trekking kloffie lopen. rest lijkt een beetje onmisbaar.
Groetjes.
dus wat zeggen jullie? slippers, teva's, all stars en bergschoenen? of is dat echt veeeeeel te veel?
mn all stars ben ik gewoon nogal aan gehecht, bovendien wil ik niet altijd in mn trekking kloffie lopen. rest lijkt een beetje onmisbaar.
Groetjes.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb met heel veel pijn en moeite me over mijn afkeer voor Teva's heen gezet en draag ze nu bijna dagelijks.
ja, ik vind dat ik er oncharmant bij loop..maar dat moet dan maar. In steden loop ik ook altijd op mijn teva's. In die hitte hou ik het echt niet uit in mijn bergschoenen en teva's staan een stuk minder suf onder een rokje
Ik koop meestal ter plekke mijn slippers en dat zijn dan mijn "leuke" schoenen. voor 's avonds enzo of op het strand
dus, bergschoenen, teva's en ter plekke lekker goedkope slippers kopen.
ja, ik vind dat ik er oncharmant bij loop..maar dat moet dan maar. In steden loop ik ook altijd op mijn teva's. In die hitte hou ik het echt niet uit in mijn bergschoenen en teva's staan een stuk minder suf onder een rokje
Ik koop meestal ter plekke mijn slippers en dat zijn dan mijn "leuke" schoenen. voor 's avonds enzo of op het strand
dus, bergschoenen, teva's en ter plekke lekker goedkope slippers kopen.
Tsja, eh, uhum, noem mij dan maar een oud wijf: ik wil er af en toe ook wel een representatief uitzien. Vandaar die gewone schoenen. Als ik met Teva's naar de locale disco ga, staat elke locale schone me uit te lachen. Da's nou ook weer niet de bedoeling, haha!