Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
4 tot 5 weken?? Dan heb je tijd zat om beide landen te verkennen. Maleisië en Laos zijn totaal compleet verschillende landen. Maleisië is rijk, welvarend, Loas is arm en charmant. Uitgaan in KL is super, maar na een weekend heb je het wel gezien. Er zijn diverse reisbestemming (oerwouden, eilanden etc).
Je hebt zelfs tijd om meer bestemmingen te bekijken. Voordeel van Aziatische landen is dat het relatief veilig reizen is. Vliegen naar Laos is erg duur, je kunt dan beter vliegen naar Noord Thailand en dan met de bus naar je bestemming. Is ook leuker, want je ziet dan meer van het land. Overweeg ook landen als Vietnam en Cambodja. Je bent in de buurt, het is goedkoop en alle landen hebben een totaal eigen charme.
KR1275 schreef:4 tot 5 weken?? Dan heb je tijd zat om beide landen te verkennen. Je hebt zelfs tijd om meer bestemmingen te bekijken.
Daar verschillen de meningen dat toch over, ik zou 4 tot 5 weken nooit zat tijd noemen voor beide landen. Voor Laos zou ik echt wel minimal 3 maar liefst 4 weken uittrekken, voor het vasteland van maleisie een week of 2 maar wil je ook naar Borneo dan heb je ook al je tijd nodig.
Ik ben natuurlijk volledig niet objectief maar toch. Ik heb het geluk gehad beide landen diverse malen te bezoeken. Beide landen hebben wat maar zijn ook behoorlijk verschillend. Mijn voorkeur gaat (geen verrassing denk ik) uit naar Laos zonder Maleisië af te doen als slecht.
Laos is erg veilig en is een geweldig fijn land om te verblijven. Het is een stuk minder 'ontwikkeld' dan Maleisië maar dat mag de pret niet drukken denk ik. Er zijn overigens ook prima vluchten tussen Kuala Lumpur (Maleisië) en Vientiane (Laos). Wellicht een optie om eerst wat rond te kijken in Maleisië en vervolgens in Laos rond te trekken? Terugvliegen zou dan kunnen vanuit Kuala Lumpur (dan moet je wel weer terugvliegen) of Bangkok (Thailand) bijvoorbeeld.
Ik zou kiezen voor Thailand en Cmbodja. Laos is heel laidback en je hebt ook wel mooie dingen om te zien en te doen maar had het idee na drie weken dat ik het wel gezien had. Laos is wel echt cheapy en ze hebben het beste bier BEER LAO. Om de een of andere reden zijn trekkings dan weer erg duur in Laos in vergelijking met Thailand of Cambodja.
De trekkings waar ik een prijs van heb gezien lage vele malen hoger dan in Thailand en Cambodja. Zeker in Tha Keak en ook Pakse. In Pakse was het overgens wel een erg toffe trekking met zip lines door de jungle.
Michiel.. schreef:De trekkings waar ik een prijs van heb gezien lage vele malen hoger dan in Thailand en Cambodja. Zeker in Tha Keak en ook Pakse. In Pakse was het overgens wel een erg toffe trekking met zip lines door de jungle.
Ik bestrijd ook niet dat wat jij gezien hebt niet duurder was... Ik zeg alleen maar dat ik ook trekkings heb gezien die absoluut niet duur waren, ook niet in vergelijking met Thailand (van Cambodja weet ik het niet, daar heb ik die cijfers niet gezien). Maar gelukkig heeft Laos nog veel meet te bieden dan de trekkings.