Als vrouw alleen reizen in india goed idee of??

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
nicolle007
Reiziger

Re: Als vrouw alleen reizen in india goed idee of??

Bericht door nicolle007 »

hallo nou tot nu toe heb ik nog niet echt veel dingen vast gelegd ja mijn ticket :) ik vlieg op delhi en ga dan beetje door het noorden van india natuurlijk naar agra en varanasi als ik eerlijk ben voorzie ik daar weinig problemen omdat die plekken natuurlijk erg toeristies zijn. ik heb niet zoveel zin om alles vast te gaan leggen. ik ga juist alleen reizen met een ticket zodat ik alle vrijheid heb om mijn plannen weer te wijzigen. ik heb ook gehoord van een meisje die er is geweest dat je ook makkelijk je visum in india kan regelen voor nepal en dan met een tourtje door de woestijn richting nepal. je geduld zal vast wel op de proef gesteld worden maar dat is eigenlijk in alle aziatische landen. ik weet niet ik heb gewoon geboekt en ga het avontuur te gemoed :)
heb je jij ticket ook al geboekt? leuk dat je ook gaat :)
EvelineW

Bericht door EvelineW »

India als vrouw alleen, ik heb het ook gedaan en is wat mij betreft geen probleem! Je moet soms wat streng zijn als de zoveelste riksja-driver stopt om te vragen of ie je mag zoenen. Veel mannen willen toch sex of geld;-) Maar heb dat zelf nooit als vervelend ervaren. Probeer te zien en te snappen waar ze vandaan komen. India is fantastisch en je komt gauw zat mensen tegen waarmee je samen verder kan gaan! Zeker bij ashrams en yoga cursussen kom je veel buitenlanders tegen! Probeer trouwens wel echt wijde kleren aan te trekken, dat scheelt enorm! Heel veel plezier!
nicolle007
Reiziger

Bericht door nicolle007 »

hoi leuk een reactie te ontvangen ja ik kijk erg uit naar india. ik ga idd geen strakke korte dingen draagen. ik heb allemaal van die heerlijke broeken die ik vorig jaaf in azie heb gekocht dus dat komt wel goed! ik laat wel weten hoe het me is bevallen india vertrek over 3 weken.
Shireen

Alleen reizen in India

Bericht door Shireen »

Hallo mensen,
Mijn naam is Shireen, ik ben 18 jaar oud. In februari begin ik met de reis van mijn leven! In 4 maanden tijd ga ik naar Nepal, India en Sri Lanka om vrijwilligerswerk te doen. In elk land word ik opgehaald van het vliegveld maar ik moet wel alleen van mijn project naar het vliegveld terug.
Ik het begin leek dit me geen probleem totdat ik gisteren op het nieuws hoorde dat India het 3de gevaarlijkste land voor vrouwen is. Dit heeft me best angstig gemaakt. Ik moet in India van de plaats Mysore naar het vliegveld Bangalore reizen. Heeft iemand tips voor me? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alleen reizen in India

Bericht door Tikva »

Laat je niet gek maken door de media op dit moment. Dat soort uitspraken zoals "derde gevaarlijkste land voor vrouwen" zou ik graag eens onderbouwd zien. Voor een westerse vrouw is India in ieder geval niet bijzonder gevaarlijk hooguit soms wat onprettig om rond te reizen. Dit zit ook veel in de kleren die je zelf draagt (geen korte broeken, mouwloze topjes etc) Ter plekke gewoon kijken wat de makkelijkste optie is, taxi, trein, bus etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sluit me aan bij Tikva, India is een vreemd land maar leek mij veiliger dan sommige westerse landen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.

Daarnaast weet je niet precies het verhaal achter het nieuwsbericht. De vraag is of het complete willekeur is geweest..... wanneer je de tv serie kijkt op de publieke omroep (kan even niet op de naam komen) dan krijg je ook een heel ander beeld van India. Iets waar je als toerist nauwelijks wat van merkt.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Tikva schreef:Laat je niet gek maken door de media op dit moment. Dat soort uitspraken zoals "derde gevaarlijkste land voor vrouwen" zou ik graag eens onderbouwd zien. Voor een westerse vrouw is India in ieder geval niet bijzonder gevaarlijk hooguit soms wat onprettig om rond te reizen. Dit zit ook veel in de kleren die je zelf draagt (geen korte broeken, mouwloze topjes etc) Ter plekke gewoon kijken wat de makkelijkste optie is, taxi, trein, bus etc.
Gezien er de laatste maanden enorm veel verkrachtingen voorkomen, zelfs in het openbaar, is het an sich al een prima onderbouwde uitspraak. Hoe dat voor toeristen gaat uitvallen zal komend hoogseizoen wel duidelijk worden. Ik denk dat wij als toerist vrij weinig merken van dit soort gevallen in zulke massa's mensen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Hoi Shireen,

Ik snap dat je hier erg van schikt. Ik ga zelf ook voor het eerst, deels alleen, naar India en ik denk maar zo: er wordt in ieder geval aandacht aan besteed zodat daders harder aangepakt kunnen worden (en dat dus ook weten) en het is echt niet zo dat dergelijke nare verhalen niet in andere (en ook westerse) landen voorkomen.

Heb je al contact opgenomen met de organisaties waar je vrijwilligerswerk gaat doen? Misschien hebben zij een tip of willen ze je wel wegbrengen. Verder zou ik persoonlijk nu ook niet meer zo snel voor een locale bus kiezen, maar een grotere busoperator of taxi. Ik moet zeggen dat ik me er zelf nog niet zo goed in verdiept heb, maar.. failliet ga je toch niet van India;). Verder, gebruik je gezonden verstand en lees je goed in over de cultuur en gebruiken.
Shireen

Bericht door Shireen »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb contact gehad met de organisatie hier in Nederland. Hun vertelden me dat ik me niet zo veel zorgen hoefde te maken. Omdat er in de media nu zo veel aandacht aan wordt geschonken lijkt het alsof het daar overal gebeurd. Zoals jullie ook al zeggen, in andere westerse landen gebeuren dit soort dingen ook wel.
Ik ga wel proberen om iemand te vinden waarmee ik samen terug naar het vliegveld kan reizen, dat geeft me toch een veiliger gevoel. Daarnaast ga ik wijde kleding dragen en mijn haren bedekken, ik neem aan dat het dan goed moet komen :)
Shireen

Bericht door Shireen »

Nog een vraagje,
Ik ben nu bezig om alle zaken te regelen voor het visum van India. Weet iemand of de eisen om een visum te krijgen zijn versoepeld? Een aantal weken geleden stond op de site van de indiase ambassade dat je o.a. een werkgeversverklaring en undertaking moest laten zien. Nu staan deze eisen niet meer op de site van de indiase ambassade.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De visumregels voor India veranderen bijna wekelijks. Dus wat de huidige stand is durf ik niet te zeggen. Ik zou afgaan op de site van de ambassade of even bellen.
Chantall
Reiziger

Bericht door Chantall »

Naast die verkachtingen, die natuurlijk heel ernstig zijn hoor je toch ook veel verhalen over minder ernstige, maar toch wel minder fijne ervaringen. Niet om iemand te ontmoedigen, maar hoor wel dat ze er heel erg lak hebben aan personal space en privacy enz. En dat dat af en toe best ver gaat. Maar is dat niet een beetje de downside van India? Zou het jammer vinden als zoiets mijn beeld van India zou verpesten.
Laugh and enjoy!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Klopt, maar dat is de cultuur. Je moet er inderdaad niet van op kijken dat ze tegen je aan gaan staan in een rij waar mensen staan te wachten. Dat is ook logisch als je ziet hoeveel mensen er soms staan te wachten en hoe weinig ruimte er is. Soms wordt je er knettergek van maar uiteindelijk lach je er om en moet je er gewoon mee leren dealen :).

Niet iedereen kan dat daarom hoor je ook vaak dat mensen India leuk of juist verschrikkelijk vinden. Ook privacy is zo'n puntje. Volgens mij kan Tikva daar wel een leuk verhaal over schrijven :)

Ik denk dat je er als vrouw ook meer last van hebt, maar ik weet niet of dat je moet tegenhouden.
Plaats reactie