Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
RpBruno

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door RpBruno »

Marije schreef:Yep, ik ben vertrokken! Ben nu een paar dagen in Sydney en morgen vlieg ik naar Christchurch!!! Zag alleen net een mailtje dat mijn hostelbooking van 2 nachten daar gecancelled is door earthquake damage...dus nu snel nieuw hostel zoeken....
Maar verder heb ik het enorm naar mijn zin. Sydney is echt een heerlijke stad, ik ben helemaal dol op de ferries! *O*
Kijk 's an, lekker hoor!
Ik vertrek de 20e nog ffies wachten... Ken eigenlijk al nie meer wachten, maargoed heb nog genoeg te doen de komende 1,5 week dus kom er vast wel doorheen ^O^
bayofislandscampers
Reiziger

Bericht door bayofislandscampers »

Jason heeft veel gratis mappen, landkaarten van Nieuw Zeeland! Grote rekken met kaarten op ieder vliegveld, hotel, backpackers lodges en noem maar op. Allemaal gratis! er is zelfs een boekje dat geeft je allerlei kortingen op attracties overal in Nieuw Zeeland. Gewoon het bonnetje inleveren en je krijgt korting. verschillend van 5% to 15% of gratis dit of dat.
Uiteraard krijgt "Jason" geld voor de advertenties op deze kaarten of in de boekjes maar de informatie die er in staat is goed!
groet, Rob
Paihia
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

In 2009 ben ik in Nieuw-Zeeland geweest en van de +/- 45 landen die ik in mijn leven bezocht heb heeft de natuur in NZ mijn absolute nummer 1 plaats veroverd.

Ik heb zojuist een nieuwe vlucht naar NZ geboekt. Op 3 april vlieg ik van KL (Maleisie) naar Christchurch (NZ). Ik heb er erg veel zin in! Ik ga een werkvisum aanvragen en probeer ter plekke een redelijke auto te kopen.

Wel jammer dat mijn LP NZ, landkaarten, voucher voor dolfijnentrip en Backpackerskaarten thuis liggen |:(
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Er wordt weinig gekletst hier de laatste tijd. Iedereen in Nieuw-Zeeland nu?

Ik heb er super veel zin in!!!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Nog niet in Nieuw Zeeland wel bijna over 2 weken vlieg ik er naar toe om er dus te gaan wonen.

gr van Moira
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Moira schreef:Nog niet in Nieuw Zeeland wel bijna over 2 weken vlieg ik er naar toe om er dus te gaan wonen.

gr van Moira
Erg mooi! Dat heeft ook weleens door mijn hoofd gespeeld maar is nooit concreet geworden en zal het misschien ook wel niet gaan worden de komende tijd. Waar ga je wonen?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wij gaan in Auckland wonen dan wel in een buitenwijk van Auckland.

gr van Moira
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Moira schreef:Wij gaan in Auckland wonen dan wel in een buitenwijk van Auckland.

gr van Moira
Succes! Mooie plannen.

Verschrikkelijk van het gebeuren in Christchurch. Hopelijk vindt men nog veel overlevenden...
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Echt verschrikkelijk daar!

Ik was 2,5 maand geleden nog voor een paar dagen in Christchurch. Weet iemand of het X-base hostel daar nog overeind staat? Het was nou niet het modernste gebouw dus het zou mij niets verbazen als dat ook was ingestort.
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Ik zat twee weken geleden nog in het XBase hostel, deze was een tijdje gesloten vanwege renovaties. Ik weet wel bijna zeker dat XBase de laatste aardbeving niet overleefd heeft..!
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Follew Towers (misschien verkeerd geschreven) had wat schade maar staat nog overeind. Ook geen cancelling gehad.

Hopelijk komen er nog wat mensen levend onder het puin vandaan...
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Las net op het nieuws dat de hoop nu wel is opgegeven om nog mensen te vinden. We hebben hier in Auckland waar ik nu ben een 2 minuten stilte gehad dinsdag. Dit was best heftig heel het winkelgebied stond stil.

gr van Moira
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Momenteel zit ik in Timaru, je kunt nog goed merken dat het erg leeft onder de bevolking.
Ik heb inmiddels bij meerdere bedrijven mijn hulp aangeboden vanaf begin April, voor de wederopbouw van de stad. Mogelijk dat ze mijn hulp als elektricien kunnen gebruiken, afwachten maar.

Nu eerst komende maand het Zuiderlijke gedeelte van het Zuider-Eiland rondreizen, daarna de Milford Track op de 28e van Maart en dan maar richting Christchurch.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is er iemand die misschien samen met mij de Nieuw Zeeland informatie wil nalopen / updaten? Het lijkt er op dat veel van de informatie op dit moment te oud is. Hopelijk kunnen we met zijn allen ieder een stukje bijdragen om dit weer te veranderen. *O*
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erik schreef:Is er iemand die misschien samen met mij de Nieuw Zeeland informatie wil nalopen / updaten? Het lijkt er op dat veel van de informatie op dit moment te oud is. Hopelijk kunnen we met zijn allen ieder een stukje bijdragen om dit weer te veranderen. *O*
Over 2 weken zit ik er weer. Dan wil ik zeker wel het e.e.a. na kijken. Misschien eerder ook al wel.

Eindelijk mijn werkvisum ontvangen!!!! :) Op 3 april ben ik dus in het land en mag ik werken. Daar kijk ik weer naar uit want ik heb nu alweer maandenlang niet heel veel 'nuttigs' (wat nuttig is, is maar de vraag) gedaan... In ieder geval zijn een paar extra knaken inkomsten wel welkom....
Plaats reactie