Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
wggg

Qreply

Bericht door wggg »

Wauw, dat scheelt me een hoop gedoe vanuit Nederland. Als je je visum eenmaal hebt wordt er nergens meer om bevestigingen gevraagd? Ook geen probleem met het boeken van extra tickets ofzo?
En ik zou ook graag weten in welk hostel je zat jerodeniro, dan start ik daar misschien mijn china-avontuur!
Tnx voor de tip.
Roodkapje
Reiziger

Re: china visum, tip die bijna te mooi is om waar te zijn!

Bericht door Roodkapje »

De mijne was ook super makkelijk geregeld!
Toen ik in het hostel kwam heb ik meteen een kerel gebeld die een reis- en visumbureau heeft. Hij kwam mijn paspoort en pasfoto ophalen en de volgende dag had ik mijn paspoort alweer terug, mét 3 maanden visum!
Makkelijker kan niet :)
Let wel op dat je het dus niet via de ambassade hier doet, want dan heb je dezelfde rompslomp als in Nederland en krijg je maar 1 maand..
Overmorgen vlieg ik naar Beijing, dus dan zal ik zien of het okee is..
Mocht je een goed hostel in Hong Kong zoeken, ik zit in het Yesinn hostel. Prijziger dan wat je gewend bent van Azië, maarja, je zit nou eenmaal in Hong Kong.. Het bevalt me goed!
Succes ermee en iedereen bedankt die me hiermee heeft geholpen!
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Chinees visa in Mongolie

Bericht door Vikken »

Iemand ervaring met het aanvragen van een chinees visa in Mongolië ?

Het is ook de bedoeling dat we China dan over land binnen gaan. Beste opties ?

Nic.
Kims
Reisexpert

Re: Chinees visa in Mongolie

Bericht door Kims »

Hi,

Vrienden hebben een Chinees visum inderdaad in Mongolie geregeld. Was aanzienlijk makkelijker toen (2 jaar geleden) dan als je het in NL aanvroeg. Ze waren veel relaxter met de vereisten. Volgens mij is het niet veranderd.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
FErd

Visa China

Bericht door FErd »

In de eerste week van Mei wil ik ik graag een bezoek brengen aan mijn vriendin in Ningbo, nabij Shanghai voor een periode van maximaal 10 dagen. Een goed aanbod op internet voor retour vlucht van €500 heeft mij op dit idee gebracht. Mijn vriendin loopt daar momenteel stage bij een Nederlands bedrijf en ze is zelf van Franse nationaliteit. Ik heb me al redelijk ingelezen in de procedures, vereisten en kosten van Chinees visum.

Het volgende in mijn kwestie is mij alleen nog niet helemaal duidelijk: Bij een visa aanvraag moet je vlieg ticket en hotel booking opsturen, echter ga ik het merendeel van de tijd in het appartement van mijn vriendin overnachten, kosteloos. Moet ik hier dan gewoon een schijnboeking van maken en deze later annuleren? Of valt dit ook legaal te melden zonder de rompslomp van boeken en annuleren van hotel? Zijn er nog mogelijkheden met een visa op uitnodiging of geldt dit alleen voor Chinese nationaliteit? Andere voordelige constructies waar ik nog geheel niet aan gedacht had, zijn ook welkom! ^O^

Alvast bedankt voor het lezen.
Erik
Site Admin

Re: Visa China

Bericht door Erik »

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je de eerste nacht vastleggen en zodra je dus binnen bent gewoon bij je vriendin verblijven?
FErd

Bericht door FErd »

Ja ik denk dat het beter is deze week contact te zoeken met een visa bureau, zij kunnen mij hier vast in adviseren. Wat een gedoe zo'n Chinees visum :P .
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Onlangs (november, december) waren mijn ouders bij mij op bezoek in Beijing. Zij hebben geen enkele overnachting bij een hotel geboekt. Ook geen schijnovernachting.
Wanneer je op de site van het visumbureau kijkt zul je een aantal formulieren vinden. Met een daarvan kan jouw vriendin je uitnodigen. Ze geeft haar gegevens door, haar adres e.d. en dan komt het in principe goed. Ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben en dat is altijd goed gegaan.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Er vanuit gaande dat je vriendin een verblijfsvergunning heeft kan zij je (per brief) uitnodigen. Kopie paspoort en -verblijfsvergunning bijvoegen.
Voorbeeldbrieven zijn her en der te vinden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
ssophiee88

Visum China aanvragen (reis Bishkek (Kirgizië) > Beijing)

Bericht door ssophiee88 »

Hallo iedereen,

Samen met een vriendin ga ik over 3 weken reizen van Bishkek (Kirgizië) naar Beijing (China).
We hebben alles geboekt: heen- en terugvlucht, hostels, treinrit, etc. We zijn klaar om te gaan, maar...... nu kregen we van de ambassade bericht dat we een uitnodigingsbrief nodig hebben, voor het gebied Xinjiang (gebied in China dat grens aan Kirgizië) waar we ook doorheen zullen komen tijdens de reis, om een visum voor China te kunnen krijgen.

We hebben verschillende tour agencies gevraagd naar zo'n uitnodigingsbrief, maar het heeft uiteindelijk niets opgeleverd.
We hebben gemerkt dat het erg moeilijk is om aan een visum voor China te komen, wanneer je door het gebied Xinjiang reist.

Op dit moment is ons idee om een 'Dummy flight' te boeken van Kirgizië naar een grote stad in China, zodat we Xinjiang omzeilen en we een visum kunnen krijgen.
Heeft iemand ervaring met het boeken van een zogenaamde Dummy flight? We zijn benieuwd naar hoe dit precies werkt en hopen dat iemand ons dat uit kan leggen. Is het zo dat we dan een vlucht boeken, die we nog niet direct hoeven te betalen, en vervolgens annuleren? Of zijn er tour agencies die een 'nep vlucht' voor ons kunnen regelen tegen een vergoeding?

We hopen dat iemand ons kan helpen!!! Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!

Groetjes Sophie
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Prijsverhoging visum China

Besten,

M.i.v. deze week heeft het CVASC de bemiddelingskosten verhoogd van €55,= (66,55 incl.) naar €60,= (72,60 incl.).
De prijs van een single entry komt hiermee op €107,60 (= incl. leges €35,= ambassade)
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
ketting
Reisexpert

Re: Prijsverhoging visum

Bericht door ketting »

Gaat dit over China?
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Sorry, vergeten.
Ja dus.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Tja ... 2 weken geleden mijn ticket geboekt. En ik vond het visum al zo duur ... :'(
Erik
Site Admin

Re: Prijsverhoging visum China

Bericht door Erik »

Aangepast
Plaats reactie