Hoe handig is een creditcard op reis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
piepert
Reiziger
Contacteer:

Re: Creditcard

Bericht door piepert »

Ik zit zelf met zo ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb binnenkort een afspraak gemaakt met de bank waarbij mijn ouders mee gaan. Ik hoop dat de bank akkoord gaat met het garant staan.

Ik laat hier op dit topic weten wat het antwoord van de bank is.

Anders zijn die prepaid cards een goed alternatief.
*O* *O* *O*
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Heb ook wel is gehoord van iemand die geen inkomen had (baan opgezegd om te gaan reizen), maar toch een creditcard kreeg omdat ze een aardig hoge spaarrekening had. Weet niet meer hoeveel het was, maar mocht je flink gespaard hebben, dan zou je de bank daar misschien mee kunnen overtuigen.

Denk dat het met het garant staan door je ouders sowieso moet lukken om een cc te krijgen (mits zij aan het minimum voldoen), anders zijn ze raar bezig bij die bank.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

+ leg uit waar je de cc voor wil gaan gebruiken.

Was je trouwens zelf al een x bij de bank langs geweest? of had je die informatie alleen maar op het internet gelezen?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb ook een te laag inkomen voor een reguliere creditcard. Ik heb nu al jaren een debetcard, een 'prepaid creditcard' van Moneybookers. Kost 10 euro per jaar, is van Mastercard en er wordt geen inkomenscheck uitgevoerd. Je kunt er alles mee wat je met een gewone creditcard ook kunt, afgezien van op de pof iets kopen natuurlijk.

Op een debetcard zet je vooraf geld en dat is je bestedingslimiet. Klaar. Bij Moneybookers kan ik gewoon via iDEAL geld erop zetten en dan staat het er een seconde later op, zonder extra kosten.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Pluzx
Vakantieganger

Bericht door Pluzx »

ik heb 2 jaar terug een visa world card aangevraagd ook telaag inkomen mijn moeder heeft toen getekend dat zei borg staat. ik vind het ideaal. zo lang je het geld hebt wat je uitgeeft.
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Ik ben vandaag bij mijn bank geweest (ABN Amro). Ik kreeg daar als antwoord dat ik geen creditcard direct via hun kon krijgen, maar eerst naar International Card Service (ICS) moest bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Aan ICS het verhaal uitgelegd dat ik te weinig inkomen heb en mijn ouders graag garant willen staan. Vervolgens kwam ICS met een ander voorstel; mijn ouders nemen een extra creditcard die gewoon op hun rekening staat, maar op mijn naam. Volgens ICS de eenvoudigste en snelste oplossing.
*O* *O* *O*
Plaats reactie