Camper huren Australië
PAS OP met camper huren bij Apollo
Hallo
Wij zijn 2 maanden met een camper van apollo langs de oost kust gereden de reis was echt geweldig een aanrader.
Echter we hebben een hele slechte ervaring met apollo de camper was echt heel slecht en dat merk ja pas onderweg de watertank was niet te gebruiken de wc was ook niet te gebruiken de luifel aan de buitenkant was defect het lampje van de handrem bleef maar branden de tafel binnen hing los en het bed was niet te gebruiken en voor een zes persoons camper was er geen bestek borden pannen enz. Er was voor twee personen net genoeg.
En alle stoelen voor buiten waren stuk.
En de binnenkant was ongelofelijk vies.
Bij het ophalen van de camper komt dit niet aan de orde.
En men weet je ruim een uur lang nog van alles bij te laten verzekeren en bij te laten betalen.
En na het ondertekenen werkt men je zo snel mogelijk de deur uit en we weten nu wel waarom.
Alle risico lijkt te zijn verzekerd maar is niet waar blijkt later.
En onderweg klagen blijkt niet te werken terug bellen komt niet voor.
Maar je reis gaat verder je kunt niet terug.
Bij het terug brengen wil men nergens van weten.
Wij hebben andere camper gebruikers onderweg ook gesproken en hadden de zelfde ervaring.
Toeristen krijgen echt de rommel van apollo dat hoorden wij van de garage's onderweg waar we enkele reparaties moesten laten uitvoeren voor eigen rekening.
Apollo werkt ook onder andere namen dus let op.
Wij zijn 2 maanden met een camper van apollo langs de oost kust gereden de reis was echt geweldig een aanrader.
Echter we hebben een hele slechte ervaring met apollo de camper was echt heel slecht en dat merk ja pas onderweg de watertank was niet te gebruiken de wc was ook niet te gebruiken de luifel aan de buitenkant was defect het lampje van de handrem bleef maar branden de tafel binnen hing los en het bed was niet te gebruiken en voor een zes persoons camper was er geen bestek borden pannen enz. Er was voor twee personen net genoeg.
En alle stoelen voor buiten waren stuk.
En de binnenkant was ongelofelijk vies.
Bij het ophalen van de camper komt dit niet aan de orde.
En men weet je ruim een uur lang nog van alles bij te laten verzekeren en bij te laten betalen.
En na het ondertekenen werkt men je zo snel mogelijk de deur uit en we weten nu wel waarom.
Alle risico lijkt te zijn verzekerd maar is niet waar blijkt later.
En onderweg klagen blijkt niet te werken terug bellen komt niet voor.
Maar je reis gaat verder je kunt niet terug.
Bij het terug brengen wil men nergens van weten.
Wij hebben andere camper gebruikers onderweg ook gesproken en hadden de zelfde ervaring.
Toeristen krijgen echt de rommel van apollo dat hoorden wij van de garage's onderweg waar we enkele reparaties moesten laten uitvoeren voor eigen rekening.
Apollo werkt ook onder andere namen dus let op.
-
- Reisexpert
Re: PAS OP met camper huren bij Apollo
Gaat de opmerking van Kims in dit draadje over hetzelfde bedrijf?
post98777.html?hilit=apollo#p98777
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- Kims
- Reisexpert
YepperdepepTravelator schreef:Gaat de opmerking van Kims in dit draadje over hetzelfde bedrijf?

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reisexpert
Ik dacht dat ik ergere klachten over Apollo voorbij had zien komen, maar heb me vergist...
Er is nog wel dit draadje, maar dat blijkt niet echt over Apollo te gaan...
Er is nog wel dit draadje, maar dat blijkt niet echt over Apollo te gaan...
- Kims
- Reisexpert
We hebben vergelijkbare drama's over Britz gehoord... En het ergste is dat je je scheel betaald om bij deze bedrijven te huren!
Ja ..Wij hoorden ook verhalen bij andere verhuurders. maar op het moment van de reis is er weinig aan te doen.Kims schreef:We hebben vergelijkbare drama's over Britz gehoord... En het ergste is dat je je scheel betaald om bij deze bedrijven te huren!
Wij gaan nooit meer iets huren.
En we zijn een ervaring rijker.
Een volgende reis gaan we het anders doen.
-
- Reisexpert
Lijkt me wat overdreven... Je moet gewoon zorgen dat dingen duidelijk zijn en dat je het over alles eens bent voor je de weg op gaat. Dat is ook wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid, vind ik.Dassen schreef: Wij gaan nooit meer iets huren.
Niet zomaar blindelings iets aannemen, maar eerst even checken of alles in orde is en zo niet, kun je er eventueel ter plekke nog iets aan doen.
Voor ik iets onderteken, lees ik altijd alle kleine lettertjes (ook als men meent haast te hebben), vraag ik wat er gebeurt als dingen misgaan en neem ik de tijd om te kijken of alles naar wens/in orde is.
Travelator schreef:Lijkt me wat overdreven... Je moet gewoon zorgen dat dingen duidelijk zijn en dat je het over alles eens bent voor je de weg op gaat. Dat is ook wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid, vind ik.Dassen schreef: Wij gaan nooit meer iets huren.
Niet zomaar blindelings iets aannemen, maar eerst even checken of alles in orde is en zo niet, kun je er eventueel ter plekke nog iets aan doen.
Voor ik iets onderteken, lees ik altijd alle kleine lettertjes (ook als men meent haast te hebben), vraag ik wat er gebeurt als dingen misgaan en neem ik de tijd om te kijken of alles naar wens/in orde is.
Als je na een lange reis de camper gaat ophalen en je krijgt een behoorlijk pak papier voor je met ongeveer 14 kantjes papier met echt hele kleine letters met echt onbegrijpelijk engels.Waar bijna alleen uitsluitingen instaan en waar apollo zich geheel indekt dan weet je niet waar je aan begint.In totaal zijn we drie uur bezig geweest voor we weg konden.
Voorbeeld ik moet de camper af getankt inleveren zo niet voor elke liter rekent men 5 aus dollar blijkt dat men ons de camper met een lege tankt mee wil geven en ik zeg tegen de man hoe kan dat mag ik nu ook 5aus dollar rekenen er werd daar op boos ik had toch getekend dat alles voor elkaar was.
Nadat we de camper hadden bekeken en we toch wel veel opmerkingen hadden werd de sfeer er niet beter op.We konden de camper ook wel laten staan als het ons niet aanstond maar wat moet je dan.
Wij dachten ook alles goed te hebben na gekeken en onderweg komen de gebreken naar boven. En enkele bedrijven wilden onderweg niets repareren omdat apollo niet betaalde. Dus we moesten het zelf eerst maar betalen.Maar kregen later van apollo niets terug.En wij weten ook wel dat we zelf verantwoord zijn op wat je ziet en mee krijgt.
Het was voor ons ook de eerste keer en zijn echt wel kritisch.
Het zag er echt goed uit ... maar helaas.
Ik denk niet dat jullie je van de wijs moeten laten brengen door deze superslechte ervaring met het huren van een camper, dat zou zonde zijn want er zijn ook goede verhuurbedrijven. Ik denk dat het alleen maar goed is dat jullie deze ervaring delen op dit forum zodat andere reizigers hier ook wat aan hebben en gewaarschuwd zijn.
Ik heb zelf alleen ervaringen met auto huren en tot nu toe ging dat altijd vrij goed, op één keer na. Toen moesten we ineens ter plekke een erg hoge borg gaan betalen wat niet van te voren was verteld aan ons en ook niet in de papieren stond.
Ik heb nog wat vragen uit nieuwsgierigheid, om er wat van te leren
Wat ik me afvraag is wat voor verhuurpakket je hebt geboekt? Want in je verhuurpakket staan ook voorwaarde voor of de verhuurder de tank vol mee moet geven (en ook of je als huurder hem al dan niet leeg terug moet brengen). Ik kan me haast niet voorstellen dat ze ergens hebben staan dat ie leeg mee kan worden gegeven aan een klant.. Ik vind dat namelijk niet echt service vanuit het verhuurbedrijf. Maar goed sommige bedrijven hanteren low service principe...
Daarnaast: Je hebt niet altijd de kans om alles te controleren voordat je tekent, Travelator
Als ik een auto huur, dan moet ik bij de balie al tekenen voor de voorwaarden. Dit moet je natuurlijk wel lezen en ook gericht vragen stellen. Daarna controleer je pas of de auto geen schade of andere gebreken heeft. Neem aan dat met een camper de procedure hetzelfde is?
Ik heb zelf alleen ervaringen met auto huren en tot nu toe ging dat altijd vrij goed, op één keer na. Toen moesten we ineens ter plekke een erg hoge borg gaan betalen wat niet van te voren was verteld aan ons en ook niet in de papieren stond.
Ik heb nog wat vragen uit nieuwsgierigheid, om er wat van te leren

Wat ik me afvraag is wat voor verhuurpakket je hebt geboekt? Want in je verhuurpakket staan ook voorwaarde voor of de verhuurder de tank vol mee moet geven (en ook of je als huurder hem al dan niet leeg terug moet brengen). Ik kan me haast niet voorstellen dat ze ergens hebben staan dat ie leeg mee kan worden gegeven aan een klant.. Ik vind dat namelijk niet echt service vanuit het verhuurbedrijf. Maar goed sommige bedrijven hanteren low service principe...
Daarnaast: Je hebt niet altijd de kans om alles te controleren voordat je tekent, Travelator

-
- Reisexpert
Dat snap ik, was iets te letterlijk.menasil schreef: Daarnaast: Je hebt niet altijd de kans om alles te controleren voordat je tekent, TravelatorAls ik een auto huur, dan moet ik bij de balie al tekenen voor de voorwaarden. Dit moet je natuurlijk wel lezen en ook gericht vragen stellen. Daarna controleer je pas of de auto geen schade of andere gebreken heeft. Neem aan dat met een camper de procedure hetzelfde is?
Maar als je nog bij het verhuurbedrijf staat en dan dingen tegenkomt, kunnen ze je moeilijk met een kluitje het riet in sturen. En er staan best een aantal dingen in het lijstje hieronder die voor vertrek al opgemerkt hadden kunnen worden. Zo bedoelde ik het eigenlijk...
Ik wil de situatie niet bagatelliseren en zoiets is natuurlijk hartstikke vervelend, maar het is bij dit soort dingen gewoon wel heel belangrijk dat je alles goed controleert; iets wat veel mensen nogal eens nalaten... (en dat geldt ook voor bv het ondertekenen van stukken -dat was meer een voorbeeld-)
De boodschap is hetzelfde, jij bent alleen (as usual) een stuk subtieler dan ik : )
menasil schreef:Ik denk niet dat jullie je van de wijs moeten laten brengen door deze superslechte ervaring met het huren van een camper, dat zou zonde zijn want er zijn ook goede verhuurbedrijven. Ik denk dat het alleen maar goed is dat jullie deze ervaring delen op dit forum zodat andere reizigers hier ook wat aan hebben en gewaarschuwd zijn.
Ik heb nog wat vragen uit nieuwsgierigheid, om er wat van te leren![]()
Daarnaast: Je hebt niet altijd de kans om alles te controleren voordat je tekent, TravelatorAls ik een auto huur, dan moet ik bij de balie al tekenen voor de voorwaarden. Dit moet je natuurlijk wel lezen en ook gericht vragen stellen. Daarna controleer je pas of de auto geen schade of andere gebreken heeft. Neem aan dat met een camper de procedure hetzelfde is?
We hadden het meest uitgebreide pakket en hebben vooraf in Nederland uitgebreid met apollo alles doorgenomen en op de vakantie beurs de camper bekeken. Maar we kregen een oude Ford camper. Ook dat hebben we gemeld en je krijgt geen antwoord. Maar wat moet je? weglopen is geen optie want in de rest de van de vakantie zijn ook afspraken gemaakt waar je op tijd moet zijn volgens een planning die we hadden.
Wat de brandstof betreft men had men vergeten om de camper af te tanken. Ik maakte over de schoonmaak ook een opmerking ook vergeten.
We hadden ook naar de wc gekeken maar bleek later toen we er gebruik van wilden maken dat alles lekte en in de camper terecht kwam. Onder het rijden ging ook steeds de koelkast deur open en alles rolde door de camper. De camper staat stil en dan zie je dat niet.Maar dan ben je al ver weg. De gebreken en beschadigingen die we konden zien hebben we gemeld. En met de snelheid waarmee men met ons om en door de camper heen gingen snap ik nu wel.
We hebben vaker wel een auto gehuurd maar een camper dat is toch even anders Maar deze ervaring is echt heel slecht.
En we hebben genoeg betaald en dan mag je wel iets verwachten.
Ja en wat dan wel een goed verhuur bedrijf is. Probeer daar maar achter te komen via internet.dat is moeilijk.
Maar voor ons wel weer een leer moment.
Wij zijn echt geen moeilijke mensen of klagers maar dit moet je met andere reizigers delen.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Qua huren van campers en auto's blijft het lastig..
Wij hebben in Australië een Britz camper gehuurd... Dit was helemaal goed, we kregen de camper die wij gehuurd hadden, enige gebreken is dat het trapje naar mijn bed te klein was en de bakpan niet werkte... het eerste heb ik opgelost door aanrecht als trap te gebruiken en we hebben er een extra pan bijgekocht en die later in mijn appartement in Sydney achter gelaten... Van de trap hebben we bij terugkomst gemeld en de verhuurder was verbaasd dat daar een andere trap in zat, maar goed kan gebeuren...
Wij hebben dus goede ervaringen, alles is ons duidelijk uitgelegd en de regel van het contract dat je tekent waren duidelijk voor ons.
Over bijna alle verhuur bedrijven van campers heb ik positieve en negatieve verhalen gehoord, en dat maakt het ook lastig.. waarschuwen blijft belangrijk, ook om mensen alert te houden..maar of je negatieve ervaringen 100% kunt voorkomen.. ik denk van niet..
Wij hebben in Australië een Britz camper gehuurd... Dit was helemaal goed, we kregen de camper die wij gehuurd hadden, enige gebreken is dat het trapje naar mijn bed te klein was en de bakpan niet werkte... het eerste heb ik opgelost door aanrecht als trap te gebruiken en we hebben er een extra pan bijgekocht en die later in mijn appartement in Sydney achter gelaten... Van de trap hebben we bij terugkomst gemeld en de verhuurder was verbaasd dat daar een andere trap in zat, maar goed kan gebeuren...
Wij hebben dus goede ervaringen, alles is ons duidelijk uitgelegd en de regel van het contract dat je tekent waren duidelijk voor ons.
Over bijna alle verhuur bedrijven van campers heb ik positieve en negatieve verhalen gehoord, en dat maakt het ook lastig.. waarschuwen blijft belangrijk, ook om mensen alert te houden..maar of je negatieve ervaringen 100% kunt voorkomen.. ik denk van niet..
Qreply
Echt je ogen goed open bij Apollo camper, cheapcamper en hippiecamper. Is allemaal Apollo.
Ze sturen je zo de weg op met versleten banden, een bed wat door zakt, een vriezer met een kapot deksel, te weinig motorolie, etcetera. En dat mag je dan in je vakantie allemaal zelf oplossen. En bij retour wil men van niks weten. 3 maanden wachten op de borgsom, na veel mailen en dreigen met rechtsbijstand eindelijk terug. Ze rekenen er gewoon op dat je er moe van wordt. Echt een kut bedrijf.
SLECHT BEDRIJF, NIET BIJ HUREN, GEVAAR OP DE WEG.
Ze sturen je zo de weg op met versleten banden, een bed wat door zakt, een vriezer met een kapot deksel, te weinig motorolie, etcetera. En dat mag je dan in je vakantie allemaal zelf oplossen. En bij retour wil men van niks weten. 3 maanden wachten op de borgsom, na veel mailen en dreigen met rechtsbijstand eindelijk terug. Ze rekenen er gewoon op dat je er moe van wordt. Echt een kut bedrijf.
SLECHT BEDRIJF, NIET BIJ HUREN, GEVAAR OP DE WEG.
- Kims
- Reisexpert
Even wat toevoegen aan dit onderwerp.
Ook Kea, Maui, Britz en Apollo zijn aan elkaar gelinkt. Dus in principe alle grote verhuurders. Ze hebben precies dezelfde verhuurovereenkomsten en papierwerk.
Wij zijn net terug van een paar weken kamperen op de Gibb en zijn veel Apollo's en Britz auto's tegengekomen allemaal met hun eigen klachten over deze bedrijven. Van kleine dingetjes tot grote problemen. Ook krijgen mensen totaal geen voorbereiding qua hoe je moet rijden op een weg als de Gibb en dat je bijvoorbeeld je banden moet laten zakken etc. Vrienden hadden ook een Britz gehuurd van Darwin naar Broome en toen ze die hier terugbrachten en klaagden, kregen ze $500 terug voor al het ongemak. Het kan dus wel! Al moet ik zeggen dat ze uberhaupt $600 meer moesten betalen om de auto in Broome achter te laten...
Maar goed, feit blijft dat dit "the big players" zijn en je er soms niet aan ontkomt om via hen te huren zeker als je van 1 plek naar een andere wil en de auto daar achter wil laten...
Ook Kea, Maui, Britz en Apollo zijn aan elkaar gelinkt. Dus in principe alle grote verhuurders. Ze hebben precies dezelfde verhuurovereenkomsten en papierwerk.
Wij zijn net terug van een paar weken kamperen op de Gibb en zijn veel Apollo's en Britz auto's tegengekomen allemaal met hun eigen klachten over deze bedrijven. Van kleine dingetjes tot grote problemen. Ook krijgen mensen totaal geen voorbereiding qua hoe je moet rijden op een weg als de Gibb en dat je bijvoorbeeld je banden moet laten zakken etc. Vrienden hadden ook een Britz gehuurd van Darwin naar Broome en toen ze die hier terugbrachten en klaagden, kregen ze $500 terug voor al het ongemak. Het kan dus wel! Al moet ik zeggen dat ze uberhaupt $600 meer moesten betalen om de auto in Broome achter te laten...
Maar goed, feit blijft dat dit "the big players" zijn en je er soms niet aan ontkomt om via hen te huren zeker als je van 1 plek naar een andere wil en de auto daar achter wil laten...
@Kims welk verhuur bedrijf raad je aan als je niet bij een van deze grote spelers wilt huren?