wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door WizardOfOss »

menasil schreef:@Wizz: Was de trein duur??
€150 retour. Met andere tijden had het nog een paar tientjes goedkoper gekund, maar dan had ik weer een paar uur in London in moeten leveren.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ben m'n tas aan het inpakken, want ik ga vanavond terug naar Thailand (yay!).
Ik neem de nachttrein van KL naar Hat Yai en verheug me daar enorm op.
Ik heb een hekel aan bussen en I O+ treinen, maar om de een of andere reden heb ik tot nu toe altijd met de bus gereisd in Azië.
Tegen alle adviezen in heb ik het bovenste bed genomen. Dat is kennelijk kleiner dan het onderste, maar ik ben niet zo groot en vind het vervelend als mensen over me heen moeten klimmen en steeds in mijn bed kijken als ik lig te slapen.
Ik hoop dus dat het meevalt en dat ik wel een beetje kan slapen :?
Ik kom geloof ik pas om half elf 's ochtends aan, dus ik kan ook nog een beetje van het landschap genieten bij daglicht.
Verheug me erg op Thailand en de Thai!
Ben benieuwd hoe ik het deze keer ga ervaren!
Ook benieuwd naar Hat Yai.
Dat stadje wilde ik de vorige keer al bezoeken, maar toen was er net een bom ontploft.
Toen dus maar even overgeslagen, nu een risicovolle (??) nieuwe poging!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Travelator: Succes en een goede reis gewenst! Lijkt me een mooie rit. Je komt dan door het groene binnenland van Maleisië denk ik. Ik heb ooit eens de trein genomen van Kota Bharu (noord-oosten van Maleisië, waar je ook wel doorheen zult komen) naar Singapore (met een tussenstop in Jerantut). Was goed vol te houden en de coupé was opvallend leeg (ik had toch geen hele luxe coupé dacht ik).

Het uiterste zuidoosten van Thailand heeft een moslim meerderheid en er zijn regelmatig spanningen. In Narrathiwat (zal het wel fout schrijven) zijn ook behoorlijk wat mensen overleden door het geweld. Ik weet niet hoe de situatie op dit moment is. Lijkt me overigens wel een interessant gebied.

Goede reis!

Zaterdag even op en neer naar een plaats net voorbij Brussel (Vlaams-Brabant).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

WizardOfOss schreef:
menasil schreef:@Wizz: Was de trein duur??
€150 retour. Met andere tijden had het nog een paar tientjes goedkoper gekund, maar dan had ik weer een paar uur in London in moeten leveren.
Dat is niet zo heel duur... Normaal betaal je 99 euro retour dacht ik. En nu tijdens een piek periode dus 150. Ga zelf in september met Paralympics met het vliegtuig en vlieg op London City. Was er op tijd bij dus was nog aardige prijs.
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Travelator schreef: Tegen alle adviezen in heb ik het bovenste bed genomen. Dat is kennelijk kleiner dan het onderste, maar ik ben niet zo groot en vind het vervelend als mensen over me heen moeten klimmen en steeds in mijn bed kijken als ik lig te slapen.
Ik heb in Thailand 3 keer de nachttrein genomen, en in alle gevallen op het bovenbed gelegen. Ik vond het goed te doen met mijn 1.86m, dus het zal jou ook wel meevallen ;)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

ricardobuma schreef:
Travelator schreef: Tegen alle adviezen in heb ik het bovenste bed genomen. Dat is kennelijk kleiner dan het onderste, maar ik ben niet zo groot en vind het vervelend als mensen over me heen moeten klimmen en steeds in mijn bed kijken als ik lig te slapen.
Ik heb in Thailand 3 keer de nachttrein genomen, en in alle gevallen op het bovenbed gelegen. Ik vond het goed te doen met mijn 1.86m, dus het zal jou ook wel meevallen ;)
Haha dank je, dat geeft de reiziger moed!
Zo vertrekken!!
: )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

menasil schreef:Dat is niet zo heel duur... Normaal betaal je 99 euro retour dacht ik. En nu tijdens een piek periode dus 150. Ga zelf in september met Paralympics met het vliegtuig en vlieg op London City. Was er op tijd bij dus was nog aardige prijs.
Vliegen op City zal inderdaad helemaal ideaal zijn. Heb nu ook wel naar vluchten gekeken, maar die waren ofwel veel duurder, ofwel dan vlieg je naar een van de "verre" vliegvelden waardoor ik nog veel minder tijd in de stad zou overhouden.

Overigens gisterenavond ondanks heftige twijfel de volgende echte vakantie geboekt: begin september twee weken naar het westen van de VS. De twijfel zat hem absoluut niet in de bestemming, maar meer in het feit dat het om een groepsreis gaat, en dan ook nog eens met Fox. De VS is uiteraard bij uitstek een land om met een huurauto te bezoeken, maar geen reisgenoot, en ik zie het niet zitten om twee weken in m'n uppie in een auto te gaan zitten. En ook een treinreis nog wel overwogen, maar dat vergt toch wat meer voorbereiding. Daarnaast nog wel naar wat andere bestemmingen gekeken, maar ook dat liep op niks uit. Maar goed, ik weet een beetje wat ik bij Fox kan verwachten, dus zit er maar één ding op: just go with the flow...
(ergens moet ik dan toch aan "Wie is de reisleider" denken, de ergste anti-reclame die je maar kan verzinnen. Brrrrr....)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Precies de afwegingen die ik heb meegenomen bij het boeken van mijn reis naar Londen. Maar ik had dan ook half november 2011 het plan opgevat naar Londen te gaan. Toen bleek al dat de "verre" vliegvelden ondanks dat het met Ryanair of Easyjet was, in totaliteit (inc. kosten voor vervoer naar centrum) al duurder zou worden dan een reisje met KLM-AirFrance op City. Iedereen ging toen snel voor Easyjet/Ryaniar waardoor die prijzen een giga boost kregen. Eerste keer dat ik op City vlieg trouwens...

Ik ben benieuwd naar je tweede ervaring met Fox :) Hou ons op de hoogte en veel plezier alvast! :)

Ik wil volgend jaar in mei/juni een groepreis maken... denk al jaren na over Cuba. Ik hoor dat januari/februari een betere reistijd zou zijn maar dan zit ik meestal in een schaatsseizoen met trips.. Had een maatje die zei wel met me mee te willen maar zo schrok van de huidige prijzen voor dit jaar, dat ze niet meer wil. Moet zeggen dat Fox me geen overweging waard lijkt, mede door de verhalen die ik hoor....Nou ja eind dit jaar maar de gidsen opvragen en dan alles eens rustig vergelijken... wil toch pas in februari/maart gaan beslissen want dan weet ik beetje hoe ik zit met het werk enzo.... Hoop dat het me komend jaar eindelijk eens gaat lukken.... heb het plan dus al jaren in m'n hoofd maar schuif het om allerlei redenen steeds voor me uit.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Op zich heb ik ook zeker een voorkeur voor een reisformule zoals bijvoorbeeld Shoestring hanteert: je hebt transport en onderdak, een stel optionele excursies, maar verder vooral veel vrijheid. Wel het gemak, maar ook genoeg mogelijkheden je eigen gang te gaan. je zit niet 24/7 met een groep opgescheept. Wellicht is zoiets meer iets voor jou?

Maar ik zat nu eenmaal vast aan die twee weken (anders kan ik pas in november weg), en dan zijn er niet zoveel opties. En ik wilde sowieso toch wel heel graag weer eens naar de VS, ben er weliswaar al 7 keer geweest, maar dat waren steeds korte (city)trips. En als ik dan moet kiezen tussen Fox of Kras...

Heb hierna nog twee weken vakantie over, kan ik mooi tegen het einde van het jaar nog een keertje naar Azië. Ergens toch vreemd dat ik alleen rondreizen door de VS totaal niet zie zitten, maar dat ik wel zo in het vliegtuig naar bijvoorbeeld Japan of Taiwan zou stappen....
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Kennen jullie die mop van die Ossenaar die naar de VS zou gaan? Nou, die gaat dus niet. Na een week was m'n boeking nog in aanvraag, maar vandaag dan eindelijk uitsluitsel: een van de hotels zit helemaal vol, geen plek voor mij op die reis.

En ergens vind ik het helemaal niet zo erg ook, sterker nog, eigenlijk vind ik het wel best. Kijk wel of ik alsnog richting Azië kan of zo....
(lijkt erop dat Emirates z'n vluchten met de A380 aan het promoten is, heb al gezien dat ik voor €581 naar Tokyo vlieg...)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@menasil. Cuba kan ook goed van half november/december. Komt dat beter uit met schaatsen?
Shoestring is uiteraard een aanrader maar ik vind de lange route van djoser ook leuk.

Vandaag naar Lowlands!!!! Lekker kamperen, leuk werk doen en in de uren er omheen wat muziek mee pakken. Nederland kan ook leuk zijn!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ik heb onverwacht (opleiding die ik zou gaan doen gaat niet door) een heleboel spaarcentjes over (en tijd want heb nog geen vaste baan), dus nu kan ik er nog lekker tussenuit! *O*

Nu weet ik alleen totáál niet wat ik wil; welk land, met wie, in mn eentje of met een vriendin. Wordt het een relax vakantie in een resort met wat trips of weer lekker avontuurlijk backpacken? En dan weer alleen of met een groepsreis..? Moeilijk! _O-
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:@menasil. Cuba kan ook goed van half november/december. Komt dat beter uit met schaatsen?
Shoestring is uiteraard een aanrader maar ik vind de lange route van djoser ook leuk.

Vandaag naar Lowlands!!!! Lekker kamperen, leuk werk doen en in de uren er omheen wat muziek mee pakken. Nederland kan ook leuk zijn!!
Voor volgend jaar weet ik het nog niet wat de kalender is, maar misschien is begin december wel goede vertrekdatum,... neiging ook meer naar mei/juni omdat ik dan makkelijker vrij kan krijgen omdat ik de enige ben die buiten scholenvakanties op vakantie kan ;). In mei/juni heb je veel kans op regen in Cuba? Alhoewel ik mensen ken die in diverse jaren in deze periode zijn geweest en was het goed weer..

Ik heb zowel Shoestring als Djoser (21 daagse reis dacht ik) hoog op lijstje staan.Maar ik las ergens dat je met dolfijnen kan zwemmen in Cienfuengos en ik dacht dat je bij Shoestring daar maar 1 nacht zat en bij Djoser 2 dagen. Andere reden om voor Djoser te kiezen...ik vind het niet erg om als 1 persoon kamer te delen maar bij Djoser heb je garantie dat het met je eigen geslacht is (althans dat zeggen ze) en bij Shoestring niet.
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

menasil schreef: Andere reden om voor Djoser te kiezen...ik vind het niet erg om als 1 persoon kamer te delen maar bij Djoser heb je garantie dat het met je eigen geslacht is (althans dat zeggen ze) en bij Shoestring niet.
Als oud-stagiair van Djoser, waar ik ook kamerlijsten maakte en reizigers indeelde, kan ik inderdaad bevestigen dat als je een 2-persoonskamer boekt op indeling, dat je daar altijd met iemand van hetzelfde geslacht slaapt.

Indien dat niet uitkomt met aantal mannen/vrouwen, wordt er een 2-persoonskamer voor 1 persoon gereserveerd. Vaak zal de reisbegeleider die 2-pk voor één persoon een beetje afwisselen in de groep, om het een beetje eerlijk te houden.

En dit zeg ik niet om m'n oude stagebedrijf te verkopen hoor. Maak vooral je eigen keuze. Elke groepsreizenorganisator heeft zo z'n voordelen en nadelen. :)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

menasil schreef:In mei/juni heb je veel kans op regen in Cuba? Alhoewel ik mensen ken die in diverse jaren in deze periode zijn geweest en was het goed weer..
Het is vooral zo dat je in mei en juni last hebt van de hogeluchtigheid icm de hoge temperaturen. De meeste last heb je ervan als in het zuiden bent. In het noorden is het beter te verdragen omdat je dan de frisse wind van de ocean hebt.
menasil schreef:Ik heb zowel Shoestring als Djoser (21 daagse reis dacht ik) hoog op lijstje staan.Maar ik las ergens dat je met dolfijnen kan zwemmen in Cienfuengos en ik dacht dat je bij Shoestring daar maar 1 nacht zat en bij Djoser 2 dagen.
Zwemmen met dolfijnen kun je ook in de buurt van Holguin doen (althans een badplaats voor de badplaats Guardalavaca. Volgens mij is het ook mogelijk in Varadero. Maar dat kon wel eens icm een catamaran tocht zijn.
Plaats reactie