Rondreis Australie 4 weken

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Mette88
Reiziger

Re: 4 weken Oostkust

Bericht door Mette88 »

Even een snelle reactie ivm de tijd die je hebt:

Ik heb 3 jaar geleden de oostkust gedaan in 4 weken, inclusief de Great Ocean Road. Dus van Melbourne eerst GOR en dan helemaal naar Cairns.
Ben van Sydney naar Cairns gereden met een gehuurde campervan in (jawel!) 22 dagen. Dus het kan zeker. En hoewel iedereen anders is, heb ik niet eens zo gehaast voor m'n gevoel maar natuurlijk wel alleen de highlights gezien.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Als je half februari wilt vertrekken is het wss verstandiger om vanuit het zuiden naar het noorden toe te reizen.. dus te eindigen in Cairns... en dan terug vliegen naar waar je vliegtuig richting Nederland vertrekt..
YvetteB

Bericht door YvetteB »

Januari en februari zijn de druktste maanden voor de Eastcoast dus het is handig als je al dingen gaat inplannen voordat alle tours vol zijn (zoals Fraser en Whitsundays).
Laatst gewijzigd door Reismeis op 19 jan 2013 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gewijzigd in verband met reclame
sweetpatie

3.5 weken naar australie,

Bericht door sweetpatie »

hallo ik wil graag 10 maart richting australie gaan voor 3.5 week
en dan eastcoast, wat is leuk om te bezoeken allemaal ik had in gedachten
Adelaide , dan vliegen naar Melbourne,, daar een auto huren langs Canberra, Sidney, dan naar Brisbane,

Vanuit Brisbane Vliegen naar Cairns ..!

en dan via Dubai, of bankok, Singapore terug ?

Iemand enig idee of dit te doen is.. of tips ?
Kims
Reisexpert

Re: 3.5 weken naar australie,

Bericht door Kims »

Hi,

Er staat veel info onder reisinformatie -> Australie en er zijn al veel posts geplaatst over reizen aan de Oostkust, heb je die al gezien?

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Misschien is deze post interessant voor je, er staan ook nog wat links van andere posts in:
cairns-melbourne-weken-t26381.html
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Wat wil je precies? Want 3,5 week voor Adelaide-Cairns is echt superkort. Je focust je erg op steden. Zou ik persoonlijk niet doen. Australie is naar mijn idee voornamelijk interessant om de natuur en niet zozeer de steden. Je wilt erg veel doen. Ik zou voor die 3,5 week kiezen voor een deel van de route. Bijvoorbeeld Adelaide-Melbourne-Sydney (eventueel door naar Brisbane) met de auto OF Brisbane-Cairns met de auto.
Je zit in het noorden nog met een staartje van het regen/cyclonenseizoen. Wel mooi groen, maar ook wel veel kans op overstromingen en storm.

Wat wil je zien? Wil je vooral veel autorijden of ook wandelen, wil je vooral steden zien en feesten of ook andere dingen zien en doen?
meliz83

1 maand australie

Bericht door meliz83 »

Hallo,

Ik ga jan 2014 samen met mijn vriend een maand naar australie.
We komen aan in melbourne en vertrekken weer vanuit brisbane.
We zitten erover te denken om voor een aantal weken een auto/ busje te huren.
Weet iemand of het mogenlijk is om een busje te huren bv voor 3 weken, en mocht je eerder op de bestemming aankomen dat je hem dan een week eerder inleverd en je geld terug krijgt?

En voor hoe lang zouden jullie een autohuren van melbourne naar brisbane?

grtjez melissa
Kims
Reisexpert

Re: 1 maand australie

Bericht door Kims »

Hi,

Als je de tijd wil nemen om onderweg dingen te zien, te relaxen en lekker te kamperen, is 3 weken zeker een minimum om die trip te doen! Er is erg veel te zien en doen onderweg. Schitterende national parks, kusten, dorpjes etc.

Een auto/busje is makkelijk te huren voor een paar weken, maar je spreekt vantevoren een termijn af. Voor zover ik weet, krijg je geen geld terug als je huurauto's eerder inlevert al helemaal niet bij de grotere bedrijven waar je waarschijnlijk bij zult gaan huren.

Hou er wel rekening mee dat het de grote zomervakantie is in januari en het dus erg druk zal zijn op veel plekken want Australiers houden heel erg van kamperen!

Succes ermee!
EmyTheunissen

Een maand in Australië (juli/augustus)

Bericht door EmyTheunissen »

Hoi Allemaal,

Ik ben 2 jaar geleden voor een half jaar (afstudeerstage) in australië geweest. Verliefd op het land geworden en wil er uiteindelijk echt gaan werken en wonen. Momenteel nog een goed lopende baan dus wil dat niet direct op het spel zetten.
Daarom ga ik in mijn zomervakantie (juli/augustus) een maand terug. Zowel om meer te zien van het land en wat mensen op te zoeken

Nu heb ik het volgende plan , maar weet niet of het te ambitieus is in een maand tijd.. en hoor graag jullie aanbevelingen/tips/tripjes voor bepaalde steden.

De eerste dagen (3 ) blijf ik in Sydney waar ik wat mensen op zoek. Dan neem ik een greyhound bus richting surfers Paradise, verblijf daar 2 dagen. Neem dan de greyhound bus door naar Brisbane.
In Brisbane zo;n 3-4 dagen de tijd . Hierna vlieg ik van Brisbane naar Darwin. ook wat dagen hier en dan de trein (the Ghan) naar Alice springs. vanuit alice springs wil ik de Rock Tour doen (3 dagen). weer terug in alice springs hier nog een dag verblijven en dan het vliegtuig terug naar Sydney om hier mijn laatste dagen door te brengen.

En wat is verstandig ivm dat het dan winterperiode is..

Ik hoor graag van jullie :)

Groetjes.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Een maand in Australië (juli/augustus)

Bericht door Rebec »

Ambitieus plan.. snap alleen niet waarom je niet voor Byron Bay kiest ipv Surfers Paradise...
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Dat moet qua tijd wel lukken. Vanuit Darwin zijn er verschillende tours die je kunt doen naar Kakadu en/of Litchfield (meeste 3 tot 5 dagen) Met een eigen gehuurde auto is het nog leuker, maar ik weet niet of dat zo lukt. Ga via Katherine naar Alice Springs en kijk of je Katherine nog een tour kunt doen naar Katherine Gorge.

Byron vond ik, net als Rebec, ook wel wat mooier dan Surfers Paradise. Alleen wel erg duur! Prijzen in Surfers weet ik zo niet, omdat ik daar bij kennissen heb gelogeerd.
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Wauw, je crosst wel het hele land door in een korte tijd. Ambitieus. Het kan, maar ik zou het persoonlijk chiller vinden om het rustiger aan te doen. Bijvoorbeeld alleen Queensland doen met wat tours (Fraser Island!), van Cairns naar Brisbane. Daar zit je warm, en ik denk dat het daar in de wintermaanden ook nog wel levendig is.

En agreed, Byron Bay is leuk, over Surfers kan ik zelf niet oordelen. Het trok me niet zo, dus ik heb het zelf geskipt.
RensHoomans
Vakantieganger

Bericht door RensHoomans »

Zoals ze al zeggen, waarom nier byron ipv surfers, het is natuurlijk net wat je trekt, maar ik vond surfers paradise het minste van mijn reis. The rock tour ga je geem spijt van krijgen, die heb ik ook gedaan en dat vond ik weer het mooiste/leukste!
Lie*

hulp 4 weken Australie

Bericht door Lie* »

Hallo!

Eind september vertrek ik richting Australie. Mijn vriend zit dan reeds in Adelaide, dus ik vlieg rechtstreeks naar daar. We komen eind oktober samen terug vanuit Sydney.

Het is de eerste keer Australie, en we willen waarschijnlijk veel te veel zien :)
maar we weten niet wat haalbaar is. Omdat we vanuit Adelaide vertrekken, willen we zowiezo een auto huren en naar Melbourne rijden via the Great Ocean Road.

Dit is het enige gedeelte van onze trip dat vastligt, het is van daar uit dat we een beetje in de knoop ziten met een route.
We dachten om eerste van Melbourne naar Hobart of Launceston te vliegen en 3-4 dagen rond te rijden in Tasmania. De meeste mensen (wat ik dan op fora lees enzo) skippen dit en hebben er achteraf spijt van, en wij zijn toch wel benieuwd naar dat stukje down under!
We willen uiteraard ook heel graag Uluru en Red Centre doen, maar wij zijn ook echte waterliefhebbers, en Cairns staat dus met GBR, Whitsundays and Fraser Island ook op ons lijstje.
Omdat mijn vriend wel wat mensen via sociale media kent uit Australie, wouden we ook graag byron bay aan doen. Maar we vinden het wat moeilijk om hier een haalbare (zie tijd) route in te vinden, en kunnen we overal vlot geraken? want je kan wel op bvb brisbane vliegen, maar dan ben je nog niet in byron bay of goldcoast, of fraser island aan de andere kant.

We hadden iets gevonden online ivm speciale bustickets waarmee je zo vaak kan op en af stappen tussen brisbane en cairns bvb, al dan niet met overnachtingen inbegrepen.
heeft iemand hier ervaring mee?

Ook had ik ergens iets gelezen (weet niet meer waar) over een 3 day trip die je kan boeken naar Red Centre vanuit Adelaide, maar daar vind ik niks meer van terug.

dus we zouden ofwel vanuit melbourne naar taz vliegen en terug. ofwel uluru en terug. en dan dus het andere heen vliegen en terugvliegen naar ofwel cairns of brisbane en de oostkust dan in de ene of da andere richting doen. (is het nog duidelijk :P )

planning tot nu toe (ivm beschikbare vluchten enzo) zit zo:
28 sep aankomst adelaide
29 sep - 2 okt: Great Ocean Road + Melbourne
3 okt - 6 okt: Tasmania
7 okt - 9/10 okt: vlucht van melbourne naar uluru, maar nog geen idee over terugvlucht
11 okt - 21okt: de oostkant maar nog geen idee hoe.
22 -24 okt: sydney, 24e savonds vlucht naar huis.

Is dit haalbaar of nemen we teveel hooi op onze vork?
we hebben al ervaring met rondreizen in Azie, en meestal regelen we alles ter plekke, maar omdat we nu waarschijnlijk wel wat vluchten moeten nemen,
of auto's huren, moeten we iets harder plannen, en het valt ons moeilijker dan we dachten :)

alle tips zijn welkom, ook volledig andere routes :) we weten dat we niet zoveel tijd hebben, maar ik denk dat je gewoon nooit genoeg tijd kan hebben om alles te zien, en we moeten het met deze 4 weken doen :)

Alvast erg bedankt!

Lie
Plaats reactie