Tips voor goedkope Citytrip Londen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Weekend Londen & musical aldaar

Bericht door Tikva »

We hebben twee keer een musical bezocht in Londen, beide keren van te voren geboekt. Beide keren was in het weekend en voorstelling uitverkocht. Je kunt gewoon via de site van de musical zelf boeken en dan betaal je de normale prijs. Zo'n budget last-minute musical zou ik zeker wel proberen als je er zo lang bent, ga gewoon je eerste dag langs een paar theaters en kijk wat er nog beschikbaar is.

Voor de bezienswaardigheden kan je in onze Londen artikelen uitgebreide info vinden. Mocht je een dagje wat anders willen kan je ook een auto huren en bijvoorbeeld naar Stonehenge voor een dag.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Wederom dank voor alle reacties!

De London Eye hoor ik veel goede verhalen over, ondanks de prijs voor een kaartje. Wij vroegen ons eerlijk gezegd af of dit het waard is. Maar ik hoor vrijwel alleen maar goede verhalen hierover. Daarbij geven veel mensen inderdaad aan dat het zicht goed moet zijn (dus per dag te bepalen). Maar andere mensen geven weer aan dat je beter van te voren een kaartje kunt kopen i.v.m. wachtrijen van 1,5 - 2 uur en goedkopere entreeprijzen online. Weer zo'n dillema dus :{ .

Groetjes Danielle
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Londen Eye is inderdaad erg de moeite waard bij goed weer / goed zicht. Je kunt volgens mij je kaartje op ieder moment vooraf kopen en dan krijg je daarna een tijd wanneer je in de Londen Eye mag. Tenminste volgens mij hebben wij het zo gedaan.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij waren in maart in Londen en konden meteen na het kopen van het kaartje doorlopen. Ik ben allergisch voor megalange rijen, dus indien dat het geval was geweest zouden we het waarschijnlijk niet gedaan hebben :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zou gokken en ter plaatse kopen. Als er geen helder weer is, dan heeft The Eye niet zoveel zien en is het zonde van je geld. Ik heb zelf The Eye nooit gedaan.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Eerlijk gezegd zie ik het ook niet echt zitten om al een kaartje te hebben voor een vaste datum. Wij houden graag onze vrijheid om die dagen te gaan en staan waar we willen. Voor Londen lijkt dit op het eerste gezicht niet altijd makkelijk, omdat ik veel verhalen lees over lange wachtrijen, volle theathers, enzovoorts.

Gelukkig ligt Londen dichtbij en is het geen kwestie van 'now or never' ;) .
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je de weersvoorspellingen in de gaten houdt en s'morgens al ziet dat het mooi weer word / is dan kun je dan een kaartje halen voor ergens rond de middag? Daar hoef je toch niet heel erg je schema voor om te gooien?

Eventueel kun je ook een londen card nemen want dan mag je volgens mij ook voorbij een aantal wachtrijen lopen omdat je zo'n kaart hebt.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Erik, de London Pass gaan we inderdaad aanschaffen. Hier zit de London Eye echter niet bij. Overigens bedoel ik dat ik niet van te voren (vanuit NL) de kaartjes wil aanschaffen, omdat we ter plekke vrijheid willen hebben om onze dagen in te delen. De reden dat we dit wel overwegen, is dat we zoveel verhalen lezen over extreme wachtrijen. Daarom zijn we er nog niet helemaal overuit.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zie dat ik niet echt duidelijk ben geweest. (Sorry beetje moe :@ ) . Je kunt het probleem van de lange wachtrijen omzeilen door op een rustig moment op de dag (wanneer je denkt dat het weer goed genoeg is / wordt) een kaartje halen voor de Londen Eye voor later op de dag. In de ochtend is het er meestal rustig. Je omzeilt dan de lange wachtrijen en neemt een klein gokje i.v.m. het weer. Maar wanneer je staat te wachten kan er ook net een wolk o.i.d. de boel verpesten.

Mocht ik er compleet naast zitten met mijn antwoord gewoon negeren hahah :)
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Haha het is duidelijk Erik ;). Soms toch zo interpretatie gevoelig het intranet. Wij gaan het gewoon ter plekke bekijken. En daarbij houden we het weer en de rij in de gaten. Thanks!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Tip: De London Dungeon! Geschiedenis en griezelen in een! maar je moet er van houden. ik ben ook naar die van Amsterdam en Edinburgh geweest. Echt heel vet.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Hoi Rebec,
Dank je voor de aanbeveling! Ik heb al veel goede verhalen gehoord over de london dungeon, maar ook over de london bridge experience & tombs. Als leek krijg ik de indruk dat dit beiden 'spookhuisachtige' attracties zijn met een stuk geschiedenis. Lijkt mij erg interessant, maar ik kan nog niet echt duidelijk vinden wat het verschil is tussen deze twee. Misschien heb jij hier ervaring mee?
Groet Danielle
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik heb geen ervaring met die london bridge dinges.. maar ik heb de site bekeken en lijkt hetzelfde. Het zal allemaal net in een ander jasje zijn gestoken. Misschien kun je naar de lengte van beide attracties kijken en hoeveel het kost.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

De London Bridge Experience zit ook in bij de London Pass, dus dat is al wel weer een voordeel. Ik geloof alleen dat het 'tombs gedeelte' (het griezelgedeelte) alleen bij de laatste 20 minuten inzit. Dus wellicht wordt het alsnog allebei. Maar omdat Londen zo ontzettend groot is, komen we uiteraard tijd tekort :{ .
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Klaas&Daan schreef:De London Bridge Experience zit ook in bij de London Pass, dus dat is al wel weer een voordeel. Ik geloof alleen dat het 'tombs gedeelte' (het griezelgedeelte) alleen bij de laatste 20 minuten inzit. Dus wellicht wordt het alsnog allebei. Maar omdat Londen zo ontzettend groot is, komen we uiteraard tijd tekort :{ .
Ja, tombs is het laatste gedeelte. Ik was in de war met m'n eerdere bericht dat je bij de Dungeon kon ontsnappen. Het is bij de Brdige Experience zo dat je je griezelgedeelte (tombs) kan overslaan. Zelf vond ik de Experience echt leuk omdat het een groot toneelstuk is. Ik werd nog aan een kruisverhoor onderworpen omdat ik een heks zou zijn ;)
Plaats reactie