Hi,
Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent!
Heel veel van deze trip hangt ervan af hoe jullie willen reizen, met welk vervoer, welke precieze route etc etc. Ik hou er erg van om langer op plekken te kunnen blijven als het bevalt of door te kunnen gaan.
Maar globaal genomen nemen mensen zo'n 6 weken van Perth your Darwin via de Gibb river road wat een absolute aanrader is (zie ook het artikel dat ik daarover heb geschreven en artikelen over de westkust). Van Darwin naar Alice via Kakadu, Litchfield, Katherine gorge en Mataranka 1-2 weken. Rond Alice 1-2 weken want Uluru, de Olga's en Kings canyon liggen honderden kilometers bij Alice vandaan en er is nog veel meer te zien. Van Alice naar Cairns via de schitterende Atherton Tablelands en de Daintree zo'n 1-2 weken en van Cairns naar Brisbane 2-3 weken. Zo zou ik het doen, maar zoals gezegd dat is erg persoonlijk.
Ik zou qua tijd alles erop berekenen dat je op zijn vroegst begin mei in Broome bent (mijn woonplek de afgelopen 6,5 jaar), bij voorkeur ietsje later. Dan zul je verder in het noorden de beste reistijd hebben. Hou er wel rekening mee dat het dan in de woestijn goed koud kan zijn s nachts met flinke vorst tot -10, maar de dagen zullen zonnig en warm zijn.
Ik weet niet wat jullie budget is maar het huren van een 4WD is duur, heel erg duur. Mochten jullie langer komen dan 8-10 weken is het kopen van een auto zeker een overweging waard. Zie ook daar info over onder het Reisgids gedeelte aangezien het belangrijk is om goed te weten wat en hoe je koopt etc.
Succes met de planning! Je bent in ieder geval op tijd begonnen