Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door LovesStedentrips »

Ja, weekend!! Hoelang nog tot het zover is?

Ben al twee weken lang werkdagen van 10-12 uur aan het maken, zit er nu wel een petit-peu doorheen. En ja, dan ga je dromen over lange, verre, fijne vakanties hè. ;-) 3 maanden geleden nog 5 wk naar Australië geweest, maar het lijkt alsof ik in geen 3 jaar weg ben geweest. Erg jammer.

Leuke tips over Istanbul allemaal, bedankt!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

bolletjeom schreef:... zo, een heupgewricht breken is ook wat! hoe doe je dat? En ik hoop dat het maar weer snel goed komt ...
Hij was een meter omlaag gesprongen van een podium (dacht dat ie kon stage diven 8)7 ) en was verkeerd terecht gekomen.
De "groeischijf" in het bot in de heup is hierdoor gebroken en verschoven. Iets wat naar 't schijnt wel vaker gebeurt bij kinderen in de groei. Er zitten nu 3 ijzeren pinnen in die er in juni weer uit mogen. Dan is ie weer helemaal klaar voor Sumatra :Y

De diefstal gebeurde toen we hadden uit gecheckt uit de bungalow en onze rugzakken in de duikshop hadden gezet omdat we eerst nog wilden duiken vooraleer we naar de volgende plek gingen. Ons materiaal stond onder een raam en volgens mij heeft iemand daar zijn arm door gestoken. Enkel wat medicijnen, toilet gerief en de oordopjes van mijn vrouw gestolen. Maar die dingen waren op maat gemaakt en kosten 75€.
We hebben dat pas later gezien en hebben het aangegeven op de luchthaven in Dusseldorf als zijnde gebeurt "onderweg". Zo heb je minder gedoe en tijdverlies dan naar de plaatselijke politie te gaan die nooit zwaar tilt over dat soort zaken en een sullig papiertje mee geeft in een taal waar de verzekering niets van verstaat.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ken het verschijnsel!
heb al wel vakantieperiode moeten blokken maar ik heb maar geen inspiratie voor een bestemming.
Een deel van mij roept: doe iets gaafs!!
en dan weet ik zat bestemmingen.
een ander deel roept: let op je budget, je geld is bijna op....én...zou het niet heerlijk zijn om ook een dag of 4/5 aan een strand te hangen waar het goed snorkelen is?

tja, en dan weet ik even niet zo goed welk land (dat ik nog niet ken) aan al deze eisen voldoet...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

moet dit weekend weer leren....

rare dag, zojuist uitgenodigd door een klas voor de kamasutrabeurs ?!?!?!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

hahaha, ik zou persoonlijk niet op die uitnodiging uit gaan (als ie komt van leerlingen) hahaha

je maakt wat mee! leer ze dit weekend!

@ kohraya, lekker met die heup! heeft ie zijn lesje geleerd? pas een menigte inspringen als die bereid zijn om jet op te vangen?
bij mijn verzekering heb ik een eigenrisico van €150 op verloren/gestolen goederen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

....én...zou het niet heerlijk zijn om ook een dag of 4/5 aan een strand te hangen waar het goed snorkelen is?
Zoiets ja. Weet wel dat ik het ff gehad heb met stedentrips. Volgende keer eens iets relaxed doen. Met o.a. ook dorpjes, mooie omgeving enzo. Mss een keer op zeker, en terug naar een land dat ik al ken. Eh.....misschien Peru wel! Zijn in Noord Peru nog genoeg plaatsten die ik nog niet ken!
bolletjeom
Reisexpert

mwah, heb een beetje hetzelfde gevoel. De eilanden bij Borneo, indonesie en thailand waren relaxed en goed snorkelen. Ik weet alleen niet of ik zin heb om een land in de herhaling te doen.
Stedentrips en haast trips ook genoeg gehad de laatste tijd. Weekje egypte was vliegen, kenia, tanzania was ook vol (maar mooi)programma, en dan verder de stedentrips die nog gaan komen...
Gister Costa Rica overwogen maar het budget vind dat niet goed en september is niet zo'n goede reistijd.
wik, weeg, wik, weeg.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Een land "over" doen is niet zoveel mis mee. Ik hoop dat je niet teveel in de ban bent van je "landencount" O-) .
Ik heb het ook niet over hetzelfde rondje nog eens doen. Peru is bv groot genoeg om er voor de 3e keer heen te gaan, en toch 70-80% nieuw rondje.

Nadeel: waarom zijn die vliegtickets naar uitgerekend mijn favo landen nou zo duur :% !?
bolletjeom
Reisexpert

het is niet om de landen count. ik heb die landen gewoon echt al heeeel erg uitgebereid gezien of ze trekken me wat minder. Op Borneo 2 keer geweest, in thailand ondertussen al wel 10 keer en indonesie trekt me niet heel erg aan voor een tweede bezoek om eerlijk te zijn. Ken Java tot en met Timor.
Ik wil namelijk naast strand hangen ook wel echt iets ontdekken dat ik nog niet ken. En niet naar een speld in een hooiberg moeten zoeken naar iets nieuws.
Veel van de landen die ik wel nog eens wil doen heb ik eigenlijk té recent nog gezien. die laat ik liever nog even een paar jaar in de koelkast liggen totdat het weer extra leuk is om eens terug te gaan....

Met jeroen wil ik best nog wel eens naar Bornoe of Laos, want hij kent het niet. voor mij is het allemaal nog te vers.
Sri Lanka begint zich nu een beetje in mijn hoofd te nestelen. is dat wat?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Door mijn 2e huwelijk ben ik bepaalde bestemmingen ook een 2e keer gaan doen. Toch normaal dat zij bvb Ankor Wat wil zien na mijn verhalen er over? En als ik in de buurt ben, ga ik nog een 3e keer. Gewoon om de fotograaf in mij te bevredigen. Om die reden deed ik Rajastan ook opnieuw. Puur om portretten te schieten. Maar helemaal hetzelfde rondje doe ik ook niet. Zo ook bij de 2e keer dat ik de Maya Route deed, heb ik de minder mooie dingen laten vallen en vervangen door plaatsen die ik nog niet had gezien. En dat waren geen spelden in een hooiberg. Guatemala staat bij mij trouwens erg hoog genoteerd in het lijstje van mooie bestemmingen. Evenzo Nepal, waar nog een paar trektochten en rivieren liggen om door mij bedwongen te worden. Of Botswana, waar ik slechts 2 parken heb bezocht omdat de grootste aandacht op Namibië gericht was.
Bij tijdgebrek zal ik een land ook eerder opsplitsen in gedeeltes. Een deel voor nu, en eentje voor een volgende keer.
Want kris kras door een land reizen en enkele highlights over slaan, maakt het minder aantrekkelijk om een 2e keer terug te keren omdat je dan weer kris kras moet reizen om de rest te doen. Erg vermoeiend.
Peru opsplitsen in noord en zuid vind ik dus een normale zaak. Maar het is ook niet ongewoon dat de meeste mensen het noorden niet meer doen omdat het zuiden veel gevariëerder is en ze vrezen teleurgesteld te worden tijdens een 2e bezoek aan dit land.
Toen ik in Bolivia was, ben ik trouwens even de grens over gegaan om Los Uros aan m'n vrouw te tonen. Voor mij was het een teleurstellende ervaring omdat het erg toeristisch was geworden, maar m'n wederhelft vond het een 'must see'.
bolletjeom
Reisexpert

er zijn nog wel bestemmingen die ik een tweede keer wil doen omdat er nog stukken open liggen. bijvoorbeeld marokko, egypte en turkije. Maar heb afgelopen paar jaar mijn portie woestijn/arabisch etc een beetje gehad. volgend jaar misschien.
Misschien moet ik Honduras ofzo eens overwegen.....
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Of ga nog eens naar Mongolië ;-)
bolletjeom
Reisexpert

het sneeuwt *O*
grote dikke vlokken!! leuk!!!!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eens. Ik heb bv heel Noord Colombia overgeslagen, want er toe leidt dat er een erg mooie 2e rondje, zonder kris-kras gedoe te maken is. Noord Peru ben ik ook al geweest, maar heb ik alleen Mancora, Trujillo, en Huaraz gedaan. Huaraz is een lelijke stad, maar dat maakt niet uit omdat het alleen maar uitvalsbasis is voor hikes. Een mooi rondje in de binnenlanden van Noord Peru kan nog best. Het (platgetrapte) Zuid Peru heb ik na 1 keer wel gezien.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:er zijn nog wel bestemmingen die ik een tweede keer wil doen omdat er nog stukken open liggen. bijvoorbeeld marokko, egypte en turkije. Maar heb afgelopen paar jaar mijn portie woestijn/arabisch etc een beetje gehad. volgend jaar misschien.
Misschien moet ik Honduras ofzo eens overwegen.....
Ik heb niks tegen islam enzo, maar wel tegen herrie. Dus....knettergek van die luidsprekers met rotherrie tijdens gebedstijd enzo. Nee, arabisch landen zullen wel nooit mijn favoriete landen worden :-)
Plaats reactie