wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door LaosFan »

menasil schreef:
LaosFan schreef:Over een paar weken kan ik misschien met een oom meerijden naar Polen. Zou leuk zijn om er weer eens geweest te zijn. En heel misschien ga ik vanuit daar dan nog naar de Oekraïne. Maar hij al het wel fijn vinden al ik mee terug rijdt.
Ah wat gaaf!! Weet je al waar in Polen?

Nog 9 dagen en dan mag ik weer naar Polen *O*
Ik had je reactie al verwacht :) Ik ga naar Wielkopolska. Er is daar een plaatsje met de naam Janowiec. Heel misschien ga ik dus nog verder. Maar dan wordt het treinen. Vanuit Poznan is dan een optie om naar Wroclaw te gaan en dan naar Lviv in de Oekraïne. Ik zou daarna graag naar Moldavië gaan en dan weer huiswaarts.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Globetrot schreef:De tickets zijn gekocht. Op 28 maart ga ik met m'n zoon voor 17 dagen naar Iran. We vliegen naar Agri in Oost-Turkije om de top van de Araratberg te kunnen zien. Daar neemt men immers aan dat de ark van Noach gestrand is. We gaan bij Dogubayazit de grens over en ik hoop dat we nog de mogelijkheid hebben om de Ishak Pasha te bekijken.
Heel leuk. Ik neem aan dat je alleen noord Iran doet of ga je snel naar Teheran en dan verder? Als je in het noorden blijft, dan zeker een nacht in Masuleh blijven. Het is veel leuker als de bulk v/d toeristen weg zijn en je met een aantal overblijft. In de buurt van Rasht is nog een oude vestingsmuuur die tegen de Mongolen gebouwd is. Volgens mij is dat Q'al e Rukhan, maar zeker weten doe ik het niet. Het is wel ff klimmen voordat je er bent en dan ben je nog maar aan het begin :-)
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

In 2002 was ik in Masuleh. Het was prachtig. Ik weet niet of het er deze keer van gaat komen...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

LaosFan schreef:
menasil schreef:
LaosFan schreef:Over een paar weken kan ik misschien met een oom meerijden naar Polen. Zou leuk zijn om er weer eens geweest te zijn. En heel misschien ga ik vanuit daar dan nog naar de Oekraïne. Maar hij al het wel fijn vinden al ik mee terug rijdt.
Ah wat gaaf!! Weet je al waar in Polen?

Nog 9 dagen en dan mag ik weer naar Polen *O*
Ik had je reactie al verwacht :) Ik ga naar Wielkopolska. Er is daar een plaatsje met de naam Janowiec. Heel misschien ga ik dus nog verder. Maar dan wordt het treinen. Vanuit Poznan is dan een optie om naar Wroclaw te gaan en dan naar Lviv in de Oekraïne. Ik zou daarna graag naar Moldavië gaan en dan weer huiswaarts.
Ik zat even te denken, er is nog een plaatsje Janowiec maar dat ligt meer richting Kazimierz Dolny. Ik zou zeker aan raden naar Poznan te gaan. Erg leuke stad! Er is ook best veel te zien! Wroclaw is ook mooi en de trein doet er niet eens zo lang over. Het station schijnt trouwens daar nog steeds een puinhoop te zijn.... Heel veel plezier iig! :)

Volgens mij heeft Wielkopolska veel te bieden maar heb mijn LP niet bij de hand :P Herinner me alleen dat ik een poging deed om de historische stoomtrein te nemen maar die was out of order toen ik er was |:(
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb die historische stoomtrein 15 jaar terug gepakt. En toen ik van te voren tussen de rails liep zakte ik door een deksel van een put die daar al 100 jaar lag ofzo (helemaal rot) :) (toen :{ ).

Bedankt voor je tips!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ga wss dit weekend naar one mile beach, hebben met een groep een huis gehuurd :D
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zit op schiphol te wachten op mijn vlucht naar Malaga. Tis me een beetje te vroeg na maar 3 uurtjes slaap.
Ben omringd door spanjaarden waar ik geen woord van versta. Wat praten ze toch snel.
Mijn moed voor de spaanse lessen zakt me in de schoenen :(
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Rudi, als je uitgeslapen bent dan gaat het vast beter. En het is niet meer dan logisch dat je er weer even in moet komen, dat heb ik tenminste wel altijd (met Indonesisch dan, Spaans spreek ik niet).

Enneh: als je alles al zou kunnen dan heb je geen les meer nodig ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

gran canaria morgen helaas word het een nachtje doorbrengen op schiphol want vlieg om 07.20. niet voor vakantie maar werk.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zojuist een vlucht naar Bologna geboekt, dat wordt in februari m'n eerste kennismaking met Italië. Misschien niet zo voor de hand liggend als Rome, Florence of Venetië, maar heb gewoon de goedkoopste bestemming die ik bij Ryanair kon vinden geboekt...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik ga met kerst naar Surfers Paradise en vanaf daar zak ik via de kust af naar Sydney!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Mooie bestemmingen allemaal. Ik was gisteren weer bijna in België (telt dat ook ;)?). Alleen is dat eigenlijk bijna elke dag wel.

Met wat geluk is de loting voor het voetbal leuk en ga ik binnenkort ergens heen met wat vrienden.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Bon, ik loop een beetje achter, was even van de aardbodem verdwenen, dus mijn bijdrage kan beter geplaatst worden onder het kopje "wat was de vorige bestemming".
Net 1,5 week bij vrienden in Duitsland doorgebracht, eerst drie dagen in de buurt van Hildesheim en toen nog 6 dagen in het stadje Nördlingen, in de buurt van Augsburg.
Over Hildesheim valt niet veel bijzonders te vertellen, behalve dat het er BARST van de (aangename) SHISHA-lounges (wel 3)!! Verder vooral veel binnenshuis geweest met eten, drinken en slap geouwehoer. Zoals dat hoort met vrienden, dus ; )
Nördlingen is een mooi stadje met een nog volledig intacte middeleeuwse stadsmuur en ook het stadscentrum heeft nog een prachtige middeleeuwse uitstraling. Ook leuk is dat het stadje gelegen is aan de "Romantische Straße", kennelijk een bekend fenomeen in Swäbisch Bayern.
Al met al een leuke mini-vakantie, al voelt 1500 kilometer rijden in 9 dagen in je eentje niet echt als vakantie!
En zeker niet als de nachten ook nog eens kort zijn... Moest vier dagen bijkomen en was vandaag geveld door een zogenaamd wolhoofd (aka wattenkop); hopelijk geen voorbode van zo'n gemeen griepje...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Travelator Ah de Romantische Strasse heb ik wel eens van gehoord :D Hopelijk voel je je nu trouwens weer wat fitter!

Ik ben klaar om naar Schiphol te gaan en dan richting Polen. Op een of andere manier ben ik zenuwachtig :? Misschien omdat ik beetje op zie tegen -9, mijn backpack veel te vol zit (wat wil je als je skikleding nodig hebt omdat je anders gaat bevriezen langs de ijsbaan) etc.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@travelator. Mocht je nog straten vol theterias met shisha´s zoeken... Granada!! ;)

Ik zit sinds vanmiddag in Malaga. Goed shoppen hier! morgen naar huis...ook leuk!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie