Hoe handig is een creditcard op reis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
bolletjeom
Reisexpert

Re: rekeningen, credit cards &cash voor 2

Bericht door bolletjeom »

wij hadden 2 rekeningen bij 2 banken. Die rekeningen konden niet rood staan. We zette daar met internetbankieren iedere keer een paar honderd euro op vanaf onze spaarrekening. Zo kon er nooit veel geld verloren gaan mocht de pas geskimmed worden ofzo. 2 verschillende banken was omdat er soms een storing is bij de ene bank of je pas kwijt en dus je rekening geblokkeerd. Dan heb je de andere rekening nog.

Cash mee? dat hadden we niet. We pinde gewoon wat we dachten de komende dagen nodig te hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Welke creditcard Visa of Mastercard?

Bericht door Reismeis »

Een creditcard via de bank regelen vs. direct bij Visa. We hebben momenteel een Visa creditcard, maar we kunnen bij de bank 50% korting krijgen op de jaarlijkse kosten voor het gebruik van de card. Dit is een Mastercard. Kan iemand mij vertellen wat de beste optie is?
Laatst gewijzigd door Erik op 02 jan 2013 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Creditcard vraagje

Bericht door stevenl »

Master Card en Visa worden overal geaccepteerd, dat maakt geen verschil. Dus als de een goedkoper is dan de ander zou ik de goedkopere nemen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor je reactie! Ik bedoelde inderdaad een Mastercard ipv Maestro, excuus. Dank je wel Baileys op Oudjaarsavond..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Word een visa niet in sommige landen meer gebruikt? Dus meer betaalmogelijkheden?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Goed punt! Weet iemand hier iets van? Ik zie eigenlijk altijd zowel een visa als mastercard logo staan. Wij gebruiken 'm trouwens hoofdzakelijk voor het boeken van vluchten e.d. (zaken die niet via internet bankieren kunnen) en als we in het buitenland zijn is het vooral onze back up.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik heb zelf nu 2 keer gehad dat ik ergens was waar je alleen met visa kon pinnen en niet met mastercard. Maar eigenlijk als je zelf een beetje oplet en altijd wat reserves meeneemt kom je hierdoor niet in de problemen. Over het algemeen word visa denk ik wat meer gebruikt maar als mastercard goedkoper is zou ik die lekker doen! Ik heb al een hele tijd een mastercard ook voor vluchten en inderdaad als back-up en ben er erg tevreden mee. Die ene keer dat je net een pinautomaat tegenkomt met alleen visa is dan jammer.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb altijd Mastercard gehad en daar op mijn bestemmingen geen problemen mee ondervonden (maar dit was USA/Canada en daar worden over het algemeen zowel Visa als Mastercard goed geaccepteerd). Ik heb daarna gedwongen een VISA card genomen omdat ik naar de Paralympische Spelen in London wilde en ze waren zo trots op Visa als sponsor dat je alleen met VISA kaarten kon kopen. Ik heb deze ook opgezegd vanwege de hogere kosten die ik hieraan kwijt ben (en feit dat ik huis ging kopen speelde ook mee). Mastercard zit bij m'n betaalrekening.

Wat mij wel is verteld is dat Visa handig is omdat het op een ander "net" zit dan Mastercard/Meastro. Mocht je bankpas het dus niet doen, dan heb je je visa card nog achter de hand.

Misschien kun je ook kijken naar of de kans groot is dat je naar een bestemming gaat waar Visa over het algemeen beter geaccepteerd wordt.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor jullie reacties ladies! Dat is ook belangrijk om te weten, Menasil, of het inderdaad op een ander 'net' zit. Want een reden om een creditcard in het buitenland achter de hand te hebben is juist als je pinpas het laat afweten :P Ik ga me daar ook even in verdiepen, evenals de betaal/geldopname mogelijkheden!
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik ben even op zoek geweest en heb het volgende gevonden:

Visa meldt geaccepteerd te worden in meer dan 170 landen met meer dan 30 miljoen handelaren. Zij beweren ook dat kaarthouders geld uit de muur kunnen trekken op meer dan 1,4 miljoen locaties over de hele wereld.

MasterCard beweert te worden aanvaard in 210 landen "en gebieden" bij meer dan 28 miljoen handelaren. Hun netwerk van geldautomaten bestaat naar verluidt uit ongeveer 1,5 miljoen locaties.

Hier in Denemarken is Master Card een dure geschiedenis. Zowel het verkrijgen van de kaart als de wisselkoers die je krijgt als je in het buitenland iets betaalt met een vreemde valuta. Voor ons is de Visa Card de beste oplossing, omdat dat aan je gewone pinpas gekoppeld kan worden. Zo betaal je in eigen land met pinpas en gebruik je in buitenland altijd het Visa-gedeelte.

MasterCard en Visa Card geven zelf geen credit cards uit, dat doen de verschillende banken. Ze vormen enkel het betaalnetwerk via welke de transacties worden verwerkt. Omdat de prijzen en voordelen worden bepaald door iedere afzonderlijke bank, is het uiteindelijk de bank die de pas uitgeeft die uitmaakt of een bepaalde creditcard het voordeligst is of niet.

Voor Nederland/België weet ik niet hoe het bij verschillende banken geregeld is, maar ik kan me voorstellen dat het dus ook van belang is om verschillende aanbiedingen bij verschillende banken daar te vergelijken...
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dank voor je reactie en informatie!! Als ik jouw overzichtje zo lees maakt het niet veel uit. Ik vond zelf via google dat je in bijvoorbeeld Midden en Zuid Amerika beter met Visa kunt betalen, maar dat daar op de meeste locaties de Master ook wordt geaccepteerd.

De Mastercard kunnen we via onze bank aanvragen en omdat we daar een specifiek pakket hebben, kunnen we profiteren van vele voordelen. We kunnen niet met dezelfde pinpas in het buitenland het Master/Visa deel gebruiken, in die zin wordt de creditcard niet gekoppeld aan onze bankrekening. Er wordt wel een koppeling gemaakt naar je bankrekening om de rekening te voldoen.

De wisselkoers is voor ons in principe niet heel belangrijk, maar daar kan ik ook nog wel even naar kijken!
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Hier bij ons betaal je ook een bedrag per ATM transactie in het buitenland aan je eigen bank; 1% kosten voor Visa- met een minimum van 4 euro en 2% kosten met een minimum van 6,75 voor Mastercardgebruik. Misschien handig om dat ook even mee te checken...
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Goed punt inderdaad, ik neem 'm mee!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welke creditcard Visa of Mastercard?

Bericht door Tikva »

Mijn ervaring is dat je met visa meer mogelijkheden heeft. We hebben vooral in zuid en midden Amerika gehad dat pinpas en mastercard niet werkten maar visa wel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Re: Welke creditcard Visa of Mastercard?

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor je reactie!
Plaats reactie