Camper huren Australië
Re: Reizen 4 weken met een camper 5 pers.
Ja naar die dierentuin wil mijn zusje heen, daarom vliegen we terug via brisbane zodat we er heen kunnen.
Bedankt voor de andere tips ga er zeker eens kijken
Bedankt voor de andere tips ga er zeker eens kijken
In 4 weken heb je genoeg tijd om alles te bezichtigen denk ik. Tussen Melbourne en Sydney ligt volgens mij niet zoveel bijzonders maar ik zou wel uit Melbourne starten. Dan kun je Melbourne zelf natuurljik nog even zien en vanuit Melbourne kan je dan The Great Ocean Road afrijden is westelijke richting om vervolgens weer terug in Oostelijke richting te rijden naar Sydney.
De aanraders:
- Melbourne
- Great Ocean Road
- Sydney
- Blue Mountains
- De kustplaatsten tussen Sydney en Brisbane. Byron bay is het leukst maar ook Coffs Harbour en Port Macquarie zijn wel een bezoekje waard.
- De Gold Coast net onder Brisbane. Surfers Paradise ligt hier onder andere.
- De Sunshine Coast boven Brisbane. Als je hier nog tijd voor hebt zijn de kustplaatsten hier ook zeker een bezoekje waard zoals Noosa. Ligt niet ver van Brisbane. Hier in de buurt ligt dus ook de Steve Erwin Zoo in de buurt en ook de Glass House Mountains.
De aanraders:
- Melbourne
- Great Ocean Road
- Sydney
- Blue Mountains
- De kustplaatsten tussen Sydney en Brisbane. Byron bay is het leukst maar ook Coffs Harbour en Port Macquarie zijn wel een bezoekje waard.
- De Gold Coast net onder Brisbane. Surfers Paradise ligt hier onder andere.
- De Sunshine Coast boven Brisbane. Als je hier nog tijd voor hebt zijn de kustplaatsten hier ook zeker een bezoekje waard zoals Noosa. Ligt niet ver van Brisbane. Hier in de buurt ligt dus ook de Steve Erwin Zoo in de buurt en ook de Glass House Mountains.
dankje voor de tips ik ga ze opschrijven en in de route plannen. Tussen door gaan we ook nog naar forbes omdat daar familie woont en heb familie wonen vlak bij melbourne. vandaag mij keuze om van melbourne naar brisbane te reizen

hier onze route die we ongeveer gaan afleggen
Melbourne
Wangaratta
Temora
Forbes
Blue mountains
Sydney
New Castle
Port stephens
Port Macquarie
Coffs harbour
Grafton
Byron Bay
Gold coast
Beerwah
Brisbane
Melbourne
Wangaratta
Temora
Forbes
Blue mountains
Sydney
New Castle
Port stephens
Port Macquarie
Coffs harbour
Grafton
Byron Bay
Gold coast
Beerwah
Brisbane
-
Hey!
Probeer Seal Rock mee te pikken, prachtige baai net achter een wederom prachtig natuurgebied! Geweldig!
Voor de rest, geniet van jullie reis!
Probeer Seal Rock mee te pikken, prachtige baai net achter een wederom prachtig natuurgebied! Geweldig!
Voor de rest, geniet van jullie reis!
Dank je voor de tip, ga het zeker in de reis plannen ziet er op google al prachtig uit
Wanneer gaan jullie? Volgend jaar rond deze tijd? Hou er dan rekening mee dat het rond Melbourne goed koud kan zijn! Het is daar dan winter en het kan dan zeker vriezen (zeker 's morgens vroeg).
Waar zijn jullie verder in geinteresseerd? Veel strand, zee? Natuur? Extreme sporten? Er is voor elk wat wils, natuurlijk, dus waar kunnen we onze tips op afstemmen?
Waar zijn jullie verder in geinteresseerd? Veel strand, zee? Natuur? Extreme sporten? Er is voor elk wat wils, natuurlijk, dus waar kunnen we onze tips op afstemmen?
Wij gaan van november tot december dus rond de lente/zomer daar.
Waarin zijn we geïnteresseerd? We gaan met 5 volwassene(iemand gaat onverwachts toch mee) en 1 kleuter van bijna 2. We willen: genieten van de natuur, Wat actieve dingen doen, zoals paardrijden op het strand, evt zwemmen met dolfijnen, naar de Australia Zoo. Verder ook wat cultuur opzoeken en de steden en dorpjes bezoeken. Dus eigenlijk wan alles wat. Ook willen ik en mijn zusje gaan Skydiven.
Iemand nog tips?
Waarin zijn we geïnteresseerd? We gaan met 5 volwassene(iemand gaat onverwachts toch mee) en 1 kleuter van bijna 2. We willen: genieten van de natuur, Wat actieve dingen doen, zoals paardrijden op het strand, evt zwemmen met dolfijnen, naar de Australia Zoo. Verder ook wat cultuur opzoeken en de steden en dorpjes bezoeken. Dus eigenlijk wan alles wat. Ook willen ik en mijn zusje gaan Skydiven.
Iemand nog tips?
Ik zie dat jullie naar Coffs Harbour willen reizen. Als je een bizarre ontmoeting wilt hebben met een paar duizend wedgetailed shearwaters ga dan tegen de schemering naar 'muttonbird' island aan het einde van de jachthaven. Wacht tot het helemaal donker is en zie duizenden (ja, echt duizenden, ik geloof dat er 20.000 paar broedt) vogels op je af komen. Ga absoluut NIET van het pad af, want het hele eiland is bezaaid met nesten. Echt een prachtige ervaring als je van dat soort dingen kunt genieten.
De weg naar het eiland toe is overigens ook leuk. In het water bij de jachthaven zwemmen mooie tropische vissen en soms ook schildpadden.
Neem, richting Brisbane, een omweg naar Dorrigo en omgeving (ook New England NP is erg mooi). Een van de mooiere regenwouden. Ook Lamington NP is aan te raden.
Mogelijk vanaf Brisbane nog een dagje naar Noosa. Mooi strand, koala's in de bomen. Ideaal vakantieplekje.
De weg naar het eiland toe is overigens ook leuk. In het water bij de jachthaven zwemmen mooie tropische vissen en soms ook schildpadden.
Neem, richting Brisbane, een omweg naar Dorrigo en omgeving (ook New England NP is erg mooi). Een van de mooiere regenwouden. Ook Lamington NP is aan te raden.
Mogelijk vanaf Brisbane nog een dagje naar Noosa. Mooi strand, koala's in de bomen. Ideaal vakantieplekje.
@francine,
Ik zal de tip zeker meenemen.
Ik zal de tip zeker meenemen.

-
Oostkust met camper of hostels?
Hallo,
In oktober 2012 zal ik voor 2 maanden gaan backpacken langs de oostkust van Australië
.
Ik zal beginnen in Cairns en eindigen in Sydney, misschien Melbourne.
Nou was ik er eerst van overtuigd om via de Greyhound Pas te reizen en te overnachten in hostels. Dit omdat ik in eerst instantie alleen zou gaan.
Inmiddels heeft een vriendinnetje besloten om mee te gaan en nu twijfelen we of we toch een camper(tje) gaan huren. Nou zijn wij eigenlijk benieuwd wat er goedkopen en leuker is?
Zou iemand ons hier wat over kunnen vertellen?
Groetjes Sanne!
In oktober 2012 zal ik voor 2 maanden gaan backpacken langs de oostkust van Australië

Ik zal beginnen in Cairns en eindigen in Sydney, misschien Melbourne.
Nou was ik er eerst van overtuigd om via de Greyhound Pas te reizen en te overnachten in hostels. Dit omdat ik in eerst instantie alleen zou gaan.
Inmiddels heeft een vriendinnetje besloten om mee te gaan en nu twijfelen we of we toch een camper(tje) gaan huren. Nou zijn wij eigenlijk benieuwd wat er goedkopen en leuker is?

Zou iemand ons hier wat over kunnen vertellen?
Groetjes Sanne!

-
- Reisexpert
Re: Oostkust met camper of hostels?
In Australië heeft reizen met de tent mijn voorkeur, maar daar moet je maar net zin in hebben...
Ik heb zelf een jaar lang met een tentje door Australië gereisd en vond het ideaal.
De reden daarvoor was vooral dat je in hostels vaak te maken hebt met luidruchtige medereizigers en met een camper/auto ben je gebonden aan speciale parkeerplaatsen of campings, die vaak buiten de stad liggen.
Ik mocht destijds mijn tentje eigenlijk altijd wel opzetten op hostel-terrein en zo had ik, voor mijn gevoel, het beste van twee werelden; toch medereizigers om me heen, maar niet té dichtbij, lekker m'n eigen plekje (die tent voelde echt als mijn thuis) en meestal midden in de stad.
Vervoer regelde ik altijd met andere backpackers, soms alleen de lift, en soms bleven we wat langer aan elkaar plakken.
Erg leuk, deze manier van reizen, vond ik.
Vooral aan de oostkust, waar het behoorlijk druk is, kun je erg makkelijk op deze manier reizen.
Maar nogmaals, slapen in een tentje, dat moet je maar net liggen...
Ik heb zelf een jaar lang met een tentje door Australië gereisd en vond het ideaal.
De reden daarvoor was vooral dat je in hostels vaak te maken hebt met luidruchtige medereizigers en met een camper/auto ben je gebonden aan speciale parkeerplaatsen of campings, die vaak buiten de stad liggen.
Ik mocht destijds mijn tentje eigenlijk altijd wel opzetten op hostel-terrein en zo had ik, voor mijn gevoel, het beste van twee werelden; toch medereizigers om me heen, maar niet té dichtbij, lekker m'n eigen plekje (die tent voelde echt als mijn thuis) en meestal midden in de stad.
Vervoer regelde ik altijd met andere backpackers, soms alleen de lift, en soms bleven we wat langer aan elkaar plakken.
Erg leuk, deze manier van reizen, vond ik.
Vooral aan de oostkust, waar het behoorlijk druk is, kun je erg makkelijk op deze manier reizen.
Maar nogmaals, slapen in een tentje, dat moet je maar net liggen...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Met een camper zelf op pad geeft je veel meer vrijheid. Dan kan je zelf beslissen wanneer je waar heen gaat en hoe lang je ergens blijft. Ook kun je dan makkelijk bij de mooiste kampeerplekken in national parks komen en genieten van de mooie Australische natuur. En in steden kun je dan nog altijd beslissen om af en toe in hostels te slapen mocht je dat leuk vinden. Kamperen is aanzienlijk goedkoper dan slapen in hostels. Maar het huren van een camper zal duurder zijn dan met de bus gaan, je zou een deel met een camper kunnen doen en een deel met de bus als alternatief. Met de bus ben je alleen erg beperkt tot stadjes waar die stopt en als je dan toers wil doen naar bepaalde plekken zal dat aardig wat kosten. Het ligt er dus helemaal aan wat je wil gaan doen en hoeveel je te besteden hebt. In oktober zal het wel al erg heet en benauwd zijn in de tropen, hou daar rekening mee.
Veel plezier!
Met een camper zelf op pad geeft je veel meer vrijheid. Dan kan je zelf beslissen wanneer je waar heen gaat en hoe lang je ergens blijft. Ook kun je dan makkelijk bij de mooiste kampeerplekken in national parks komen en genieten van de mooie Australische natuur. En in steden kun je dan nog altijd beslissen om af en toe in hostels te slapen mocht je dat leuk vinden. Kamperen is aanzienlijk goedkoper dan slapen in hostels. Maar het huren van een camper zal duurder zijn dan met de bus gaan, je zou een deel met een camper kunnen doen en een deel met de bus als alternatief. Met de bus ben je alleen erg beperkt tot stadjes waar die stopt en als je dan toers wil doen naar bepaalde plekken zal dat aardig wat kosten. Het ligt er dus helemaal aan wat je wil gaan doen en hoeveel je te besteden hebt. In oktober zal het wel al erg heet en benauwd zijn in de tropen, hou daar rekening mee.
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Met zijn tweeën wordt een auto/camper inderdaad haalbaarder dan alleen. Voordeel van een eigen auto is echt wel dat je op veel meer plaatsen kunt komen en dat je niet steeds op bussen hoeft te wachten. Je kunt vertrekken wanneer je wilt. Als je naar kleinere plaatsen wilt, is het soms een heel zoekwerk voordat je een bus gevonden hebt. Onhandig en het kost veel tijd.
Net als Travelator ben ik een tent-mens. Goedkoop ook! Als je met een tent gaat, hoef je geen dure camper te huren, maar een kleine, zuinige auto waarmee je een hoop geld kunt besparen. De huur van een auto is goedkoper, de benzinekosten zijn lager ('drinkt' echt veel minder dan een camper!) en je hoeft geen 'powered site' op een camping, wat ook weer goedkoper is.
Net als Travelator ben ik een tent-mens. Goedkoop ook! Als je met een tent gaat, hoef je geen dure camper te huren, maar een kleine, zuinige auto waarmee je een hoop geld kunt besparen. De huur van een auto is goedkoper, de benzinekosten zijn lager ('drinkt' echt veel minder dan een camper!) en je hoeft geen 'powered site' op een camping, wat ook weer goedkoper is.
4WD of (camper)van?
Vanaf 1 juni zit ik voor zeker 6 maand in Australie en ben ik van plan zowel de Oost- als Westkust te bezoeken. Nu zat ik dus te denken om een auto aan te schaffen. Nu zit ik te denken aan een (camper)van of een 4WD.
Mocht het zover komen. Wat kan ik dan het beste aanschaffen? Een (camper)van of een 4 WD.
Iemand tips en ervaring?
Nu weet ik dat je met een 4 WD ook echt off-road kunt gaan, maar ik wil graag weten of het ook een must is of is het eerder teveel van het goede. Dat bij nader inzien het niet ''echt'' nodig bleek te zijn.
Baai baai!
Mocht het zover komen. Wat kan ik dan het beste aanschaffen? Een (camper)van of een 4 WD.
Iemand tips en ervaring?
Nu weet ik dat je met een 4 WD ook echt off-road kunt gaan, maar ik wil graag weten of het ook een must is of is het eerder teveel van het goede. Dat bij nader inzien het niet ''echt'' nodig bleek te zijn.
Baai baai!