Laptop mee op reis
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Laptop mee op reis
in het buitenland naar de bios gaan is ook altijd wel een leuke ervaring 

-
- Reiziger
- Contacteer:
Wij zijn nu drie maanden aan het reizen in ZO Azie met een Asus EeePc 901 en zijn er erg blij mee. In veel guesthouses heben ze tegenwoodig gratis wifi of anders zijn er vaak restaurants/cafe waar ze free wifi aanbieden. Ook als we geen internet hebben, gebruiken we de latop om alvast mailtjes te schrijven, verhalen te schrijven, foto's kleiner te maken voor het weblog, spelletjes spelen, administratie bijhouden en noem het maar op. De Asus weegt ongeveer een kilo en omdat de Asus geen bewegende delen heeft kan die best tegen een stootje. Veder pakt die snel wifi signalen op en gaat de batterij lang mee. Een beschermende cover over het toetsenbord is raden wij aan.
-
- Reiziger
Ik zie de handigheid van een laptop op reis ook wel in. Maar niet zo zeer om echte complete films en series te bekijken zodat je de omgeving van je reis daardoor helemaal mist of de kans om anderen te ontmoeten tijdens je reis toch mis loopt.
Wil je trouwens echt op een goedkope manier aan je laptop komen, misschien een idee om een gsmabonnement af te sluiten en dan een laptop bij te nemen. Kost nauwelijks meer en je hebt nog eens een tel abo erbij. Je hebt er al 1 gratis bij een 2 jarig tmobile 15 euro per maand. Misschien wel een idee voor iemand.
Wil je trouwens echt op een goedkope manier aan je laptop komen, misschien een idee om een gsmabonnement af te sluiten en dan een laptop bij te nemen. Kost nauwelijks meer en je hebt nog eens een tel abo erbij. Je hebt er al 1 gratis bij een 2 jarig tmobile 15 euro per maand. Misschien wel een idee voor iemand.
Daarbij moet ik wel even melden dat dit juist niet goedkoop is 15 x 24 = 360, terwijl een laptop naar keuze kun je ook voor dat bedrag doen. Vaak zijn de laptops die worden weggegeven niet degene die je wilt hebben.michaelz1981 schreef:Ik zie de handigheid van een laptop op reis ook wel in. Maar niet zo zeer om echte complete films en series te bekijken zodat je de omgeving van je reis daardoor helemaal mist of de kans om anderen te ontmoeten tijdens je reis toch mis loopt.
-
- Reiziger
Verschillende sites hebben verschillende aanbiedingen. Ze hebben verschillende laptop in de aanbieding. Maar voor een netbook zijn er neit zo veel keuze want ze zijn bijna allemaal hetzelfde als je dan voor 1 van de beste wilt gaan. Dus een atom 1.6 met 160 gb hd en 1 gb ram. Dat heeft Acer, Asus , Samsung en dell allemaal wel in hun pakket. Je moet het ook alleen nemen als je denkt dat je de tel abo kan gebruiken. Die 300 euro ga je dan toch al uitgeven aan een laptop. Zo had ik vroeger mn canon camera ook bij elkaar gekocht. Waarom je geld maar aan 1 product uitgeven als je dan toch ook voor beltegoed kan gebruiken. Je krijgt gewoon 24 x 15 euro beltegoed.
Ja ook wij namen een laptopje mee, de kleine van Asus . Heel erg handig omdat je hem zo in je tas stopt.
Gemakkelijk om online guesthouses te zoeken en boeken ( je krijgt vaak lagere prijs dan wanneer je aan de balie staat)
ook het zoeken naar binnelandse vluchten is ideaal.
Verder geen probleem met virussen via internetcafe.
En je hebt altijd een backup van al je fotos.
1 x meegemaakt in Noord-india : fotos doorgestuurd naar weblog en bij thuis komst een dik virus meegenomen.
groetjes Ton en Ria
http://www.tonstegers.nl
Gemakkelijk om online guesthouses te zoeken en boeken ( je krijgt vaak lagere prijs dan wanneer je aan de balie staat)
ook het zoeken naar binnelandse vluchten is ideaal.
Verder geen probleem met virussen via internetcafe.
En je hebt altijd een backup van al je fotos.
1 x meegemaakt in Noord-india : fotos doorgestuurd naar weblog en bij thuis komst een dik virus meegenomen.
groetjes Ton en Ria
http://www.tonstegers.nl
Hallo allemaal,
ik zit nu 2 weken in Maleisie en gisteren heb ik spontaan besloten om toch een mini laptop te kopen, omdat ik meer geld heb dan ik dacht en het is hier wat goedkoper. Ik heb een Acer Aspire mini maar weet niet precies welk type, hij is wit aan de buitenkant en zwart aan de binnenkant en 10''. Hij was 1499 ringgits dus EUR 308.69, niet veel goedkoper dan in Nederland maar ik heb wel een 6-cell batterij, een headset, een muis, cd's (kan je niet gebruiken maja) zo'n laptopslot, bluetooth en nog een paar dingen die ik vergeten ben, dus alles bij elkaar scheelt het wel een hoop geld.
Ik ben er erg blij mee
groetjes Lidewij
ik zit nu 2 weken in Maleisie en gisteren heb ik spontaan besloten om toch een mini laptop te kopen, omdat ik meer geld heb dan ik dacht en het is hier wat goedkoper. Ik heb een Acer Aspire mini maar weet niet precies welk type, hij is wit aan de buitenkant en zwart aan de binnenkant en 10''. Hij was 1499 ringgits dus EUR 308.69, niet veel goedkoper dan in Nederland maar ik heb wel een 6-cell batterij, een headset, een muis, cd's (kan je niet gebruiken maja) zo'n laptopslot, bluetooth en nog een paar dingen die ik vergeten ben, dus alles bij elkaar scheelt het wel een hoop geld.
Ik ben er erg blij mee

groetjes Lidewij
edit: heb nog even de laatste paar pagina's doorgelezen en over de nadelen van een laptop kopen in het buitenland, het enige nadeel bij de mijne was dat mijn lader een engelse plug in heeft in het stopcontact en dat kan je makkelijk oplossen, volgens mij kan je die laders ook apart kopen misschien doe ik dat als ik terug ben in Nederland. Maar als je er een koopt in Nederland heb je toch een wereldstekker nodig als je naar het buitenland gaat.
Verder is mijn toetsenbord normaal zoals in Nederland en alles in het Engels en dat kan je natuurlijk naar Ned veranderen, en ik heb echt wel geld bespaard door hem hier te kopen. Dingen als Windows XP en een 6-cell batterij krijg je er gewoon bij.
Zit nu op het vliegveld in Kuala Lumpur te wachten op mn vlucht naar Melbourne
spannend!
Verder is mijn toetsenbord normaal zoals in Nederland en alles in het Engels en dat kan je natuurlijk naar Ned veranderen, en ik heb echt wel geld bespaard door hem hier te kopen. Dingen als Windows XP en een 6-cell batterij krijg je er gewoon bij.
Zit nu op het vliegveld in Kuala Lumpur te wachten op mn vlucht naar Melbourne

Koop die plug daar maar. In NL zijn alle stekkers omgekeerd (dus het "vrouwtje" is Nederlands
). Of misschien heb je nog wel ergens een powerkabel van een oude PC ofzo liggen die erin zou passen?
ps. Ik ga ervanuit dat het een 220 Volt apparaat is?

ps. Ik ga ervanuit dat het een 220 Volt apparaat is?
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt
maar ik heb een wereldstekker gescoord op de Air Asia vlucht en ik kan hem gewoon hier nu inpluggen.

Wellicht al genoemd, maar hierbij een kopie van nieuwsbericht, netbook met dvd brander:
De Asus 1004DN is de eerste Eee PC-netbook met een geïntegreerde optische drive, in dit geval een Super-Multi DVD-brander. Het apparaat beschikt over een 10 inch scherm, een 1,66GHz Atom N280-processor, maximaal 120GB opslagcapaciteit en een vingerafdrukscanner.
De 1004DN is ook de eerste laptop van Asus met de nieuwe GMA 4500-chipset van Intel, waarmee HD-video afspelen en snelle 3D-beelden mogelijk worden, zonder dat de batterij daardoor veel sneller leeg gaat. Volgens Asus hoeft de batterij pas na 5,9 uur weer te worden opgeladen.
De 1004DB biedt verdereen 1,3 megapixel webcam, Wi-Fi 802.11n en maximaal 2GB RAM.
De Asus 1004DN is de eerste Eee PC-netbook met een geïntegreerde optische drive, in dit geval een Super-Multi DVD-brander. Het apparaat beschikt over een 10 inch scherm, een 1,66GHz Atom N280-processor, maximaal 120GB opslagcapaciteit en een vingerafdrukscanner.
De 1004DN is ook de eerste laptop van Asus met de nieuwe GMA 4500-chipset van Intel, waarmee HD-video afspelen en snelle 3D-beelden mogelijk worden, zonder dat de batterij daardoor veel sneller leeg gaat. Volgens Asus hoeft de batterij pas na 5,9 uur weer te worden opgeladen.
De 1004DB biedt verdereen 1,3 megapixel webcam, Wi-Fi 802.11n en maximaal 2GB RAM.
Geweldig, dan zijn ze weer terug bij af en heb je weer een 'gewone' laptop. 

Hoezeau? Het scherm is 10inch en gewicht van 1,5kg. Stuk lichter.Rick schreef:Geweldig, dan zijn ze weer terug bij af en heb je weer een 'gewone' laptop.
Die 1,5 kg is denk ik zonder accu of is dat inclusief? Anders zal het naar de 2 kg gaan denk ik.Dexter schreef:Hoezeau? Het scherm is 10inch en gewicht van 1,5kg. Stuk lichter.
Ik heb ooit mensen ontmoet die de "o" ook als "eau" schreven. Kom je uit Enkhuizen ofzeau (ik niet heDexter schreef:Hoezeau? Het scherm is 10inch en gewicht van 1,5kg. Stuk lichter.Rick schreef:Geweldig, dan zijn ze weer terug bij af en heb je weer een 'gewone' laptop.