Geld/pasjes op zak?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
zus

Re: Geld/pasjes op zak?

Bericht door zus »

wij verdelen onze kredietkaarten tussen ons tweetjes
hetzelfde met het geld, elk ongeveer hetzelfde bedrag. Een deeltje daarvan gaat in een portefeuilletje in onze zakken (om te kunnen betalen zonder dat de mensen ziet hoeveel geld je bij hebt), een ander deel in ons buiktasje dat onder onze broek gedragen wordt en een ander deel gaat in een ingenaaid binnenzakje in onze broek. We steken nooit geld weg in onze backpack.
Goede tip: spaar oude bankkaarten zodat je deze kunt afgeven bij een eventuele overval!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nou, nou....vraag me af of dat nou wel zo slim is. Je moet die oude pasjes toch altijd doorknippen :? ;) .
zus

Bericht door zus »

tip gekregen van mijn wereldreizende nonkel: spaar oude bank- en kredietkaarten om op zak te houden. Bij eventuele overval kun je dan deze afgeven
zus

Bericht door zus »

sorry, je opmerking nog niet gezien. Neen, hoor, je moet die kaarten niet doorknippen. Ze werken gewoon niet meer.
Mil1
Reiziger

Bericht door Mil1 »

Niet handig om te doen met een creditcard die net een week verlopen is...
Maar een bankpas die al 3 jaar verlopen is werkt toch echt niet meer, dus lijkt me nog best een goede optie.
Een klassieke win-win situatie: overvaller blij met pasje waarvan hij denkt dat het de enige is die jij als reiziger bij je hebt en hij dus je hele kapitaal van de bank kan plukken, jij blij dat het onbruikbaar is en je nog steeds bij je zuurverdiende reisbudget kan *O*

Maar om nou een portemonnee vol met verlopen pasjes mee te zeulen... -O-
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Ik lees meerdere keren hier over het op slot doen van je backpack wanneer je in een hostel/guesthouse bent.
Hoe doen jullie je backpack op slot? Ik heb wel een packsafe, maar die neem ik eigenlijk liever niet mee omdat dat ding loeizwaar is.
Maken jullie je backpack trouwens nog ergens aan vast en hoe doen jullie dat?

Vorige keer had ik een flightbag bij me waar ik een slotje op deed wanneer ik met de bus of de nachttrein reisde. Maar ja, die is op zich natuurlijk zo open te snijden.

Ik liep dus altijd met al mijn belangrijke spullen (cc, pinpas, paspoort, travellercheques) op mijn lijf en in mijn dagrugzak.
Vind het lastig om af te wegen wat 'veiliger' is...je guesthouse of meenemen op je lijf. (Op het strand is het i.i.g niet handig...heel rustig en lang zwemmen zit er bijv. niet in.)

Nog andere suggesties?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

backpack op slot gewoon als je een twee ritsen hebt die aan elkaar vastmaken met een slotje. Verder maak ik mijn rgzak nergens aan vast maar als er een kluisje is stop ik hem wel daarin. Paspoort en pasje laat ik liever achter op kamer dan meenemen tenzij het een land is met politiecontroles waarbij je paspoort moet laten zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Bestaat jouw hele backpack uit ritsen?
Die van mij heeft namelijk alleen onderin een rits. Bovenaan een trekkoord, een 'flap' en twee 'kunststof gespen'. Misschien maar eens in de winkel vragen of ze daar nog een creatieve 'op slot' oplossing daar voor hebben.
Plaats reactie