Reisplanning 60 dagen + aantal vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert

Reisplanning 60 dagen + aantal vragen

Bericht door kevinmp »

Hallo allemaal,

Na een tijdje rond en mee gelezen te hebben met al jullie ervaringen(waarvoor dank want het heeft echt geholpen) op dit forum EN met heel veel hulp en advies van Lisette-van-beek _O_ , ben ik ongeveer tot deze planning gekomen! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Onderaan hebbik nog een aantal vraagjes waarover ik jullie mening graag zou willen horen:D

1 Nederland Amsterdam Amsterdam >> Bangkok Vlucht verblijf Kao San Road Vliegen
2 Thailand Bangkok Bangkok Niks
3 Thailand Bangkok Bangkok Bangkok City Tour / cycle tour
4 Thailand Bangkok Bangkok Wat Arun & Wat Pho /Tempel
5 Thailand Bangkok Bangkok Floating market (ochtend of middag excursie)
6 Thailand Bangkok Bangkok >> kanchanaburi Minivan
7 Thailand Kanchanaburi Kanchanaburi River Kwai/death end railway
8 Thailand Kanchanaburi Kanchanaburi Erawan Falls
9 Thailand Kanchanaburi Kanchanaburi >> Ayutthaya Tiger Temple Minivan
10 Thailand Ayuthaya Ayuthaya
11 Thailand Ayuthaya Ayuthaya >> Chiang Mai Nachttrein
12 Thailand Noord Thailand Chiang mai tempelberg Doi Suthep
13 Thailand Noord Thailand Chiang mai 3 daagse jungle trekking
14 Thailand Noord Thailand Chiang mai 3 daagse jungle trekking
15 Thailand Noord Thailand Chiang mai 3 daagse jungle trekking
16 Thailand Noord Thailand Chang mai Gouden Driehoek
17 Thailand Noord Thailand Chang mai Gouden Driehoek
18 Thailand Noord Thailand Chang mai >> Surat Thani >> Koh Phangang Vlucht Optie: vlucht chiang mai >> koh samui of surat thani en dan boot
19 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang Georganiseerde bus
20 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang
21 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang
22 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang
23 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang
24 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang
25 Thailand Koh Samui / Koh Phangang Koh Pangang >> Khao Sok
26 Thailand Khao Sok Khao Sok
27 Thailand Khao Sok Khao Sok
28 Thailand Khao Sok Khao Sok Phuket >> Koh phi phi Boot en Bus
29 Thailand Khao Sok Khao Sok >> Koh Phi Phi Koh phi phi
30 Thailand Thailand Koh phi phi Koh phi phi Phang-nga / james bond eiland
31 Thailand Thailand Koh phi phi Koh phi phi Monkey Island
32 Thailand Thailand Koh phi phi Koh phi phi Bamboo Island
33 Thailand Thailand Koh phi phi Koh phi phi Phi Phi Ley
34 Thailand Thailand Koh phi phi Koh phi phi Hoogste punt
35 Thailand Thailand Koh phi phi >> Phuket >> Singapore Boot en Vluvht
36 Singapore Singapore Singapore Singapore Stadstour
37 Singapore Singapore Singapore Singapore
38 Singapore Singapore Singapore Singapore >> Mallaka Bus
39 Maleisie Maleisie Mellaka Mellaka
40 Maleisie Maleisie Mellaka Mellaka >> Kuala Lumpur Bus
41 Maleisie Maleisie Kuala Lumpur Kuala Lumpur Stadstour
42 Maleisie Maleisie Kuala Lumpur Kuala Lumpur Batu Caves
43 Maleisie Maleisie Kuala Lumpur Kuala Lumpur
44 Maleisie Maleisie Kuala Lumpur Kuala Lumpur
45 Maleisie Maleisie Kuala Lumpur Kuala Lumpur >> Cameron Highlands Minvan
46 Maleisie Maleisie Cameron Highlands Cameron Highlands Theeplantages
47 Maleisie Maleisie Cameron Highlands Cameron Highlands >> Perhentians Minvan
48 Maleisie Perhantian Island Perhantian Island Mira beach
49 Maleisie Perhantian Island Perhantian Island
50 Maleisie Perhantian Island Perhantian Island
51 Maleisie Perhantian Island Perhantian Island
52 Maleisie Perhantian Island Perhantian Island
53 Maleisie Perhantian Island Perhantian Island Boot
54 Maleisie Khota Baru Khota Baru >> Bangkok Vlucht
55 Thailand Bangkok Bangkok >> Siem Reap Vlucht
56 Thailand Siem Reap Ankor Wat Bus
57 Cambodja Siem Reap Ankor Wat
58 Cambodja Siem Reap Ankor Wat
59 Cambodja Siem Reap Siem Riep >> Bangkok
60 Thailand Bangkok Bankok >> Amsterdam Vlucht

1. Wat is beter: gewoon via Phuket naar melakka met de bus en er een nachtje overnachten of naar KL met de bus en een dagtourtje doen naar mellakka!

2. Wat raden jullie aan? Een dagtour vanuit KL naar Singapore of een paar dagen gewoon naar Singapore zelf gaan en daar verblijven een paar dagen?

3. Is Juni/Juli een gevaarlijke tijd ivm regentijd want willen natuurlijk beide kanten doen de phi phi kant en dan samui/perhentians kant! Of valt het dan wel mee in de regentijd?

4. We hebben Taman Negara laten vallen voor Khao Sok! Is dit een geode keuze?

5. Zijn wij nog dingen vergeten die we ECHT MOETEN doen?

6. Zijn er nog dingen waar we juist meer tijd moeten besteden of dingen waar we teveel tijd plannen?

SUPER SUPER BEDANKT VOOR AL JULLIE WIJZE LESSEN EN ADVIEZEN ^O^

groetjes
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisplanning 60 dagen + aantal vragen

Bericht door stevenl »

Koh Phi Phi Bamboo Island/Phi Phi Ley/Monkey Beach is een halve dagtrip, daar 3 dagen voor uittrekken is wel heel, heel erg ruim.
Pnag Nga Bay doe je beter vanuit Phuket dan vanuit Phi Phi.
Dag 28 en 29 heb je hezellfde in de planning staan.
Taman Negara is zeker de moeite waard.

Je algemene planning is onlogisch. Beginnen in Bangkok, dan helemaal naar het zuiden en dan weer terug naar het Noorden? Kun je niet terugvliegen vanuit Singapore bijvoorbeeld?

Ik zou maximaal een dag in Singapore verblijven, vind het geen leuke stad.
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

Hey!

Leuk dat je op reis gaat. Ik zie dat je de gouden driehoek wilt gaan doen! Leuk, maar vanuit Chiang Mai niet echt handig. Ik zou ervoor kiezen om naar Chiang Rai te gaan, scheelt je veel reistijd op een dag en je kunt ook vliegen vanuit Chiang Rai.

Verder heb je op Phi Phi voor alle eilandjes een dag uitgetrokken, geloof me dit heb je niet nodig! Je kunt een dagtour/snorkeltour maken waarop je alle eilanden bezoekt. Wel leuk is het om hier te gaan kajakken. Ik weet niet of je verder wilt gaan feesten, doe je dit wel dan zijn die dagen op Phi Phi inderdaad wel nodig. Heb je hier (totaal) geen behoefte aan hou het dan bij een dag of 2..

Verder valt het me op dat je aan het begin van je trip heel veel tijd in Bangkok doorbrengt. Persoonlijk zou ik deze verplaatsen naar het einde van je trip. Je kunt dan nog goed shoppen en souvenirs meenemen, verder ben je gewend aan straat eten, warmte en drukte.

Veel succes met al je voorbereidingen en voorpret!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat een geweldig vooruitzicht om lekker lang weg te gaan.

Ik ben alleen niet weg van je planning. Naar mijn idee is 60 dagen veel te lang om zo'n strakke dagplanning te maken. Wie weet wordt je ziek en wil je een paar dagen rust of ontmoet je juist leuke mensen waar je langer mee op wilt trekken. Wij waren een paar jaar terug in juli in Thailand en toen regende het heel erg, gelukkig konden we makkelijk iets anders gaan doen in plaats van de week op het strand die we in gedachten hadden.

Je hebt nu gezien dat het meeste wat je wilt doen in die tijd kan en ik zal zeker nu niet al te veel vliegtickets kopen. Of ze moeten zo goedkoop zijn dat het geen probleem is als je ze niet gebruikt.

Toch een paar tips, ik zou bangkok ook niet alles in een keer doen aan het begin. Bangkok is ook echt een hubstad dus als je minder zou vliegen kom je er ook vaker langs en is het een lekker plek om dan je vaste stekkie te hebben (wassen, massage) en dan telkens iets te bekijken. Voor ankor wat zou ik de volledige drie dagen uitrekken en niet zo helemaal aan het einde van je reis als nu. Straks schiet dat er bij in weet je ook zeker dat je niet een paar dagen minder strand wilt doen om ook wat meer van cambodja te zien? pnohm phen is zeker wat betreft geschiedenis heel wat interessanter dan kuala lumpur of singapore. Twee dagen is voldoende voor singapore tenzij je veel geld hebt om te shoppen. Zou wel in singapore zelf verblijven. De eilanden die je nu noemt hangen echt van de regen af.

Je kunt heel veel van je vluchten en die kan je er trouwens makkelijk uithalen door je route logischer in te delen. En je hebt je enigste vlucht dan nog redelijk aan het begin zitten dus hebt daarna nog genoeg flexibiliteit (zeker met je eilanden met of zonder regen). Ga na chiang mai naar Siem Reap. Hiervoor heb je enkele opties weer terug naar bangkok (nog een keer de nachttrein of als je persee wilt vliegen) en dan de bus. Kost je in totaal twee dagen, maar als je niet heel bangkok al hebt gezien zit daar ook wat rust tussen. Een andere optie is een stuk onbekender thailand doorreizen en bangkok omzeilen. Vanaf siem reap reis je naar phnom phen. Hier boek je wel een vlucht naar Kuala Lumpur. Vanaf KL ga je dan naar Singapore en verder reis je gewoon relaxt omhoog.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hallo,

Woowoww, hier moet dus wel het een en ander in aangepast worden haha:(!
Soms zie je door de bomen het bos niet meer haha

Voor wat betreft de strakke dagplanning, ligt die ook niet helemaal vast! Bijvoorbeeld een dag per eiland is meer omdat we een week ongeveer op phi phi wilden blijven!

Vliegtickets kopen, nee dat doen we sws nog niet idd:D!

In ieder geval bedankt voor de reacties, wordt erg gewaardeeerd ^O^

Groetjes
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Tikva geeft al een heel aantal practische suggesties waar ik me in kan vinden.

Ik denk dat het het handigste zou zijn als je nu eerst een herziene grove route plant, dan kunnen we daar weer op schieten. Zit je vast aan Bangkok als aankomst- en vertrekstad?
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Bedankt Steve,

Ik zal een herziene gaan maken idd, dan kan er weer op geschoten worden idd:D!

Ik zit niet echt vast aan bangkok als aankomst en vertrekstad nee! Tenminste als je Amsterdam-bangkok bangkok amsterdam bedoelt:D!

Dat was meer omdat dat geloof ik de goedkoopste tickets zijn!

Verder was het idee om juist de phiphi eilanden redelijk in het begin te doen ivm het weer risico!

Groetjes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je heel zeker wilt zijn van goed weer met phi phi waarom ga je daar dan niet als eerste heen. Bangkok is waarschijnlijk wel het goedkoopste. Maar je zou dan een route kunnen doen in de trant van bangkok, phi phi dan door naar maleisie, singapore, dan kan je dan kijken waar je naar toe wilt vliegen bijvoorbeeld cambodja, bangkok of met overstap naar noord-thailand. Je zou helemaal aan het einde van je reis dan nog naar ko phagnan kunnen gaan voor wat strandtijd is uiteindelijk maar een dagje met de bus,boot vanaf bangkok en je kunt zelfs een nachtbus nemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

kevinmp schreef: 6. Zijn er nog dingen waar we juist meer tijd moeten besteden of dingen waar we teveel tijd plannen?
Strakke planning! Ik zou wat meer tijd doorbrengen in Chiang Mai; een dag er op uit met een motortje bijvoorbeeld en je kunt er ook leuk uitgaan mocht je daar interesse in hebben. Het is gewoon een heel relaxte stad om een paar dagen rond te hangen imo.

Vergeet ook het duiken niet, maar dat zal wel goed komen gezien je planning.

Anyway, enjoy!
Plaats reactie