Jenny schreef:Reismeis schreef:
Wat dapper van je, naast je werkzaamheden in het onderwijs ook nog een opleiding doen!
Ik werk parttime op een basisschool en op een buitenschoolse opvang. Ik heb diep respect voor de docenten in het voortgezet onderwijs.. Ik sta liever voor een groep van 30+ kleuters dan voor 30+ pubers
Mijn pubers kunnen zich heel goed als kleuters gedragen

En dan is het lastig dat lessen maar 45 minuten duren. Je hebt dan netto maximaal 1,5 minuut per leerlingen. Veranderingen in het onderwijs, als grotere klassen en bezuinigingen op speciaal onderwijs (en de ambulante zorg c.q. rugzakjes in het reguliere onderwijs) baren me best zorgen.
Haha, dat geloof ik best >:) Ik weet hoe het vroeger bij ons in de klas kon gaan hahaha, nee hoor, niks voor mij!
Het voordeel van het PO is dat je dezelfde kinderen de hele week hebt (bij een wtf van 1,0). 1,5 minuut per leerling, dat is best triest.. Hoevaak hebben jullie leerlingbespreking? Ik zou op zich wel eens een weekje mee willen draaien op het VO, gewoon om te zien hoe het organisatorisch in elkaar steekt. Is er bij jullie op school ook een lerarentekort, of valt dat wat mee?
Ik maak me ook zorgen over hoe het straks allemaal komt. Het aantal kinderen met rugzakjes en andere problematiek (gedragsmatig of op leergebied) neemt alleen maar toe. De klassen worden ieder jaar groter. Ik stond vorig jaar als invaller voor een groep 0 (kinderen die nét 4 jaar zijn), bestaande uit 39 kinderen! Natuurlijk regende het, zodat ik ook nog in het speellokaal moest.......

Ik was continu aan het tellen of ze er allemaal nog waren, of Jantje en Pietje wel naar de wc waren geweest, of iedereen zijn fruit en drinken op had, of ze na het gymmen de schoentjes aan de juiste voetjes hadden en ga zo maar door. En dan wordt er ook nog van je verwacht dat je deze lieve, kleine kindjes iets leert haha

Gelukkig staat er voor aanstaande dinsdag een staking gepland: vóór beter onderwijs voor de kinderen, tégen het wetsvoorstel passend onderwijs!