Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef: Wat dapper van je, naast je werkzaamheden in het onderwijs ook nog een opleiding doen! ^O^
Ik werk parttime op een basisschool en op een buitenschoolse opvang. Ik heb diep respect voor de docenten in het voortgezet onderwijs.. Ik sta liever voor een groep van 30+ kleuters dan voor 30+ pubers :@
Mijn pubers kunnen zich heel goed als kleuters gedragen _O- En dan is het lastig dat lessen maar 45 minuten duren. Je hebt dan netto maximaal 1,5 minuut per leerlingen. Veranderingen in het onderwijs, als grotere klassen en bezuinigingen op speciaal onderwijs (en de ambulante zorg c.q. rugzakjes in het reguliere onderwijs) baren me best zorgen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny schreef:
Reismeis schreef: Wat dapper van je, naast je werkzaamheden in het onderwijs ook nog een opleiding doen! ^O^
Ik werk parttime op een basisschool en op een buitenschoolse opvang. Ik heb diep respect voor de docenten in het voortgezet onderwijs.. Ik sta liever voor een groep van 30+ kleuters dan voor 30+ pubers :@
Mijn pubers kunnen zich heel goed als kleuters gedragen _O- En dan is het lastig dat lessen maar 45 minuten duren. Je hebt dan netto maximaal 1,5 minuut per leerlingen. Veranderingen in het onderwijs, als grotere klassen en bezuinigingen op speciaal onderwijs (en de ambulante zorg c.q. rugzakjes in het reguliere onderwijs) baren me best zorgen.
Haha, dat geloof ik best >:) Ik weet hoe het vroeger bij ons in de klas kon gaan hahaha, nee hoor, niks voor mij!
Het voordeel van het PO is dat je dezelfde kinderen de hele week hebt (bij een wtf van 1,0). 1,5 minuut per leerling, dat is best triest.. Hoevaak hebben jullie leerlingbespreking? Ik zou op zich wel eens een weekje mee willen draaien op het VO, gewoon om te zien hoe het organisatorisch in elkaar steekt. Is er bij jullie op school ook een lerarentekort, of valt dat wat mee?
Ik maak me ook zorgen over hoe het straks allemaal komt. Het aantal kinderen met rugzakjes en andere problematiek (gedragsmatig of op leergebied) neemt alleen maar toe. De klassen worden ieder jaar groter. Ik stond vorig jaar als invaller voor een groep 0 (kinderen die nét 4 jaar zijn), bestaande uit 39 kinderen! Natuurlijk regende het, zodat ik ook nog in het speellokaal moest....... 8)7 Ik was continu aan het tellen of ze er allemaal nog waren, of Jantje en Pietje wel naar de wc waren geweest, of iedereen zijn fruit en drinken op had, of ze na het gymmen de schoentjes aan de juiste voetjes hadden en ga zo maar door. En dan wordt er ook nog van je verwacht dat je deze lieve, kleine kindjes iets leert haha ^O^
Gelukkig staat er voor aanstaande dinsdag een staking gepland: vóór beter onderwijs voor de kinderen, tégen het wetsvoorstel passend onderwijs!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ga me in ieder geval registeren voor de staking van dinsdag (ben lid van de AOB), maar ik weet nog niet of ik naar de Arena ga. Ben benieuwd hoeveel mensen weer gaan roepen dat ze tegen staken zijn zonder dat ze weten wat er speelt. Ik heb aardig wat kritiek over me heen gekregen naar aanleiding van de staking in de jaarbeurs in januari. (Terwijl ik nota bene op een vrije dag was gaan staken.)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ondertitelaars hebben niet eens een vakbond.
Ze hebben wel eens geprobeerd te staken, maar dat is niet gelukt, omdat te veel mensen volledig afhankelijk zijn van de inkomsten en het zich simpelweg niet kunnen veroorloven (1 dagje staken zet bij ons geen zoden aan de dijk, dan krijgt iedereen de dag erna gewoon een spoedklusje).
In 12 jaar tijd zijn onze tarieven nog nooit gestegen.
Sterker nog, ze zijn gedaald. Echt waar.
Twee jaar geleden is zender RTL overgestapt naar een ander ondertitelbedrijf (ik zal geen namen noemen) omdat het nieuwe bedrijf met een offerte kwam die 25%!!! lager lag dan die van het oude bedrijf (dat nu overigens failliet is).
Nu mogen jullie raden waar ze die 25% halen.....

"Hoezo, je werkt niet voor het nieuwe, lagere tarief?
Is goed hoor. Voor jou tien anderen."

Mochten jullie weer eens slechte ondertitels zien, klaag dan maar eens bij de zender (i.p.v. bij mij bijv, wat de meeste mensen ook meteen doen zodra ze horen wat voor werk ik doe).
Als iedereen dat deed, hadden wij nu normale arbeidsvoorwaarden en jullie een betere kwaliteit ondertitels : )

Zo, ik ook even geklaagd! : ))
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Grappige diepgang dit.

Veel beroepsgfotografen zijn ook over de kop gegaan op de zelfde manier als de vertalers. Iedereen doet tegenwoordig iets met een camera, en veel bedrijven werken liever met een goede amateur, dan met een dure professional. Zelfs bepaalde omroepen op tv doen daar aan mee. Ik krijg ook van bedrijven verzoeken om dingen even gratis te doen. Wanneer ik aangeef een marktconforme prijs te willen, dan haken ze af. (Toegegeven, ik doe ook wel eens iets voor niks. )
Laatst gewijzigd door Jenny op 01 mar 2012 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

als ik dit allemaal zo lees in de krant, zie op het nieuws en lees op dit forum, mag ik mij gelukkig prezen. Ja, wij hebben zware ondercapaciteit en daardoor soms hoge werkdruk maar ik heb ook veel leuke klussen waar ik energie vandaan haal en ben allang blij dat ik deze kans heb gekregen! Want de rest van mijn studiejaar is nog steeds werkloos omdat nu alles op slot zit in mijn vakgebied..

Ik kan me ook nie voorstellen hoe je zo'n klas draaiende houdt met zoveel kinderen! Lijkt me energieslopend en daarnaast nog alle lessen voor moeten bereiden in de eigen tijd..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik krijg 20 minuten voorbereidingstijd per les. Met nakijkwerk erbij heb ik schat ik gemiddeld 50-60 minuten nodig.

Wat doe jij, Menasil?
Travelator
Reisexpert

Tja, soms is het zwaar...

Maar mijn klaagzang was eigenlijk meer voor de vorm, om ook even mee te doen (en voor m'n collega's haha).
Want ondertussen ben ik wel zo'n beetje de gelukkigste mens op aarde dankzij mijn werk.
En in Azië (in Nederland ook niet trouwens) heb ik niet zoveel nodig : )

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

En zo is er overal wel iets.. Maar ondanks de hoge werkdruk en de lange dagen hou ik ontiegelijk veel van mijn werk! :)

Menasil, ik ben ook wel benieuwd wat jij doet!

Travelator, heb jij de opleiding in Maastricht gevolgd? Ik ben daar ook eens naar een open dag geweest. Kun jij je eigen uren inplannen?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid in de overheidssector :)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Mijn eigen site is online!
Nog niet helemaal af, maar af genoeg om online te gaan. *O*

Voor als je nieuwsgierig bent; goyvon.com
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Travelator
Reisexpert

Reismeis schreef:Travelator, heb jij de opleiding in Maastricht gevolgd? Ik ben daar ook eens naar een open dag geweest.
Nope : )
Reismeis schreef:Kun jij je eigen uren inplannen?
Yep! Ben in juli voor mezelf begonnen. Werk nu alleen op freelancebasis voor verschillende opdrachtgevers.

Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Grrr... ik weet niet wat het is, maar ik word steeds uitgelogd door het forum.
Normaal gesproken ben ik standaard ingelogd, maar nu moet ik steeds opnieuw inloggen.
Reageren gaat dus ook niet soepel.
Moment 1 ben ik ingelogd, maar zodra ik wil bevestigen krijg ik de melding dat ik moet inloggen en ben ik mijn bericht kwijt.

Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij & m'n laptop?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wil je eens kijken op welke url je zit als je bent uitgelogd? Of dit toevallig .be is in plaats van .nl? Ook zou je eens je cookies kunnen verwijderen en dan opnieuw inloggen. Wanneer je ?sid=123123123 i.i.d. in je links ziet staan kun je geen cookies plaatsen en kun je ook uitgelogd raken.

Wil je mij op de hoogte houden of het probleem hiermee verholpen is? (liefst niet in dit topic want die lees ik zelden).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hotelbed ligt lekkerder dan bed thuis. Lekker!!!!
Vandaag eens lekker langs het strand en door de duinen wandelen en morgen naar alkmaar. Ben er al heel lang niet geweest.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie