Vragen voorbereiding reis Azië!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Gino

Vragen voorbereiding reis Azië!

Bericht door Gino »

Hallo allemaal,

Dit is mijn 1e post op dit forum dus excuses als ik op de verkeerde plek de verkeerde vraag stel, mocht dit het geval zijn.
Situatie: ik vertrek 4 mei voor 4 maanden naar Asia!! Landen die ik bezoek: Thai
And, Laos, Vietnam en Bali. Ik zal in 2 maanden alleen vanuit Thailand door Laos en Vietnam reizen. Dan vlieg ik vanuit Vietnam terug naar Bangkok, waar mijn vriendin vanuit Nederland aankomt. We willen dan nog 2 weken in Thailand blijven en zullen dan per vliegtuig naar Bali gaan ^O^ . Het plan is simpel, eenmaal op Bali, zien we wel wat we de rest van de (ongeveer) 1,5 maand doen. Daar blijven of andere eilanden bezoeken enz.
Ik heb er enorm veel zin in maar de voorbereiding is lastig, vind ik!

Zo heb ik een aantal vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen via deze weg!
Dit is mijn eerste reis alleen buiten Europa dus ik ben misschien iets te nauwkeurig met mijn vragen maar dat hoor ik dan wel :) .

Vraag 1: bij aankomst in Thailand wil ik het liefste voor 3 nachten al een hotel gereserveerd hebben zodat ik rustig de tijd heb om te wennen aan het mooie Bangkok en het comfort heb om mijn routeplan uit te stippelen. Heeft er iemand tips voor mijn eerste 3 nachten qua hotel en plaats van de stad?

Vraag 2: het is allemaal erg uiteenlopend, maar zoals eerder gezegd, sorry het zijn gewoon een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen om overzicht te krijgen! Ik ben bezig met het uitzoeken van de nodige visa die ik vooraf moet aanvragen. Zoals ik zelf in gedachte had: ik moet voor Thailand een visum aanvragen voordat ik ga, omdat ik niet kan aantonen dat ik binnen 31 dagen weg ben.(bevestigd door Thaise ambassade, maar ik lees hier soms dat die verkeerde info geven, paranoia!) als ik vanuit Thailand door naar Laos ga, kan ik bij de grensovergang een visum aanvragen? Aangezien ik niet kan aantonen wanneer ik doortrek naar Vietnam zal dit een 60 dagen visum worden of 31dagen? Wanneer ik vanuit Laos naar Vietnam vertrek kan ik NIET aan de grens een visum aanvragen toch? Aangezien ik in Vietnam wel aan kan geven wanneer ik vertrek (vliegticket naar Bangkok om mijn vriendin op te halen) krijg ik een korter visum, of hoe doen ze dit? Wanneer ik weer vanuit Vietnam Bangkok binnen kom, hoef ik geen visum aan te vragen omdat ik een ticket heb binnen 31 dagen richting Bali ( tell me if i'm wrong!)
Voor Indonesië, Bali, moet ik ook een visum aanvragen maar ik vroeg me af of ik dit in Nederland van te voren moest regelen of in Bangkok, voordat we naar Bali vliegen?
Wanneer ik mijn reis ga eindigen zal ik vanuit Bali weer terugvliegen naar Bangkok om vanuit daar mijn vlucht terug naar Amsterdam te nemen. Hier is ook geen visum voor nodig lijkt mij dan?

Vraag 3: qua inentingen heb ik een afspraak met iemand van de GGD die gaat kijken naar welke landen ik ga en wat ik nodig zal hebben. Hebben jullie misschien een site of een topic hier waar dit OVERZICHTELIJK te zien is? Ik lees namelijk enorm uitlopende verhalen.

Het is een hele lap tekst en hoogstwaarschijnlijk zijn er al een aantal lezers halverwege afgehaakt, maar voor de gene die het gelezen hebben en mij een aantal antwoorden zouden kunnen/willen geven: Dank je!

Ik heb er enorm veel zin in en juist daarom wil ik graag mijn vragen aan jullie stellen omdat ik met deze vragen van instantie naar instantie word gestuurd en ik erg uiteenlopende informatie op internet tegen kom!

Bedankt voor jullie tijd en komende antwoorden!

Groetjes Gino
Travelator
Reisexpert

Re: Vragen voorbereiding reis Azië!

Bericht door Travelator »

1) Dit ligt een beetje aan je budget. Je kunt even bij de hostels kijken of er iets bij zit van je gading.
Anders is het gewoon een kwestie van even surfen op het internet. Hotels ZAT in Bangkok.
Zelf zou ik gewoon de bus pakken naar Khao San Road en daar (en in de omliggende straatjes) even rondkijken, dan heb je zo iets gevonden en kun je het meteen even zien voor je het boekt.

2) Deze laat ik even open voor de Visa Experts.

3) Wat betreft die inentingen: Dat overzicht waar jij naar zoekt bestaat niet, want de keuze is erg persoonlijk.
De mensen van de GGD kunnen je er alles over vertellen (overigens is de Travel Clinic vaak wat goedkoper meen ik).
De meest gebruikelijke inentingen voor deze landen zijn DTP, Hepatitis A (en evt B) en buiktyfus, maar je kunt er ook voor kiezen om je te laten vaccineren tegen Rabiës, Japanse Encefalitis en tal van andere ziektes.
Overleg gewoon even met de GGD, de mensen daar kunnen je het beste adviseren.

Overigens denk ik dat 1,5 maand erg lang is voor alleen Bali. Ik zou ook nog een beetje in de buurt rondkijken.

Succes en veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

2 [quote]Voor Indonesië, Bali, moet ik ook een visum aanvragen maar ik vroeg me af of ik dit in Nederland van te voren moest regelen of in Bangkok, voordat we naar Bali vliegen? [/qoute]
In Indonesië krijg je een VOA (Visa On Arrival), je kunt hem van te voren aanvragen maar ook op het vliegveld zelf.

3 De travel doctor heeft een advies per land voor de inentingen, misschien is dat wat je zoekt? http://www.traveldoctor.nl/vaccinaties/
Gino

Bericht door Gino »

Wie weet ga ik het hotel idd maar ter plekken zoeken.
@erik, hoe lang is dat visum geldig en wat zal dit kosten? Visa om arrivel scheelt dan heel wat tijd denk ik!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Visum on arrival in indonesie is maar 30 dagen geldig, erik. Voor 1,5 maand bali kan je beter voor aankomst een visum aanvragen. Dat kan maximaal 3 maanden voor aankomst, dus wss is thailand de beste optie.

Wanneer je van vietnam naar thailand vliegt krijg je een visum van 30 dagen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb je onderwerp even verplaatst naar een ander forum.

Voor je hostel zou ik ook voor Khoa San rd kiezen dat is echt het backpackers gebied. Je hebt daar vast wel hostels die je via hostelworld ofzo kunt boeken maar je kunt ook prima aankomen en dan iets uitkiezen.

Visum verhaal: thailand aanvragen vooraf, Laos aan de grens (= 1 maand en let even op een maand is 30dg en geen 31dg)heb je langer nodig dan verlenen in Laos of van te voren 2 maand aanvragen, vietnam van te voren aanvragen en is dan ook gewoon een maand ook al gebruik je die niet helemaal, thailand krijg je op vliegveld weer een maand. Indonesie kan je een maand krijgen ter plekke maar als je langer nodig hebt dan vooraf aanvragen.

Ggd zal je wel informeren maar normaal is in ieder geval dtp, hep a en b en buiktyfus.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie