Dit is mijn 1e post op dit forum dus excuses als ik op de verkeerde plek de verkeerde vraag stel, mocht dit het geval zijn.
Situatie: ik vertrek 4 mei voor 4 maanden naar Asia!! Landen die ik bezoek: Thai
And, Laos, Vietnam en Bali. Ik zal in 2 maanden alleen vanuit Thailand door Laos en Vietnam reizen. Dan vlieg ik vanuit Vietnam terug naar Bangkok, waar mijn vriendin vanuit Nederland aankomt. We willen dan nog 2 weken in Thailand blijven en zullen dan per vliegtuig naar Bali gaan

Ik heb er enorm veel zin in maar de voorbereiding is lastig, vind ik!
Zo heb ik een aantal vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen via deze weg!
Dit is mijn eerste reis alleen buiten Europa dus ik ben misschien iets te nauwkeurig met mijn vragen maar dat hoor ik dan wel

Vraag 1: bij aankomst in Thailand wil ik het liefste voor 3 nachten al een hotel gereserveerd hebben zodat ik rustig de tijd heb om te wennen aan het mooie Bangkok en het comfort heb om mijn routeplan uit te stippelen. Heeft er iemand tips voor mijn eerste 3 nachten qua hotel en plaats van de stad?
Vraag 2: het is allemaal erg uiteenlopend, maar zoals eerder gezegd, sorry het zijn gewoon een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen om overzicht te krijgen! Ik ben bezig met het uitzoeken van de nodige visa die ik vooraf moet aanvragen. Zoals ik zelf in gedachte had: ik moet voor Thailand een visum aanvragen voordat ik ga, omdat ik niet kan aantonen dat ik binnen 31 dagen weg ben.(bevestigd door Thaise ambassade, maar ik lees hier soms dat die verkeerde info geven, paranoia!) als ik vanuit Thailand door naar Laos ga, kan ik bij de grensovergang een visum aanvragen? Aangezien ik niet kan aantonen wanneer ik doortrek naar Vietnam zal dit een 60 dagen visum worden of 31dagen? Wanneer ik vanuit Laos naar Vietnam vertrek kan ik NIET aan de grens een visum aanvragen toch? Aangezien ik in Vietnam wel aan kan geven wanneer ik vertrek (vliegticket naar Bangkok om mijn vriendin op te halen) krijg ik een korter visum, of hoe doen ze dit? Wanneer ik weer vanuit Vietnam Bangkok binnen kom, hoef ik geen visum aan te vragen omdat ik een ticket heb binnen 31 dagen richting Bali ( tell me if i'm wrong!)
Voor Indonesië, Bali, moet ik ook een visum aanvragen maar ik vroeg me af of ik dit in Nederland van te voren moest regelen of in Bangkok, voordat we naar Bali vliegen?
Wanneer ik mijn reis ga eindigen zal ik vanuit Bali weer terugvliegen naar Bangkok om vanuit daar mijn vlucht terug naar Amsterdam te nemen. Hier is ook geen visum voor nodig lijkt mij dan?
Vraag 3: qua inentingen heb ik een afspraak met iemand van de GGD die gaat kijken naar welke landen ik ga en wat ik nodig zal hebben. Hebben jullie misschien een site of een topic hier waar dit OVERZICHTELIJK te zien is? Ik lees namelijk enorm uitlopende verhalen.
Het is een hele lap tekst en hoogstwaarschijnlijk zijn er al een aantal lezers halverwege afgehaakt, maar voor de gene die het gelezen hebben en mij een aantal antwoorden zouden kunnen/willen geven: Dank je!
Ik heb er enorm veel zin in en juist daarom wil ik graag mijn vragen aan jullie stellen omdat ik met deze vragen van instantie naar instantie word gestuurd en ik erg uiteenlopende informatie op internet tegen kom!
Bedankt voor jullie tijd en komende antwoorden!
Groetjes Gino