Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:Bij heel veel bedrijven is het tegenwoordig maar normaal dat je overuren maakt maar meer dan 5 uur per week (een uur per dag) is toch echt wel een grens die je mag stellen, tenzij er uiteraard straks een dikke promotie tegenover staat.
In veel sectoren is het inderdaad te gebruikelijk. Ik sta officieel 2,5 dag per week voor de klas (ongeveer 21 uur), maar in de praktijk is dat meer dan 35 uur. En als de plannen van het kabinet doorgaan, wordt dat nog meer *_* Ik denk dat je in deze tijden niet altijd wat er aan kan doen. Voor jou tien anderen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vandaag voor het eerst butternut squash carrot soup gemaakt. Best tevreden met het resultaat!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik maak regelmatig butternut soep maar eigenlijk nooit met wortel.
Klinkt goed voor de verandering. Wil je het recept met me delen?
Mijn tip ( voor bijna iedere soep) gooi er eens een theelepel of twee currypaste bij!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Voor een officieel recept moet je even googlen.

Wat ik gedaan heb:
- flespompoen (ik verzin het niet, dat is de Nederlandse naam voor een butternut) schillen en in stukjes
- wortels schoonmaken en in stukjes, verhouding pompoen : wortel ongeveer 1 : 1
- in de pan, laagje water (met bouillon) zodat de groenten net bedekt zijn
- verse gember erin (1,5 cm)
- versgemalen peper
- half uurtje pruttelen met deksel op pan
- in de blender
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Overwerken is herkenbaar maar ik heb tegenwoordig geen tijd meer om over te werken. Haha, dat klinkt beetje raar maar ik doe een cursus voor het werk in mijn vrije tijd (zij betalen er 2, 1 in baas' tijd en 1 in eigen tijd is de afspraak) dus alles wat ik over werk gaat van mijn cursustijd af... en dat vind ik echt zonde!! Dus ik probeer overwerken echt te vermijden. Soms kan het niet natuurlijk maar ik zie vaak om mij heen altijd dezelfde vroeg weggaan...
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ja, zeg!
Nou weer een schorpioen in m'n badkamer!!
Kwam ik achter nadat ik net een kwartier in de badkamer was geweest.
Zat op z'n dooie gemakkie vlak naast me tegen de muur.
Geen zwarte, hoor. En hij was ook maar klein, maar toch... Wel giftig!
M'n hutjesverhuurder ging me meteen besnuffelen.
Hij dacht dat ik misschien een vreemde lichaamsgeur had die al die enge beesten aantrok.
Hij meende ook dat er morgenochtend een tijger in m'n hutje zou zitten.... haha
IMG_5344 (2) (225x300).jpg
IMG_5344 (2) (225x300).jpg (67.51 KiB) 205 keer bekeken
IMG_5353 (2) (300x174).jpg
IMG_5353 (2) (300x174).jpg (70.38 KiB) 205 keer bekeken
(beide lijken op de foto groter dan ze in werkelijkheid waren hoor)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Bekijk het van de positieve kant: zulke schorpioentjes zijn geroosterd erg lekker!
(maar desondanks zou ik ze toch liever niet in m'n badkamer tegenkomen...)
Travelator
Reisexpert

Hmmm, de positieve kant vind ik dan eerder:

Ik ben in Thailand!!!!! Joepie!!! *O*

Dit soort dingen hoort er nu eenmaal bij.
En al kruip ik nu wel íets minder gerust m'n bed in (ben nogal een schijterd) vind ik het juist wel leuk om al die beesten zo voorbij te zien komen.
Ik verheug me nu al op die tijger morgen!
(hoe zijn die geroosterd eigenlijk?)
Laatst gewijzigd door Travelator op 28 feb 2012 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator! Iek! Zo zie je maar weer, je moet overal op je hoede zijn.. Vooral in de badkamer..

Jenny, jij staat ook voor de klas zie ik. Basisonderwijs?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hmm ik zou me toch zorgen gaan maken nu je al voor de tweede keer in de week van dit soort beestjes aantrekt......:)
Travelator
Reisexpert

Erik schreef:Hmm ik zou me toch zorgen gaan maken nu je al voor de tweede keer in de week van dit soort beestjes aantrekt......:)
Zorgen waarover precies, denk je...? ; )

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef: Jenny, jij staat ook voor de klas zie ik. Basisonderwijs?
Nope, mavo/havo/atheneum. Daarnaast werk ik bij het onderwijsbureau scheikunde van een universiteit, waar ik me bezig houd met de aansluiting van het voortgezet onderwijs op het wetenschappelijk onderwijs. Ik ben daar met name bezig met het ontwikkelen van lesmethodes en het begeleiden van leerlingen op het laboratorium (in het kader van profielwerkstukken). Alsof dat nog niet genoeg is, volg ik een opleiding tot biologiedocent.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Al die dieren maken het wassen toch weer zoveel spannender en exotischer.. Weet nog een keer dat ik lekker stond te poedelen en toen opeens een dikke spin op de muur zag zitten. Voorzichtig aangekleed en toen maar iemand van de junle lodge erbij gehaald. Was dus wel giftig.

Maar goed ben zelf opeeens met de zomervakantie bezig. Krijg twee nieuwe collega's en die willen in de zomer hun grote vakantie. Snap nooit waarom mensen dat doen zeker niet als ze kinderen hebben die nog niet naar school moeten, maar goed 8-) . Wil zelf ook nog wel een weekje of weekendje binnen europa meestal besluit ik dat flexibel, welke bestemming lijkt me leuk en is goedkoop. Maar nu ben ik helemaal niet meer flexibel want als een van hun weg is kan ik zelf dus niet weg.

Gisteren de hele avond maar vluchtjes lopen zoeken, maar dat viel me echt heel erg tegen hoor voor begin juli.
Ryanair of Wizzair was alles wat me leuk leek eigenlijk behoorlijk duur. Praag of Tailinn is nog wel te doen maar zat je eigenlijk ook al aan prijzen die je met een normale maatschappij ook hebt.

Vorige jaar wat van die europa reizigers gevraagd welk land ze het mooist vonden en verrassend vaak montenegro gehoord en heb een vlucht gevonden naar Sarajevo voor 220. Dat is bijna vergelijkbaar als wat je met een lowcost maatschappij voor de andere bestemming betaald maar lijk met wel veel leuken. Sarajevo is ook goed te commbineren met Montenegro, moet dan wel wat langer gaan 10dg. Klinkt goed vlucht is met korting te boeken voor 1 maart dus vanavond maar een de knoop doorhakken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou in maart een paar dagen weg willen.... Maar het lijkt niet echt te lukken om iets betaalbaars te vinden van vrijdagavond tot zondagavond. Helaas.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny schreef:
Reismeis schreef: Jenny, jij staat ook voor de klas zie ik. Basisonderwijs?
Nope, mavo/havo/atheneum. Daarnaast werk ik bij het onderwijsbureau scheikunde van een universiteit, waar ik me bezig houd met de aansluiting van het voortgezet onderwijs op het wetenschappelijk onderwijs. Ik ben daar met name bezig met het ontwikkelen van lesmethodes en het begeleiden van leerlingen op het laboratorium (in het kader van profielwerkstukken). Alsof dat nog niet genoeg is, volg ik een opleiding tot biologiedocent.
Wat dapper van je, naast je werkzaamheden in het onderwijs ook nog een opleiding doen! ^O^
Ik werk parttime op een basisschool en op een buitenschoolse opvang. Ik heb diep respect voor de docenten in het voortgezet onderwijs.. Ik sta liever voor een groep van 30+ kleuters dan voor 30+ pubers :@

Tikva, hebben jouw nieuwe collega's misschien een partner die in het onderwijs werkt? Dan ben je afhankelijk van de schoolvakanties :) Lekker vooruitzicht trouwens, Sarajevo en Montenegro!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie