Visum Indonesië
Re: Visa Indonesie; geen retourticket Indonesie
Wij hadden hetzelfde probleem. Heb nu ongeveer uitgerekend wanneer ik indonesie verlaat en heb een ticket van Surabaya naar Bangkok geboekt. Het ticket was 60€. Via air asia.
Je kan voor die prijs 2 keer per week van Surabaya naar Bangkok.
Kijk maar eens op de site
Fijne reis
Je kan voor die prijs 2 keer per week van Surabaya naar Bangkok.
Kijk maar eens op de site
Fijne reis
-
Visum Indonesie aanvragen langer dan 30 dagen vanuit buitenland
Hallo Allemaal,
Wij verblijven op dit moment in Australië voor werk al 5 maanden en hebben het idee opgevat om voordat we naar NL terugkeren nog 6 weken door Indonesië te gaan reizen.
We vliegen van Aus naar Singapore en vanaf Singapore hebben we een retourticket Bali geboekt. Duur 42 dagen.
Nu lees ik op internet dat je met een VOA slechts 30 dagen in Indonesië mag blijven en een ander visum voor 60 dagen in NL moet aanvragen bij de ambassade, wat niet gaat aangezien we in Sydney verblijven op het moment.
Wellicht dat iemand kan helpen.
- Kan je op Bali of ergens anders in Indonesië je visum verlengen met 30 dagen, zoja, wat kost dit en heeft iemand hier ervaring mee of dit goed te doen is?
- Weet iemand toevallig of je als Nederlander ook in Australië een visum voor 60 dagen Indonesië kan aanvragen. Ik kan er zelf op internet niets over vinden.
Alvast bedankt voor de reacties!
Wij verblijven op dit moment in Australië voor werk al 5 maanden en hebben het idee opgevat om voordat we naar NL terugkeren nog 6 weken door Indonesië te gaan reizen.
We vliegen van Aus naar Singapore en vanaf Singapore hebben we een retourticket Bali geboekt. Duur 42 dagen.
Nu lees ik op internet dat je met een VOA slechts 30 dagen in Indonesië mag blijven en een ander visum voor 60 dagen in NL moet aanvragen bij de ambassade, wat niet gaat aangezien we in Sydney verblijven op het moment.
Wellicht dat iemand kan helpen.
- Kan je op Bali of ergens anders in Indonesië je visum verlengen met 30 dagen, zoja, wat kost dit en heeft iemand hier ervaring mee of dit goed te doen is?
- Weet iemand toevallig of je als Nederlander ook in Australië een visum voor 60 dagen Indonesië kan aanvragen. Ik kan er zelf op internet niets over vinden.
Alvast bedankt voor de reacties!
Re: Visum Indonesie aanvragen langer dan 30 dagen vanuit bui
- je kan misschien een visum voor 60 dagen aanvragen in Australië
- je kan zonder problemen een visum aanvragen voor 60 dagen in Singapore. De wachttijd is een paar dagen
- je kan je VOA in Indonesie verlengen.
Verlengingen worden op Bali op elke straathoek aangeboden. De kosten zijn ongeveer 550.000 rp. Op andere plekken is het mogelijk goedkoper te regelen.
- je kan zonder problemen een visum aanvragen voor 60 dagen in Singapore. De wachttijd is een paar dagen
- je kan je VOA in Indonesie verlengen.
Verlengingen worden op Bali op elke straathoek aangeboden. De kosten zijn ongeveer 550.000 rp. Op andere plekken is het mogelijk goedkoper te regelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Hallo Jenny,
Bedankt voor je bericht.
Singapore zijn we maar slechts 1 nacht, dus dat gaat niet lukken.
Verlengen van VOA is dan de beste optie denk ik...
Nog 1 vraag, geeft het geen problemen als je retour tickets pas gedateerd is op 6 weken later als je met een VOA voor 30 dagen het land in wil?
Alvast bedankt!
Bedankt voor je bericht.
Singapore zijn we maar slechts 1 nacht, dus dat gaat niet lukken.
Verlengen van VOA is dan de beste optie denk ik...
Nog 1 vraag, geeft het geen problemen als je retour tickets pas gedateerd is op 6 weken later als je met een VOA voor 30 dagen het land in wil?
Alvast bedankt!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Waarom zou je een toeristenvisum niet in Australie kunnen aanvragen. Hier is de URL http://www.kjri-sydney.org.au/
http://www.kjri-sydney.org.au/Tourist%20Visa
Dus je kunt daar gewoon naar toe gaan in de ochtend en je vliegticket meenemen zodat je bewijst dat je weer uitreist.
Groetjes van Moira
Waarom zou je een toeristenvisum niet in Australie kunnen aanvragen. Hier is de URL http://www.kjri-sydney.org.au/
http://www.kjri-sydney.org.au/Tourist%20Visa
Dus je kunt daar gewoon naar toe gaan in de ochtend en je vliegticket meenemen zodat je bewijst dat je weer uitreist.
Groetjes van Moira
-
Visum Indonesië Frans paspoort
mijn ouders zijn in het bezit van een franspaspoort ik ga in juli met ze naar Indonesie kunnen zij hun visa ook op de airport van Jakarta bij aankomst nemen
Qreply
Ik heb ook een vraag omtrent het visum voor Indonesië.
Ik ga waarschijnlijk een ticket a'dam- Bangkok boeken en terug vanaf Jakarta naar Amsterdam.
Ik ben van plan om via Thailand en Maleisië 'af te zakken' naar Indonesië en wil daar 2 maanden rondreizen.
Wat is volgens jullie handiger v.w.b. het visum?
* Een visum regelen in KL of Singapore en dan verlengen in Indonesie?
* Of vantevoren een visum regelen in Den Haag voor 60dagen?
Probleem hierbij is dat ik (nog) geen ticket het land IN kan laten zien.
Hoe hebben jullie dat opgelost?
* Of een 60dagen visum regelen in Bangkok?
Ik ga waarschijnlijk een ticket a'dam- Bangkok boeken en terug vanaf Jakarta naar Amsterdam.
Ik ben van plan om via Thailand en Maleisië 'af te zakken' naar Indonesië en wil daar 2 maanden rondreizen.
Wat is volgens jullie handiger v.w.b. het visum?
* Een visum regelen in KL of Singapore en dan verlengen in Indonesie?
* Of vantevoren een visum regelen in Den Haag voor 60dagen?
* Of een 60dagen visum regelen in Bangkok?
Re: Visum den Haag
Ik heb ook een vraag omtrent het visum voor Indonesië.
Wat is volgens jullie handigervwb het visum?
* Een 30 dagenvisum regelen in KL of Singapore en dan verlengen in Indonesie?
* Of een 60 dagen visum regelen in Bangkok (is dit nog steeds mogelijk?)
*Of vantevoren een visum regelen in Den Haag voor 60dagen?
Wat is volgens jullie handigervwb het visum?
* Een 30 dagenvisum regelen in KL of Singapore en dan verlengen in Indonesie?
* Of een 60 dagen visum regelen in Bangkok (is dit nog steeds mogelijk?)
*Of vantevoren een visum regelen in Den Haag voor 60dagen?
Als je geen ticket hebt dat je het land in gaat, kan je in Nederland geen visum krijgen voor Indonesie. Je zou er op kunnen gokken en zeggen dat je de boot van Singapore naar Batam neemt, maar de kans is zeer reeel dat je weggestuurd wordt zonder visum. Ik zou het gewoon in ZO-Azie proberen.
Ik zou kiezen voor een plek waar ik langere tijd ben, en als het daar niet lukt zou ik het gewoon in de volgende stad proberen. Houd er wel rekening mee dat je OVERAL een ticket het land uit moet kunnen laten zien, en dat je je visum maximaal 3 maanden voor aankomst aan kan vragen.
Ik zou kiezen voor een plek waar ik langere tijd ben, en als het daar niet lukt zou ik het gewoon in de volgende stad proberen. Houd er wel rekening mee dat je OVERAL een ticket het land uit moet kunnen laten zien, en dat je je visum maximaal 3 maanden voor aankomst aan kan vragen.
Dag Jenny,
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ok, dan regel ik het visum denk ik in Maleisië. Dan is dus alleen 30 dagen visa mogelijk? Begrijp ik dat goed? (zie ik hieronder niet staan) En dan ergens (hoe heet zo'n bureau ook alweer?) in Indonesie voordat de 30 dagen om zijn verlengen?
Of is 60 dagen visum wel te regelen in een ander land zoals Maleisie of Thailand?
Een on arrival is mogelijk op een vliegveld in Indonesië, maar geldt dit ook voor aankomt met de boot?
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ok, dan regel ik het visum denk ik in Maleisië. Dan is dus alleen 30 dagen visa mogelijk? Begrijp ik dat goed? (zie ik hieronder niet staan) En dan ergens (hoe heet zo'n bureau ook alweer?) in Indonesie voordat de 30 dagen om zijn verlengen?
Of is 60 dagen visum wel te regelen in een ander land zoals Maleisie of Thailand?
Een on arrival is mogelijk op een vliegveld in Indonesië, maar geldt dit ook voor aankomt met de boot?
Oh ja, nog iets.. "Houd er wel rekening mee (-) en dat je je visum maximaal 3 maanden voor aankomst aan kan vragen." Hiermee bedoel je toch ook dat je het visum binnen 3 maanden moet gebruiken ?
Dus stel: ik wil in augustus en september in Indonesië rondreizen en ik vraag het in juli of in augustus aan in Maleisië...dan is dat geen probleem?
Dus stel: ik wil in augustus en september in Indonesië rondreizen en ik vraag het in juli of in augustus aan in Maleisië...dan is dat geen probleem?
In principe zou een 60 dagen visum overal te regelen moeten zijn. Maar als dat niet lukt, dan kan je je visum wat je bij aankomst krijgt (dat van 30 dagen) sowieso verlengen.
Als je op 1 augustus Indonesie binnen wilt gaan, dan kan je je visum vanaf 1 mei aanvragen. (Nu weet ik niet zeker of je 3 maanden de tijd hebt of 90 dagen, maar als je na half mei je visum aanvraagt ben je veilig.)
Als je op 1 augustus Indonesie binnen wilt gaan, dan kan je je visum vanaf 1 mei aanvragen. (Nu weet ik niet zeker of je 3 maanden de tijd hebt of 90 dagen, maar als je na half mei je visum aanvraagt ben je veilig.)
Qreply
Ik ga voor 3,5 maand naar Indonesie voor een stage/reizen. Nu wil ik een visum aanvragen voor 60 dagen, maar ik heb een retourticket waarbij het vertrek van Indonesie dus niet in die 60 dagen valt. Kan ik hiermee wel een visum krijgen of moet ik een ticket hebben dat ik binnen die 60 dagen het land weer verlaat (dat heb ik namelijk ook op een forum gelezen). Iemand die mij hier het antwoord op kan geven? Bedankt!
Re: Visa Indonesie; geen retourticket Indonesie
Waar wil je het visum aanvragen? De ambassade in NL kan vrij moeilijk doen. Meestal is het echter voldoende als je een ticket hebt dat je het land in gaat, en een ticket dat je het land verlaat. Gewoon zeggen dat je het ter plekke wil verlengen.