Land- & vertrek punt Indonesië + backpackers area?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Land- & vertrek punt Indonesië + backpackers area?

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om in mei/juni ongeveer een maand in Indonesië te gaan backpacken.
Naar welk vliegveld kan ik het beste reizen, en wat is haalbaar voor de terugreis? Heeft daar iemand ervaring mee?
Is er ook bijvoorbeeld als ik zou landen op Jakarta een soort backpackers area (net als bv. KhaoSanRd in Thailand) waar je als meisje alleen iig even aansluiting vind?

Gouden tips voor alles zijn natuurlijk sowieso welkom :-)!!!

Groetjes,
Ninke
Jenny
Reisexpert

Re: Land- & vertrek punt Indonesië + backpackers area?

Bericht door Jenny »

Ik vind Jakarta geen leuke stad. Rondom Jalan Jaksa zijn echter veel hostels waar je mensen kan ontmoeten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
aliesh

Qreply

Bericht door aliesh »

Jakarta wordt door vele reizigers gezien als een drukke en niet leuke stad, dat vond ik zelf ook. Ik denk dat het leuker is als je in Bali (Denpasar) aan komt. Daar kun je naar Kuta (erg costa-achtig) en Legian, daar vind je genoeg aanspraak!
Andere tips voor Indonesie:
maak de vierdaagse boottrip van Lombok naar Flores -> Amazing!
En vergeet de Gili-eilanden niet (Gili Trawangan is party eiland, Gili-Air is geweldig)
yizzll
Reiziger

Bericht door yizzll »

Hoi,
Ik zit op het moment zelf in indonesie. Wij zijn vorige week aangekomen in Jakarta. Daar hebben we geslapen op jalan jacksa. Stel je er aub niet teveel van voor want het is echt een koh san road. Misschien zitten we in het verkeerde seizoen want ik ben er totaal geen toeristen tegen gekomen. Ik denk dat ik ze op een hand kan tellen. Wij zijn al snel naar Bandung gegaan. Met de trein. Kosten waren 80.000 rupiah pp. 5 uur in de trein. In Bandung kun je naar de vulkaan.
Nu zitten we in pangandaran. Ook hier zijn niet echt toeristen. Maar hier kun je mooie tours doen. Je ziet het echte indonesie.
No offense ik ben 2 jaar geleden op Bali geweest maar dat is niet bepaald het echte indonesie.
Wij gaan hierna naar jogja. En dan richting lombok en gili.
Wij zijn overigens met 2 vrouwen en heb me nog totaal niet bedreigd gevoeld.
Je kan hier rustig alleen backpacken. Let gewoon op dat je niet heel laat nog op straat gaat hangen. Mensen zijn heel vriendelijk. Als je er nederlands uitziet staren ze wel een beetje maar daar wen je aan.
Grtz
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Beste Ninke, *)

Veel mensen gaan snel weg uit Jakarta.
Persoonlijk vond ik Jakarta geen straf voor een paar dagen.
Vooral 's avonds was het plein bij Cafe Batavia erg gezellig.
Jalan Jaksa is inderdaad het backpackers gedeelte van de stad maar niet te vergelijken met Koh San Road.
Vond Koh San Road veel gezelliger en levendiger. Maar je kunt er voordelig slapen en eten.

Zelf ben ik afgelopen oktober vanuit Jakarta over Java gereist (alles met de trein gedaan, snel, veilig en voordelig)
Toen door naar Bali , Lembongan en de 3 Gili eilanden bezocht en
vanaf Lombok naar Flores en terug naar Lombok met Paramatour (Komodo hunting by camara -5daagse boottocht) zeer zeer aan te raden!!!
http://www.peramatour.com/48-Sea%20Adve ... 4N-5D.html

En toen weer terug naar Bali om vanuit Denpasar weer naar Sinagpore te vliegen.
Dit alles in 4 weken. En redelijk relaxed, zonder echt te hoeven haasten.
Nu was ik al eerder op Bali geweest dus daar ben ik nu niet lang gebleven. (totaal 3 dagen)

Indonesie is een veilig land om te reizen en de mensen zijn er zo ontzettend vriendelijk.
In de grote steden moet je altijd meer op je hoede zijn, maar dat is overal ter wereld.
Op Java kom je heel veel nederlandse toeristen tegen en als vrouw alleen zou ik het zeker aandurven.
Ik ben 4x in Indonesie geweest en ik heb me nog nooit onveilig gevoelt.

Mocht je nu heel wat anders willen, is Sulawesi ook zeer aan te raden.
Dit heb ik in 4 weken gedaan van zuid naar noord. Zeer indrukwekkend eiland.
Toen ben ik via Kuala Lumpur naar Ujang Pandang gevlogen.
en van Manado weer naar Kuala Lumpur.

Indonesie is zo groot. Je kunt echt alle kanten op, en 4 weken is prima te doen als je meer dan 1 eiland wilt zien.

Heel veel succes met plannen en ik hoop dat je wat aan alle informatie hebt.

Gr Sandra >:)
Plaats reactie