Beste en mooiste travelroute>?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Maas28

Beste en mooiste travelroute>?

Bericht door Maas28 »

Beste Explorers,
Ik heb 5 jaar terug een half jaar rondgereisd in Bangkok, New Zealand & Australia, met een bekende en inmiddels een goede vriend. Sindsdien heb ik het idee om nog een wereldreis te maken niet meer los kunnen laten. Nu ik sinds begin dit jaar werkeloos ben, is het een ideaal moment om me backpack weer in te pakken. Maar de drempel om alleen te gaan en zodoende je ervaring niet te kunnen delen met anderen is er nog wel een beetje. Ik ben meer een 'surfdudetype' en hou van de zon zee en strand, duiken en een relaxte sfeer( Australie en nieuw zeeland waren dan ook geweldig) Ik had de reis, Rio, Buenos Aires, Lima, Costa rica, LA, Las vegas, San Fransisco, Vancouver, New York voor ogen.. Maar in hoe verre is dit haalbaar(Spaanse taalcursus in zuid amerika, Visums, vaccinaties, Vliegtickets, Auto, Motor)En is dit wel chill genoeg? Weet iemand mij een superreis(route)of een alternatief(azie) te adviseren voor 6 maanden of langer?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Cheers, Maas
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Beste en mooiste travelroute>?

Bericht door Tikva »

Je route klinkt wel goed hoor, maar kan wel een beetje veel zijn in 6 maanden. Je ontmoet in zuid-amerika genoeg andere reizigers en met een twee weekse cursus spaans kom je een heel eind.

Azie is uiteraard ook een optie en wel goedkoper maar als deze route je aanspreekt waarom doe je het dan niet zoiets. Ik zou alleen meer tijd in midden-amerika besteden als je van zon,zee, duiken en surfen houdt. Je zou bijvoorbeeld 2 maanden USA kunnen doen en 4 maanden voor Mexico tot en met Panama uittrekken, je kunt dan normaal reizen zonder te erg te haasten en hebt genoeg tijd om op surf of duikplekken te blijven hangen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Re: Beste en mooiste travelroute>?

Bericht door bolletjeom »

ben het met tikva eens dat midden amerika zich veel meer leent voor surfdude spul. Vergeet niet belize in je route op te nemen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie