Midden april warme-uitrust vakantie?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
jitsketje
Wereldreiziger

Midden april warme-uitrust vakantie?

Bericht door jitsketje »

Ik heb jullie als grote reisfans even nodig voor tips en advies.
Ik zal even bij het begin beginnen als inleiding en daarna kom ik echt op mijn vraag terecht.

In de zomer is mijn moeder op 48 jarige leeftijd overleden (ik was 22, nu 23 jaar) na een heftig ziektebed van 8 maanden.
Allemaal erg moeilijk natuurlijk maar we hebben ons leven inmiddels wel redelijk opgepakt.
Qua geld hebben we het nu krapper omdat het salaris van mijn moeder weg valt.
Nu heb ik zelf ook een eigen inkomen en dat komt allemaal wel goed, alleen heeft het mij wel aan het denken gezet.

Ik wou in de zomer een reis gaan maken die rond de 4000euro zou gaan kosten.
Dit ga ik nu niet meer doen om mijn spaargeld wat hoger te houden.
Wel wil ik echt op vakantie en ik wil heel erg graag mijn vader meenemen (en trakteren).
Mijn vader is in april jarig en ik wil dit als cadeau geven voor zijn verjaardag.

In April (Rond 15/16 april vertrekken) heb ik een vrije week van de universiteit en ik zou dan een week tot 12 dagen weg willen samen met mijn vader.
Mijn vader heeft heel veel vrije dagen over dus dat komt waarschijnlijk wel goed, al kan het eventueel ook naar mei verplaatst worden. Voor mij is april wel beter dus daar ga ik in eerste instantie voor.

Ik zou nu graag advies willen voor bestemmingen.
Een aantal eisen:
- Lekker warm!
- Aan zee. (Liefst tropisch, mooi blauw, wit strand, beetje snorkelen etc.)
- Relax vakantie om echt even lekker uit te rusten maar wat leuke excursie mogelijkheden zouden wel leuk zijn.
- Budget ligt rond 1500euro voor 2 personen, liever echt niet daarboven, er onder mag natuurlijk altijd, haha.
- Vliegen is geen probleem.
- Curacao ligt hier beetje gevoelig omdat we hier eigenlijk voor het 25 jarig huwelijk van mijn ouders heen zouden gaan en dit kon vanwege de ziekte van mijn moeder niet doorgaan. Ik wil er nog erg graag heen, mijn zusje ook maar ik weet niet hoe mijn vader daarover denkt.
- Het is inprincipe voor 2 personen. Mijn zusje mag uiteraard mee maar dat kan ik dan niet betalen, dan zou het uitkomen op 3 personen. Mijn zusje gaat zelf al wel op vakantie in de zomer.
- vertrek 15/16 april zou het beste zijn voor een week tot 12 dagen.
- liefste geen malaria pillen slikken, maar het is geen vereiste.

Nou dat was het belangrijkste wel geloof ik.
Een heel verhaal, sorry!
Ik hoop dat jullie mij met advies en raad bij willen staan.
Ik ga zelf natuurlijk ook op onderzoek uit en heb toevallig kaartjes voor de vakantiebeurs gewonnen dus daar ga ik ook even rondsnuffelen.

Alvast bedankt!
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Midden april warme-uitrust vakantie?

Bericht door ricardobuma »

In Mexico heb je tropische stranden, leuke excursiemogelijkheden (Chichen Itza enz.), maar ik vrees dat het budget iets te krap is. Het komt voor 2 pax allemaal net wat boven je budget uit. ik heb net even snel gekeken en als je gewoon alles bij een touroperator wilt boeken, was dit het goedkoopste wat ik zo snel zag:

http://www.oad.nl/mexico/yucatan/cancun ... eisduur=12

1611,50 euro.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat lief dat je je vader mee wilt nemen. Voor het budget dat je noemt wordt een echt tropische bestemming lastig. Je zou de acties in de gaten kunnen houden wellicht dat je nog een actie ticket rond de 500 euro kunt vinden voor Thailand of Maleisie maar dan moet je ter plekke wel gaan backpacken wellicht niet wat je wil met je vader?

Ik zou dus denken aan een bestemming wat dichterbij, canarische eilanden, egypte, cyprus bijvoorbeeld allemaal mooi weer en je kunt en snorkelen plus hele prima stranden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: Ik zou dus denken aan een bestemming wat dichterbij, canarische eilanden, egypte, cyprus bijvoorbeeld allemaal mooi weer en je kunt en snorkelen plus hele prima stranden.
Da's ook mijn idee.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Egypte trekt mij niet zo maar is eventueel te overwegen mocht ik niets anders kunnen vinden.

Dit vond ik nog: http://www.arke.nl/vakantie/dominicaans ... ijzen.aspx

Dat lijkt wel super en is erg mooi geprijsd vanwege een aanbieding net op mijn vetrekdatum.
Belgische Reisfan

Bericht door Belgische Reisfan »

Ik boek stel altijd zelf mijn vakantie samen. Dat komt veel goedkoper uit. Zo heb ik voor jou iets gevonden, voor 12 dagen dat binnen je prijsklasse valt én voor drie personen is.

Ik weet niet waar je woont, maar de vlucht is van Maastricht en kost voor de drie personen samen (heen en terug naar Palma de Mallorca) 210 euro. (van zaterdag 14 april tot donderdag 26 april)
Dan heb ik een hotelkamer gezocht op booking.com (heel betrouwbare website, altijd goedkope hotelkamers en voor ieder wat wils)

Je kan de prijs sorteren op een driepersoonskamer, wat komt op 588 euro voor 12 dagen en drie personen samen (de prijs is per kamer en niet per persoon). Dit is het goedkoopste hotel, voor 12 dagen maar toch drie sterren en vlak aan het strand. Je kan de foto's bekijken, dit is alvast de link:

http://www.booking.com/hotel/es/dali.nl ... 65a6b490X1

Vliegtickets en hotel samen, voor 12 dagen en drie personen zit je dan toch onder 1000 euro, en dan heb je nog wat extra zakgeld om daar uit te geven ;-)

Dit is nu maar een voorbeeld, je kan ook andere bestemmingen kiezen. Maar voor hotels kan je zeker bij booking.com terecht. Ik ben er allesinds heel tevreden van!

Veel succes nog met je zoektocht!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Houd er wel rekening mee dat Mallorca in april echt te koud is om te snorkelen! De watertemperatuur is hooguit een graad of 16-17.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Is Madeira misschien ook iets? Of Gambia?
http://www.arke.nl/zonvakantie/gambia/b ... creek.aspx
Als je voor Gambia kiest, moet je wel malariapillen slikken en kun je je snorkel thuislaten.

Vind het heel lief dat je je vader mee wilt nemen, dat zal hij vast waarderen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Mijn zus is net ruim een week naar Ghana geweest. Gegarandeerd mooi, warm weer. Niet lang vliegen. Je hoeft volgens mij geen malariamedicatie te slikken. Je kunt eventueel een safari doen. En niet duur.

Misschien een ideetje?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie