Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door WizardOfOss »

Zit er nu stiekem toch aan te denken om in plaats van die geplande maatwerkreis in de zomer dan toch maar in april een korte groepsreis te boeken. Op zich is zo'n standaard reis niet zo heel interessant aangezien ik vrijwel alles daarvan al heb gezien, maar 15 april is de 100e verjaardag van de president, en dat zal groots gevierd gaan worden. En speciaal daarvoor biedt Koryo nu ook een tripje van 4 dagen aan (=effectief 2 dagen en een beetje in het land). Enige nadeel: ook zo'n kort reisje kost exclusief de vlucht naar Beijing alweer 1200 euro. En da's toch wel een hele hoop geld voor een uit de hand gelopen verjaardagsfeestje...

Nu was ik sowieso al van plan ergens in het voorjaar weer richting Azië te gaan (met Taiwan, wellicht India of toch weer Japan als voornaamste kanshebbers), toch eens kijken of e.e.a. wellicht valt te combineren. Met andere woorden: dat wordt weer een avondje speuren naar vluchten...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zo heb je extra veel voorpret, Sander :)

Ik word soms een beetje moe van het vroege opstaan. 3 dagen per week moet ik er om 6 uur uit, en vaak ben ik dan ver voor de wekker wakker. De overige dagen kan ik 'uitslapen', alleen lukt dat dus niet! Nu maar een uur wakker liggen totdat ik op moet staan.

Op dit forum staan tips om in slaap te vallen, weet iemand iets om langer te slapen. Later naar bed gaan helpt niet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sorry jenny. Geen tips. Ken het probleem maar de oplossing niet.

Wizzard, mijn baas is bezig met een charter die kant op te regelen voor die datum. Geen idee of ie een 4daagse reis in elkaar aan het knutselen voor de gelegenheid en wat die gaat kosten maar ik hou je op de hoogte.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Volgens mij is er geen oplossing of je wordt chagerijnig te vroeg door de wekker wakker of je wordt elke dag te vroeg wakker. Bedenk iets anders wat wel onspannen is, lekker boekje lezen voor die uurtjes.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kreeg vanmorgen tijdens het ontbijt DE oplossing te horen: spelen met medicatie totdat je een cocktail hebt waarmee je het gewenste aantal uren onder zeil kan.

zie dit niet als een oplossing. je eigen lichaam zal niet altijd op de zelfde manier op dergelijke medicatie reageren, en voor je het weet ben je te lang slaperig en dat is nog vervelender! bovendien ben ik vrij gevoelig voor bepaalde stofjes (ook antihistimica als Zirtex) en waar ik daar al super duf en soms zelf overemotioneel van.

heb me dus niet laten overtuigen ;) (biomedische wetenschappers/chemici moeten gewoon niet net artsen in discussie gaan, dat is vragen om problemen)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

De nieuwsbrief die ik gisteren van Koryo ontving heeft uiteraard héééélemaal niks met mijn enthousiasme te maken. Je zou haast denken dat ze het erom doen...

Heb al wel een aardige (maar ook niet meer dan dat) vlucht gevonden waarmee ik Taipei zou kunnen combineren met zo'n bliksembezoek aan Pyongyang, grootste nadeel is dat ik dan op de terugvlucht ook weer 7 uur in Taipei heb. @Bolletjeom, wanneer die ontwikkelingen van je baas vaste vorm aan beginnen te nemen hoor ik het graag!

Naar aanleiding van een berichtje hier op ATG over Ryanair ook daar nog eens even zitten snuffelen, weekendje Bologna voor €24 klinkt eigenlijk ook wel als een leuke eerste kennismaking met Italië...

@Jenny, heb juist het tegenovergestelde probleem: ben 's ochtends niet wakker te krijgen en eerder gaan slapen helpt niet. Als ik nu een deel van jouw slaapprobleem zou overnemen en jij een deel van het mijne... :O

Maar wellicht een tip: er bestaan ook "slow release" melatonine-pilletjes (voor een paar euro een potje van 500 bij de Kruidvat), waarvan de werkzame stof juist pas na een paar uur (dus tijdens de slaap) vrijkomt. Wellicht helpen die?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ Wizz: misschien dat maar eens proberen (in een weekend). klinkt beter dan de echt zware medicatie.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@wizzard
Waar ik werk hadden we een afdeling Individuele reizen. Die staan sinds een maaand op eigen benen en heten YourWay@Go. Op http://noordkorea2go.nl staat al wat info over de reizen naar Noord Korea rond 15 april.
Op dit moment staat er een 8 daagse reis.
Ga eens op de site kijken. Het is maatwerk dus er moet best wat aan te passen zijn aan het programma....denk ik.
Programma's op de site zijn vaak een voorbeeld om een idee te geven van wat er mogelijk is in een bepaalde tijd.

Enneh, als je minimaal 2 personen nodig hebt wil ik wel met je mee ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Even gekeken, die reis biedt een hoop variatie en is bovenal zeer scherp geprijsd. En een vlucht vanaf Berlijn is toch ook wel bijzonder (helaas dan geen antieke Ilyushin, die staan op de zwarte lijst), en aangezien je dan ook geen Chinees visum nodig hebt heel praktisch. Maar wel een nadeel: ik heb vrijwel alles al gezien (alleen het Grand People’s Study House en Sariwon Folklore Street nog niet), en zoveel dingen zitten er niet bij die ik heel nodig nogmaals moet zien.

En daar zit denk ik toch wel een probleem om samen met iemand die er nog nooit geweest is een reis op maat te maken: die dingen moet je naar mijn mening juist wel eerst een keer gezien hebben. Zo'n International Friendship Exhibition bijvoorbeeld, dat is zo'n bizar extravaganza, dat moet je echt zien om te geloven. Maar om er nu weer uren rond te lopen? Beter van niet...

Iets heel anders: ik zag vandaag op Travel Channel iets over luxe treinreizen door India, enerzijds heb ik daarbij een beetje hetzelfde gevoel als bij een cruise (meer iets voor oudjes dus), maar als treinenliefhebber spreekt het me ergens toch ook wel weer erg aan. Iemand wellicht ervaring ermee?
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

WizardOfOss schreef:Iets heel anders: ik zag vandaag op Travel Channel iets over luxe treinreizen door India, enerzijds heb ik daarbij een beetje hetzelfde gevoel als bij een cruise (meer iets voor oudjes dus), maar als treinenliefhebber spreekt het me ergens toch ook wel weer erg aan. Iemand wellicht ervaring ermee?
Dat is toch onbetaalbaar voor een gewone sterveling?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Dacht dat het nog wel meeviel, al vanaf $590 voor 8 dagen/7nachten, inclusief maaltijden en excursies. Maar de kleine lettertjes vertellen inderdaad een ander verhaal: dat bedrag is per nacht....

Beetje dom...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dat is niet misselijk zeg...

Wie weet opent Noord-Korea ooit nog eens echt zijn deuren zodat het land beter te bezoeken is. Dat zou wel heel mooi zijn. De reizen die er nu zijn, zijn wat mij betreft nog wat te duur.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

WizardOfOss schreef:Dacht dat het nog wel meeviel, al vanaf $590 voor 8 dagen/7nachten, inclusief maaltijden en excursies. Maar de kleine lettertjes vertellen inderdaad een ander verhaal: dat bedrag is per nacht....

Beetje dom...
Jeps :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Altijd de kleine lettertjes lezen dus!

Ik ben bezig met m'n tas in te pakken voor Polen maar aangezien ik 3 dagen langs een outdoor ijsbaan zal staan, heb ik mijn tas nu volgestopt met thermokleding, skibroek, skipullies en dat soort dingen.... maar ik heb ook nog 2 dagen sightseeing en 's avonds wil ik gewoon een spijkerbroek aan :/ Vrees dat ik toch wat eruit zal moeten gaan halen... Lang leve de vesten!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben vandaag heerlijk niks aan het doen. Gisteravond m'n scriptie ingeleverd, dus het mag wel even ;)

Nog 1.5 week echt werken, dan wat kerstactiviteiten, en dan vakantie! Ik ga de dag voor de vakantie met m'n kids naar snowworld. Ik heb nog nooit op ski's gestaan, dus ik denk dat ik heel hard uitgelachen ga worden door de leerlingen. Ik verwacht niet dat ik enige aanleg heb.

Volgend weekend naar vriendinnetjes in den Haag en Leiden. In het volkenkundig museum is een mooie fototentoonstelling. Meteen even combineren met een expositie in Naturalis. Handig, zo'n museumjaarkaart!

Het ziet er naar uit dat ik deze maand de 2000 km treinen binnen NL zal halen. Misschien zelfs de 2500 km. Een persoonlijk record.
Plaats reactie