Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Libanon is ook niet blij met je stempel en er zijn nog enkele landen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Even gespiekt op Wikitravel: Afghanistan, Algerije, Iran, Irak, Koeweit, Libanon, Libië, Saoedi-Arabië, Somalië, Soedan, Syrië en Jemen schijnen iedereen met een Israëlisch stempel niet binnen te laten. En vooral Iran, Libanon en Syrië (maar nu even niet) lijken me toch wel interessant om eens te bezoeken.

Wat betreft het haasten, ik zag net in het nieuwe Djoser-boekwerk (een folder kan je het niet meer noemen) dat zij een 14-daagse Israël-reis hebben, waarin ze op zich helemaal niet zoveel meer plaatsen bezoeken. Alleen bezoek je sommige plaatsen dan enkele dagen in plaats van enkele uren. Over hetgeen wij nu allemaal op de eerste dag hebben gedaan doen zij 5 hele dagen. Uiteraard beter, maar daarvoor had ik domweg de vakantiedagen niet meer.

Het voldeed ook wel aan het beeld wat ik vooraf bij Fox had: stampvolle reizen die tegen het overgeorganiseerde aan zitten. Handig om in korte tijd heel veel te zien, maar ik moet er niet aan denken altijd zo te reizen. Gelukkig hadden we wel een prima (en ook niet te grote) groep, dus was het geen enkel probleem daar de hele dag mee opgescheept te zitten. Met een groep zoals tijdens m'n tweede China-reis zou het pas echt een beproeving zijn geworden...

@Bolletjeom, helaas geen tips, maar veel sterkte gewenst!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sterkte Rudi!

Ik mis de pudding en appelmoes in het lijstje. Aardappelpuree. Elleboogjesmacaroni met veel saus. IJs met slagroom.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

bolletjeom schreef:voor zover ik weet is dat stempel alleen een belemmering als je naar sirie wilt. En dat zal voorlopig toch niet gaan, ben ik bang.

Jongens,ik zit al een week aan (bijna) vloeibaar voedsel. Keel ontsteking, een kaak die maar een klein stukje open wil, alle kiezen die zeer doen etc.
Maar ik heb geen inspiratie meer. Wat kan ik eten????
Ik heb al veel soep, kwark en stampot op. Iemand nog meer suggesties?

Ik zou allerlei soorten smoothies maken: yoghurt wat sap en een lading fruit.. vind het heerlijk en lekker veel vitamines :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jippie, bijna weekend!

Vandaag 6 uur lesgeven, waarvan 4 uur practica. Voor schooltijd nog even werkoverleg. Na schooltijd snel m'n Sinterklaasgedicht schrijven voor morgen ;)

De Sint komt ook in de klas langs vandaag. Ben benieuwd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ijs is geen aanrader. Daar vlamt de pijn flink van op. Smoothies met yoghurt! Goed plan. appelmoes, yuk! nog nooit begrepen wat mensen daar lekker aan vinden..haha. Heb gister lasagna op. Was ook goed te doen.

Kunnen jullie niet telepatisch weerstand en vitamines mijn kant op wensen. Heb het echt helemaal gehad met gevloerd zijn door ontstekingen in mijn hoofd en snot enzo.

Ik wil fit zijn en op vakantie...of op zijn minst dat Sinterklaas bij me langs komt!! :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bij deze, een heel berg weerstand:

Afbeelding

Ik vrees alleen dat ze niet helemaal het gewenste effect zullen hebben...
bolletjeom
Reisexpert

*)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

bolletjeom schreef:voor zover ik weet is dat stempel alleen een belemmering als je naar sirie wilt. En dat zal voorlopig toch niet gaan, ben ik bang.
?
Ik zou zeker proberen een visum aan te vragen voor iran met een stempel van Israel ;-) Vinden ze erg leuk en mocht dat nog goed gaan, daan controleren ze het bij de douane wel. Al mijn visum paginas zijn toen helemaal nagelopen.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb net mijn spaanse test gedaan die ik moet inleveren voor ik volgende week op school mag verschijnen in Granada.
Het beetje zelfvertrouwen dat ik had over mijn Spaans ligt weer op het nulpunt -O-
Ze vragen in zo'n test natuurlijk alle 100 uitzonderingen op een rij maar ik het het idee nu niet eens meer een glas cola te kunnen bestellen.

Ik ga maar even therapeutisch shoppen om de moraal op te krikken. Na ruim een week ziek thuis wil ik ondertussen wel een keer de deur uit en het tuincentrum heeft een grote kerst afdeling *O* .

Oh, nog even reisgerelateerd.....Jeroen en ik hebben gister met de agenda's naast elkaar gezeten en hebben alvast een grof idee. maart/april Sri Lanka voor 2 weken ( nog even kijken of dat seizoentechnisch handig is). Misschien wel 3 weken als ik er Dubai aan vast kan plakken. In juni terug naar de plek waar wij elkaar 10 jaar geleden ontmoet hebben voor een lang weekend (frankrijk). En dan september/ oktober 2/3 weken weg naar.... Ehm.. Gambia, Ghana, Oost-Turkije, Oman....Dat kan dus nog alle kanten op 8-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Nou, dacht ik één vakantie voor komend jaar al min of meer vast te hebben staan, komt er ineens toch een kink in de kabel. In de zomer zouden we weer met deels hetzelfde groepje als dit jaar naar Noord-Korea gaan. Van één medereiziger hadden we dan nog wel niks gehoord, maar zo waren we altijd nog met drie. Dan wordt de volgende twijfelachtig, die is momenteel met een scheiding bezig waarvan de financiële gevolgen nog niet te overzien zijn. En toen waren we nog met twee zekerheidjes. Tot vandaag dan, krijg net een mail dat de laatste medereizigster problemen met haar auto heeft die haar het gehele spaarpotje voor die reis gaan kosten. En om dan maar in m'n uppie te gaan, nee, nog afgezien van de kosten (je zit nu eenmaal met de verplichte twee gidsen en chauffeur opgescheept, en daar betaal je voor) is het ook niet echt een land om alleen te bezoeken. Als je de hele dag door propaganda en verdraaide waarheden moet aanhoren is het toch wel prettig iemand anders in de buurt te hebben die nog niet gehersenspoeld is...

Vooralsnog schuiven die plannen dus nog maar even een jaartje door, nu dus maar eens rustig nadenken hoe ik m'n vakantiedagen dan wel ga benutten...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Leuk dat iedereen al plannen voor volgend jaar maakt!

Voor mij staan alleen de kerstvakantie (in de kerstvakantie begint immers het nieuwe jaar ;)) en de zomervakantie vast. Dat worden Egypte, Fillipijnen en Indonesie. Totdat ik afgestudeerd ben, wil ik de overige vakanties steken in mijn studie -O- Anders komt het nooit af...

Maar ik heb nog een bon voor 150 euro aan vliegtickets liggen, dus wellicht komt er nog een weekendje weg? Los van de weekendjes in eigen land. (Ik begin trouwens zin te krijgen in een weekend Utrecht. Zeeland, Groningen, Limburg, Groningen, Zeeland, Limburg is leuk, maar ook wel een beetje vermoeiend.)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Wizard: als ik een flinke spaarrekening had (meer dan nu i.i.g.) zou ik graag eens meegaan naar Noord-Korea...

Enige wat in de planning zit is Polen. En voor de lange termijn (okt. volgend jaar ofzo) Laos voor lange tijd.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Jeej! *O* *O* Vandaag het contract per post ontvangen en getekend. Morgen terugsturen en dan is het rond!
Vanaf eind februari voor een jaar wonen & werken in Shenyang! :D
Ben zo blij! Het is een opluchting om nu echte duidelijk- en zekerheid te hebben.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

gefeliciteerd!!!

En wizzard, balen zeg. Wij zijn nog aan het kijken of er iets moois te regelen valt...
Plaats reactie