Waar beginnen van plannen reis door Azië?
-
- Reisexpert
Waar beginnen van plannen reis door Azië?
Stel............. Je hebt tijd.
Laten we zeggen... onbeperkt. Maar dan ook écht onbeperkt.
Je wilt naar Azië (om te beginnen).
Bijna alles daar is nieuw voor je.
Je hebt (nog) geen budget om je aan te houden en niemand om rekening mee te houden.
Je hebt geen planning, nog geen millimeter, en die wil je ook niet/zo weinig mogelijk.
Je wilt eerst even "inkomen" en een beetje rustig aan beginnen met reizen, dus niet metéén hardcore.
Misschien zelfs even een of twee weken relaxen op één plek.
Je bent er klaar voor en je wilt je ticket gaan boeken...
WAAR begin je dan???
Haha! Jongens, help!
Ik zoek een ticket, maar de wereld lijkt opeens zo groot en nu weet ik het even helemaal niet meer!
(zijn de tickets naar Thailand over het algemeen niet het goedkoopst?)
Laten we zeggen... onbeperkt. Maar dan ook écht onbeperkt.
Je wilt naar Azië (om te beginnen).
Bijna alles daar is nieuw voor je.
Je hebt (nog) geen budget om je aan te houden en niemand om rekening mee te houden.
Je hebt geen planning, nog geen millimeter, en die wil je ook niet/zo weinig mogelijk.
Je wilt eerst even "inkomen" en een beetje rustig aan beginnen met reizen, dus niet metéén hardcore.
Misschien zelfs even een of twee weken relaxen op één plek.
Je bent er klaar voor en je wilt je ticket gaan boeken...
WAAR begin je dan???
Haha! Jongens, help!
Ik zoek een ticket, maar de wereld lijkt opeens zo groot en nu weet ik het even helemaal niet meer!
(zijn de tickets naar Thailand over het algemeen niet het goedkoopst?)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: HET BEGIN
je weet al dat ultieme vrijheid niet bestaat omdat je voor vrijwel alle landen een visum nodig hebt of een retourticket. Een klein beetje plannen zal je dus niet aan ontkomen.
Bangkok is vaak het goedkoopst om op te vliegen maar ook kuala lumpur kan mee vallen. Wanneer je naar thailand wilt zonder vervolg ticket dan moet je voor vertrek een visum aan vragen. Voor andere landen regel je het ter plekke.
Wij zijn ooit begonnen met de transmongolie express. 7 dagen in de trein is ook een kalm begin.
Bangkok is vaak het goedkoopst om op te vliegen maar ook kuala lumpur kan mee vallen. Wanneer je naar thailand wilt zonder vervolg ticket dan moet je voor vertrek een visum aan vragen. Voor andere landen regel je het ter plekke.
Wij zijn ooit begonnen met de transmongolie express. 7 dagen in de trein is ook een kalm begin.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: HET BEGIN
Wat het goedkoopst is om op te vliegen hangt af van beschikbaarheid, periode en bestemming. Bangkok is over het algemeen altijd wel een goedkope bestemming, maar dat kunnen andere bestemmingen in Azië ook zijn. Soms zelfs nog goedkoper!
ALs ik je wensenpakket lees zou ik India van het Azië lijstje halen
Ik zou me daarvoor voorbereiden en het is ook een land waar je knettergek kunt worden
(Geldt overigens niet voor iedereen).
Thailand is een gemakkelijk te bereizen land, dus zeker een optie! Ook voldoet het aan je andere wensen. Je kunt dan beginnen met zoeken op skyscanner welke vliegtuigmaatschappijen er op dit land vliegen. En dan gaan kijken bij de luchtvaartmaatschappij wanneer ze goedkope tickets hebben.
Om je alvast te helpen: AirBerlin, Turkish Airlines, Emirates. De laatste twee hebben een tussen stop maar kunnen wel flink goedkoper uitpakken. Zie dat ook El Al naar Bangkok vliegt.
ALs ik je wensenpakket lees zou ik India van het Azië lijstje halen

Thailand is een gemakkelijk te bereizen land, dus zeker een optie! Ook voldoet het aan je andere wensen. Je kunt dan beginnen met zoeken op skyscanner welke vliegtuigmaatschappijen er op dit land vliegen. En dan gaan kijken bij de luchtvaartmaatschappij wanneer ze goedkope tickets hebben.
Om je alvast te helpen: AirBerlin, Turkish Airlines, Emirates. De laatste twee hebben een tussen stop maar kunnen wel flink goedkoper uitpakken. Zie dat ook El Al naar Bangkok vliegt.
-
- Reisexpert
Re: Waar beginnen van plannen reis door Azië?
Bedankt.
M'n plan was eigenlijk om eerst naar Thailand te vliegen, maar gisteren bedacht ik opeens dat ik eigenlijk overal wel kan beginnen...
@ bolletjeom
Uiteraard zal ik (helaas lol) een beetje moeten plannen idd ivm de visa, maar verder ben ik helemaal vrij.
Een vrijheid die me gisteren echt even een mini "paniek" aanval bezorgde. Wat een luxepositie!! haha
@ Erik
Bedankt, een aantal maatschappijen had ik al bekeken, de rest ga ik nog even checken.
Hoe kom jij nou bij India?
Heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat India niet altijd even leuk is.
Maar misschien kom ik daar later nog wel.
M'n plan was eigenlijk om eerst naar Thailand te vliegen, maar gisteren bedacht ik opeens dat ik eigenlijk overal wel kan beginnen...
@ bolletjeom
Uiteraard zal ik (helaas lol) een beetje moeten plannen idd ivm de visa, maar verder ben ik helemaal vrij.
Een vrijheid die me gisteren echt even een mini "paniek" aanval bezorgde. Wat een luxepositie!! haha
@ Erik
Bedankt, een aantal maatschappijen had ik al bekeken, de rest ga ik nog even checken.
Hoe kom jij nou bij India?
Heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat India niet altijd even leuk is.
Maar misschien kom ik daar later nog wel.
Volgens mij is het antwoord heel simpel.. Als je vraagt, waar te beginnen; een ticket boeken!
Maar inderdaad, een beetje voorbereiding is wel fijn. Je bent al in Indonesië geweest toch? (Of dat heb ik verzonnen, kan ook) Zo ja, dan zou ik een ticket naar Singapore of Kuala Lumpur zoeken zodat je dan gelijk in een soort van uithoek begint. Dan kun je vanuit daar richting het noorden. Sowieso zijn Cambodja en Laos qua visum erg makkelijk. Voor de andere landen is het handig een overzicht te maken van hoe je aan een visum komt, waar (ambassade en hoe lang duurt dat), wat je nodig hebt, hoe lang je er dan mag blijven en wellicht hoeveel het kost. Als je dat altijd bij de hand hebt kun je terwijl je daar bent gemakkelijk beslissen!
Lijkt mij heerlijk om zo vrij te zijn!
Maar inderdaad, een beetje voorbereiding is wel fijn. Je bent al in Indonesië geweest toch? (Of dat heb ik verzonnen, kan ook) Zo ja, dan zou ik een ticket naar Singapore of Kuala Lumpur zoeken zodat je dan gelijk in een soort van uithoek begint. Dan kun je vanuit daar richting het noorden. Sowieso zijn Cambodja en Laos qua visum erg makkelijk. Voor de andere landen is het handig een overzicht te maken van hoe je aan een visum komt, waar (ambassade en hoe lang duurt dat), wat je nodig hebt, hoe lang je er dan mag blijven en wellicht hoeveel het kost. Als je dat altijd bij de hand hebt kun je terwijl je daar bent gemakkelijk beslissen!
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
-
- Reisexpert
O ja, Singapore natuurlijk! Duh! Bedankt!Ingritaaa schreef:Volgens mij is het antwoord heel simpel.. Als je vraagt, waar te beginnen; een ticket boeken!
Goeie. Daar zijn volgens mij ook vaak wel goedkope vluchten op te vinden.
Jouw theorie had ik inderdaad ook al een beetje in m'n hoofd; van onder naar boven.
Van Indonesië heb ik alleen Bali nog maar gezien.
Heb nu maar gewoon een paar zoekopdrachten uitgezet hier en daar met een optie voor meerdere landen.
Eens kijken wat daar uitkomt.
Het nadeel van zoveel vrijheid is dat het (mij) soms echt een beetje kan overweldigen (stom hè??!!).
En voor het zoeken naar een ticket is het ook niet handig, want de meeste sites zoeken alleen op datum lol
Als dus 2 maanden lang elke dag een eventuele vertrekdatum is, ben je eeuwig aan het zoeken!
Je tip over de visa is ook wel een goeie. Ik ben vaak meer zo van "zien we dan wel", maar is dat misschien niet verkeerd om even op een rijtje te hebben.
Nogmaals bedankt. Als ik geboekt heb, gaat de vlag uit, dus dan weet je me te vinden ; )