Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

LaosFan schreef:Leuk zoiets.

Dus tot 2012 zit je in China. Leuk suggesties voor daarna vraag je (in je onderschrft). Je kunt alle kanten op daar :) Wil je terug naar huis nadien?
De eerste optie was Zuid-Korea, maar dat is geen optie meer. Ik zal daar geen E2-visum kunnen krijgen omdat ik geen native English speaker ben. Nu gaan we Japan proberen of misschien ergens anders {noordelijker of zuidelijker} in China.
Naar huis is niet echt een optie. Ik woon nu samen met mijn Amerikaanse vriend, zou ik terug naar huis gaan, dan zou hij of hier moeten blijven of naar the US moeten. Wat betekent dat we voor langere tijd niet bij elkaar kunnen zijn.
Daarbij willen we nog een tijdje blijven lesgeven en reizen. Dit leventje bevalt ons prima! :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

LaosFan schreef:Over de waterpijpen: waarom zou je niet gewoon met een paar vrouwen zo'n zogenaamde mannengelegenheid in gaan? We zitten hier niet in een Arabisch land dus zou dat moeten kunnen toch?
Ik wilde sowieso alleen gaan, even lekker een boekje lezen en een uurtje "pijpen".
Is echt niet relaxed om daar dan alleen te zitten, geloof me, heb het al vaker gedaan.
Ik wilde bijna zeggen, probeer het maar eens, maar ja...............
Wel bedankt voor de mentale steun ^O^
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

scriptie versie 1 is af *O* nu maar hopen dat hij zonder al te veel wijzigingen wordt goedgekeurd....

beetje jammer dat de herfstvakantie nu voorbij is, en dat ik mijn lessen voor komende week moet voor gaan bereiden....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Travelator schreef:
LaosFan schreef:Over de waterpijpen: waarom zou je niet gewoon met een paar vrouwen zo'n zogenaamde mannengelegenheid in gaan? We zitten hier niet in een Arabisch land dus zou dat moeten kunnen toch?
Ik wilde sowieso alleen gaan, even lekker een boekje lezen en een uurtje "pijpen".
Is echt niet relaxed om daar dan alleen te zitten, geloof me, heb het al vaker gedaan.
Ik wilde bijna zeggen, probeer het maar eens, maar ja...............
Wel bedankt voor de mentale steun ^O^
Alleen wordt het anders inderdaad. Zou minder relaxed zijn ook.

Misschien is het een gat in de markt ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@bolletjeom: Wat fijn dat de stoelen er uiteindelijk zijn!
@Jenny: Ben benieuwd wat ze van de scriptie vinden :) Ik duim voor je!

Ik heb vandaag ook eens in de boeken gezeten, ben begonnen met een cursus aan de Open Universiteit. Eigenlijk meer om wat weggezakte kennis op te frissen, is wel veel studiemateriaal, maar het is leuk :D

Verder is het nu alweer het einde van het weekend in zicht en moet eigenlijk nog zowel doen... waaronder nog wat schoonmaak werk en zou eigenlijk goed opruimen dit weekend maar verder dan een rommelhoek en tijdschriften bakken (heel wat weggegooid) ben ik niet gekomen :/ maar ja dat komt verder wel ;) nu maar ff wat huishoudelijke klusjes, eten koken en dan vanavond eens verder met het bijwerken van mijn reisblog :)
Travelator
Reisexpert

LaosFan schreef:Misschien is het een gat in de markt ;)
Haha, grappig dat je dat zegt, heb daar namelijk al lang en breed over nagedacht. Alleen dan niet in Nederland natuurlijk, mij te koud hier brrrrrrrrrrrrr (tenzij jij hem dan wilt runnen?)
In Ubud (Bali) zit een leuke shisha-lounge met een Nederlandse beheerder, loopt echt als een tiet, die tent (en elke avond live optredens). Aardige kerel ook trouwens.
Toen ik daar avond in, avond uit lag te hangen, ging er bij mij wel een lampje branden...
(en ook nog een ander lampje dat zei dat ik mogelijk, of eigenlijk wel zeker shisha-verslaafd was)

Overigens, nog even ter illustratie, ik zat net nog even op een of ander Marokko-forum te surfen en zag dat (Marokaanse) vrouwen die daar vragen stelden over shisha-lounges voor weet-ik-niet-wat werden uitgemaakt door die kerels daar.
Nou, dan ga ik daar echt liever niet zitten in m'n guppie :N

Travelator
Reisexpert

Jenny schreef:ik ken ze alleen hier in de buurt (Kanaleneiland), maar daar komen ook alleen mannen. Andersom aan de Oude Gracht heeft weliswaar waterpijpen, maar dat is een coffeeshop en vast niet wat je zoekt _O-
Bedankt nog voor je reactie Jenny. Had je post even over het hoofd gezien...
Nee, in een coffeeshop zul je mij niet snel vinden :r

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Travelator schreef:
LaosFan schreef:Misschien is het een gat in de markt ;)
Haha, grappig dat je dat zegt, heb daar namelijk al lang en breed over nagedacht. Alleen dan niet in Nederland natuurlijk, mij te koud hier brrrrrrrrrrrrr (tenzij jij hem dan wilt runnen?)
In Ubud (Bali) zit een leuke shisha-lounge met een Nederlandse beheerder, loopt echt als een tiet, die tent (en elke avond live optredens). Aardige kerel ook trouwens.
Toen ik daar avond in, avond uit lag te hangen, ging er bij mij wel een lampje branden...
(en ook nog een ander lampje dat zei dat ik mogelijk, of eigenlijk wel zeker shisha-verslaafd was)

Overigens, nog even ter illustratie, ik zat net nog even op een of ander Marokko-forum te surfen en zag dat (Marokaanse) vrouwen die daar vragen stelden over shisha-lounges voor weet-ik-niet-wat werden uitgemaakt door die kerels daar.
Nou, dan ga ik daar echt liever niet zitten in m'n guppie :N
Grappig. Ja wie weet is het een idee voor een warm land waar mensen graag relaxen en het geen probleem vinden als vrouwen roken etc. Ik zit meteen aan Laos te denken :) Ergens op een relaxte plek aan de Mekong. Al moet je er constant voor opletten dat ze niet denken dat er hasj op gaat.

Domheid troef van die kerels op het forum. Erg irritant (om het zacht uit te drukken) dat mannen zich soms zo herheven voelen boven vrouwen. Vooral in bepaalde delen van deze wereld.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben helemaal blij. Zojuist afgesproken met twee mensen uit Groningen (die elkaar niet kennen) om elkaar's foto's te gaan bekijken van Bali. We hebben namelijk alledrie in het zelfde dorp lesgegeven!

Misschien gaan we volgende zomer gezamelijk terug ;) Mocht dat niet lukken, dan ga ik alleen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@jenny, leuk!!!

De groep met wie ik in zuidelijk afrika was heeft zo'n klik dat we een 2 daagse reunie hebben georganiseerd. Bijzonder! En veel zin in.

Gister 2 uur bezig geweest om thuis te komen na overwerken. Ik kon gelijk door naar bed. Toen mijn wekker ging was mij eerste reactie: nee hoor, ik hoef geen wekker!
Ik dacht even dat iemand er eentje probeerde te verkopen aan mij.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De dag begon voor mij ook rampzalig. Gisteren over moeten werken, dus vandaag nog niet helemaal fit. Sta ik op het station en kom ik tot de ontdekking dat mijn portemonnee thuis ligt! Als een gek op en neer naar huis gefietst, om een half uur later de trein te hebben. Ik kwam gelijk met de bel aan op school ;)

Gelukkig is mijn les van het tweede uur (nu dus) naar het 6de uur verplaatst, nu heb ik tijd om dingen te kopieren en uit te zoeken. Wilde ik voor schooltijd al doen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ga dit weekend bij de bieb een lonely planet van de filipijnen lenen.
Misschien een leuke bestemming voor volgend jaar.
En als ik voor een schappelijk prijsje iets kan regelen wil ik in april naar noord korea. Er zijn dan grote festiviteiten!

Heerlijk dat dromen. En dan zo op mijn werk de realiteit van overstromingen en orkanen :(
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik was zeer slecht te spreken over de lonely planet van de filipijnen dus gebruik die alleen om een beetje in te lezen en niet echt als leidraad. Prijzen kloppen echt helemaal niet meer (maar dat is wel vaker met wat oudere gidsen) maar ook de reistijden tussen plekken kloppen niet of soms wordt er letterlijk gezegd dat iets als dagtrip kan (zoals mt pinatubo) wat dan helemaal niet kan (wij vertrokken om 7:00 waren er om 10 uur je mag maar tot 9 uur en vaak maar tot 7 uur de vulkaan op) of dat er geen verbinding is (boot tussen abra de illog en de andere kant van mindora) terwijl die er wel is. Ook de route naar caramoan klopte niet zoals die in de lonely planet stond.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

bolletjeom schreef:En als ik voor een schappelijk prijsje iets kan regelen wil ik in april naar noord korea. Er zijn dan grote festiviteiten!
Reken maar. De president wordt 100 (dat ie al 17 jaar dood is doet er niet toe...), dat zullen ze groots vieren. Vorig jaar was ik er tijdens zijn 98e verjaardag, dat was toen al een aardig spektakel. De avond ervoor een belachelijke hoeveelheid vuurwerk, en daarna twee vrije dagen voor iedereen, met als gevolg een hoop volk in de parken en uiteraard bij het Mansudae Grand Monument en andere "heiligdommen". En juist daardoor (en het bijkomende alcoholgebruik) volop kans om in contact te komen met de bevolking.

Volgens de geruchten zal er speciaal voor deze 100e verjaardag een compleet nieuwe show ter vervanging van de Arirang Mass Games opgevoerd gaan worden, normaal gesproken doen ze dat sowieso alleen van augustus tot oktober, nu ook in april. Hoop alleen wel dat ze het dan beter aanpakken dan met het Grand Magic Festival eerder dit jaar, dat was vooral leuk van knulligheid...

Ik zou er graag komend jaar ook weer bij zijn, maar we willen nu ook naar Paektusan, en de enige mogelijkheid om dat tegen acceptabele kosten te doen is door in augustus bij een groep aan te sluiten. En drie jaar op rij naar Noord-Korea mag dan al wat dubieus zijn, twee keer in een jaar is toch net even iets te...

Mocht je nog een reisgids hiervoor zoeken, in de LP van Korea staat weliswaar het een redelijk uitgebreid hoofdstuk, maar de echte aanrader is de Bradt, die hebben als enige een gids specifiek over Noord-Korea. Helaas al wel weer 4 jaar oud en een nieuwe release zou nog niet in de maak zijn, maar zo snel verandert het daar allemaal toch niet.

Een schappelijke prijs zal wel lastig zijn, die wordt voornamelijk bepaald door de KITC, de Koreaanse overheids-reisorganisatie. Reken op ongeveer €200-300 per dag, all-inclusive, vanaf Beijing.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:ik ga dit weekend bij de bieb een lonely planet van de filipijnen lenen.
Misschien een leuke bestemming voor volgend jaar.
En als ik voor een schappelijk prijsje iets kan regelen wil ik in april naar noord korea. Er zijn dan grote festiviteiten!
Ik heb hem thuis liggen :) Heb hem alvast besteld voor volgende zomer.

Noord-Korea met Sander gaat helaas niet lukken, de reis sluit net niet aan bij mijn reisdagen. Een andere keer dan maar!
Plaats reactie