menasil schreef:Jammer zeg dat de groep is veranderd.
Het zou zomaar kunnen dat ze bij de douane aan je gaan vragen waarom je een nieuw paspoort hebt....

Had mijn moeder aantal jaren terug. Ze had hem toen een maand van te voren laten verlengen (dat moest idd ook anders mocht ze er niet heen). Ze denken dan dat je wat te verbergen hebt :/
En dat terwijl ik er in tegenstelling tot een van m'n reisgenoten helaas niet in geslaagd ben entry- en exitstempels van Noord-Korea in m'n paspoort te krijgen. Van een bezoekje aan Dubai zullen ze in Israël toch ook niet schrikken, en van de rest al helemaal niet.
Ook apart, kreeg vandaag een mail dat ik de stoelen in het vliegtuig voor m'n komende trip kon selecteren. Meteen kijken, driekwart was al bezet, maar vreemd genoeg waren ALLE exit row plaatsen nog wel beschikbaar. Dus zit ik lekker ruim. Of weten al die andere mensen iets wat ik niet weet?
Trouwens nog wel een vraagje: hoe zit het nu met stopcontacten in Israël? Ik kom daar nogal tegenstrijdige berichten over tegen, voor de oudere stopcontacten zou ik een verloopstekker nodig hebben, voor nieuwere niet meer, maar welke kom je in de praktijk het meeste tegen?
Overigens zit ik ook alweer verder te kijken, een weekendje Genève tijdens de autosalon
(zaterdagochtend heen, zondagavond terug) lijkt nu zo'n half jaar van tevoren toch ook wel tegen acceptabele kosten te regelen te zijn. En Taiwan kriebelt ook nog steeds, in maart hoeft een vlucht met korte transfers in Hong Kong maar 620 euro te kosten, waar ik voor november ondanks klote-transfers nauwelijks onder de duizend euro uit kon komen. En tot slot heb ik ook alweer contact met een van m'n reisgenoten van de Noord-Korea trip, die had bericht van Koryo gehad dat we met een maatwerkreis in augustus aan zouden kunnen sluiten bij een groepsreis voor de anders peperdure chartervlucht naar Paektusan, de geboorteplaats van Kim Jong-Il, tenminste volgens de propaganda. Kortom, het zou goed kunnen dat ik deze maand al een flink deel van m'n vakantiedagen voor komend jaar vast ga leggen...
Overigens over Noord-Korea gesproken, nog een interessant artikel wat ik zojuist tegenkwam:
als buitenlander lesgeven in Noord-Korea...