Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door bolletjeom »

Een oude aflevering gezien van yorintravel ( jaja, oud). en nu wil ik WEG!!!!!!
kan het niet uit staan dat ik niets in het verschiet heb. Wil weer avonturen beleven. Te weten dat ik tot maart niets groots kan inplannen maakt me erg ongedurig.

Goed nieuws: Lekker veel gedaan vandaag in het huis. Laatste dozen uit gepakt. Speelmuisjes gevonden voor de katten. Die zijn nu door het dolle heen. Geweldig om te zien :Y
Heb zelfs een uurtje in de zon gezeten in een heel kort jurkje! het was warm genoeg. Herfst kan prachtig zijn!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

moet ik dinsdag een klapstoel meenemen als ik kom eten?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

bolletjeom schreef:Dus wij verzender mailen en hopen dat die het uit zoekt. Maar ja, die is zijn spullen al kwijt en heeft het geld al binnen.
Heb je echt al betaald voor het geleverd werd? Dat doe ik nooit, hoor.
bolletjeom
Reisexpert

dan koop jij weinig.
Alles wat je online besteld betaal je gelijk. Voordat het geleverd is.
Eetkamerstoelen, kleding, vliegtickets, kattenvoer, fotoalbum.
Ook in een winkel: gordijnen bestellen, eerst betalen en over een paar weken ophalen.

@jenny, we hebben de oude stoelen weer van zolder gehaald ;)
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik ben pas verhuisd en heb alles nieuw gekocht. De meubels kwamen van 3 verschillende winkels en we hebben dat telkens pas bij de levering moeten betalen. Onze stoelen komen ze donderdag brengen, en ook die betalen we pas als ze er zijn.

En als je bijvoorbeeld een fotoalbum bij Hema bestelt, moet je dat toch ook pas bij de afhaling betalen?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Kijk zonet nog eens even of de groep voor m'n komende trip naar Israël nog groter is geworden dan de 8 man tot nu toe, maar integendeel: er zijn er twee verdwenen. Wordt zo wel een erg klein groepje, en de oudjes (lees: 40+) zijn nu ineens in de meerderheid...

Morgen eerst maar eens naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort, anders mag ik straks niet eens het land in...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

WizardOfOss schreef:Kijk zonet nog eens even of de groep voor m'n komende trip naar Israël nog groter is geworden dan de 8 man tot nu toe, maar integendeel: er zijn er twee verdwenen. Wordt zo wel een erg klein groepje, en de oudjes (lees: 40+) zijn nu ineens in de meerderheid...

Morgen eerst maar eens naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort, anders mag ik straks niet eens het land in...
Jammer zeg dat de groep is veranderd.

Het zou zomaar kunnen dat ze bij de douane aan je gaan vragen waarom je een nieuw paspoort hebt.... ;) Had mijn moeder aantal jaren terug. Ze had hem toen een maand van te voren laten verlengen (dat moest idd ook anders mocht ze er niet heen). Ze denken dan dat je wat te verbergen hebt :/

@Bolletje: Wat een stomme actie van PostNL!! En er staat zeker ook geen nummer bij waar het dan wel bezorgd zou moeten zijn? En heeft de verzender alw at laten weten?

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ineens "nieuwe buren" krijg... Ik woon op 346 en dan bezorgen ze pakketjes ergens bij 200....Had geen afleverbericht en zag gelukkig het op de track&trace pagina...Toen ik hen opbelde dat ik hier niet van gediend was omdat dat totaal mijn buren niet zijn en ik naar de andere kant van de straat moet, was het van:"We zullen het met de bezorger opnemen"...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Will schreef: En als je bijvoorbeeld een fotoalbum bij Hema bestelt, moet je dat toch ook pas bij de afhaling betalen?
Als je het thuis laat bezorgen moet je vooraf betalen, meteen na het uploaden van de foto's. >:)

Rudi, de oude stoelen zaten ook best lekker. Misschien binnenkort maar een nieuw bed bestelen? _O- |:(
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben ook gewend dat je meestal vooruit moet betalen. Maar na een paar slechte ervaringen (concertkaartjes gingen failliet en de badkamerklusjesman raakte overspannen) wat in totaal 700 euro heeft gekost waar we naar kunnen fluiten ben ik er wel veel voorzichtiger mee geworden.

Heb je inmiddels je stoelen al?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: Heb je inmiddels je stoelen al?
Gisteravond nog niet >:)
bolletjeom
Reisexpert

de verzender is bezig mat postnl en die zijn het idd kwijt. Ze sturen deze week nieuwe stoelen. Ook een flinke strop voor een klein bedrijfje!

@jenny, bed zit weer in elkaar!
( ik durf te wedden dat een aantal mensen denken. Wat doet jenny bij rudi waardoor het bed uit elkaar valt....hehe)
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik denk dat je stoelen hier zijn Bolletje!

Poeh, ik ken het gevoel van geen reis in het vooruitzicht hebben maar al te goed. Komend jaar staat in het teken van studeren, studeren en studeren... Hopelijk kan ik wel het onderzoek voor mijn thesis in het buitenland doen! Lijkt me ontzettend gaaf.
Eigenlijk heb ik natuurlijk niets te klagen want heb afgelopen zomer 4 heerlijke maanden in Azië gehad!

Afbeelding

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

menasil schreef:Jammer zeg dat de groep is veranderd.

Het zou zomaar kunnen dat ze bij de douane aan je gaan vragen waarom je een nieuw paspoort hebt.... ;) Had mijn moeder aantal jaren terug. Ze had hem toen een maand van te voren laten verlengen (dat moest idd ook anders mocht ze er niet heen). Ze denken dan dat je wat te verbergen hebt :/
En dat terwijl ik er in tegenstelling tot een van m'n reisgenoten helaas niet in geslaagd ben entry- en exitstempels van Noord-Korea in m'n paspoort te krijgen. Van een bezoekje aan Dubai zullen ze in Israël toch ook niet schrikken, en van de rest al helemaal niet.

Ook apart, kreeg vandaag een mail dat ik de stoelen in het vliegtuig voor m'n komende trip kon selecteren. Meteen kijken, driekwart was al bezet, maar vreemd genoeg waren ALLE exit row plaatsen nog wel beschikbaar. Dus zit ik lekker ruim. Of weten al die andere mensen iets wat ik niet weet?

Trouwens nog wel een vraagje: hoe zit het nu met stopcontacten in Israël? Ik kom daar nogal tegenstrijdige berichten over tegen, voor de oudere stopcontacten zou ik een verloopstekker nodig hebben, voor nieuwere niet meer, maar welke kom je in de praktijk het meeste tegen?

Overigens zit ik ook alweer verder te kijken, een weekendje Genève tijdens de autosalon (zaterdagochtend heen, zondagavond terug) lijkt nu zo'n half jaar van tevoren toch ook wel tegen acceptabele kosten te regelen te zijn. En Taiwan kriebelt ook nog steeds, in maart hoeft een vlucht met korte transfers in Hong Kong maar 620 euro te kosten, waar ik voor november ondanks klote-transfers nauwelijks onder de duizend euro uit kon komen. En tot slot heb ik ook alweer contact met een van m'n reisgenoten van de Noord-Korea trip, die had bericht van Koryo gehad dat we met een maatwerkreis in augustus aan zouden kunnen sluiten bij een groepsreis voor de anders peperdure chartervlucht naar Paektusan, de geboorteplaats van Kim Jong-Il, tenminste volgens de propaganda. Kortom, het zou goed kunnen dat ik deze maand al een flink deel van m'n vakantiedagen voor komend jaar vast ga leggen...

Overigens over Noord-Korea gesproken, nog een interessant artikel wat ik zojuist tegenkwam: als buitenlander lesgeven in Noord-Korea...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@wizard, wat een interessant artikel zeg! Lijkt mij een hele bijzondere ervaring om daar les te geven en zo wat meer van hun ideeen te horen!

Ik baalde gister, mijn fiets was nog niet klaar en kan niet wachten om een rondje te gaan fietsen. ik zit er nu aan te denken om voor een paar dagen een auto te huren en lekker een eindje te gaan rijden om zo alvast iets van de kust ten zuiden van Sydney te zien!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je plannen klinken goed, Sander! Zou je me kunnen PBen welke dagen je naar Noord-Korea zou willen gaan, en wat de kosten zonder tickets zijn? Mogelijk sluit het niet aan met mijn tijd in Azië, of met mijn budget, maar het klinkt wel interessant! (Al zijn de Filipijnen en Indonesië ook leuk.)

Qua fietsen had ik gisteren mazzel. Station Utrecht CS is een grote bouwput, maar ik moest trein halen. Gewoon doorfietsen dus.... Schijnt 75 euro te kosten als je tegen de rijrichting in over een busbaan rijdt! (En zoals ik het hier schrijf klinkt het nog gevaarlijk ook.) Gelukkig kwam ik met een waarschuwing weg :)
Plaats reactie