Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Travelator schreef:
Jenny schreef: Ik ben een boek kwijt! Studieboek, gebruik ik eigenlijk nooit. Wil je er eindelijk iets mee doen, is-ie weg??? Hopelijk duikt het binnenkort weer op.
Beetje een inkoppertje hoor, maarre....... misschien toch eens in de duikshop kijken?

ps. niet vergeten, je hebt nog een bon.

(sorry hoor, dit programma is echt heel naar)
Het is nog erger.... Na een half uur gevonden in de boekenkast _O- (Nu is mijn boekenkast vrij groot, maar toch.)

ik ben wel een keer mijn duikflessen vergeten in de duikshop. Ze hebben me best uitgelachen. En terecht.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jenny schreef:ik ben wel een keer mijn duikflessen vergeten in de duikshop. Ze hebben me best uitgelachen. En terecht.
Gelukkig maar dan, dat die ook weer zijn "opgedoken".

Ehem. Oké, nu ga ik écht werken.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tja, gezegdes zijn wel zo'n beetje onvertaalbaar. Hen spontaan meer respect gekregen voor je baan :Y

Spruitjes zijn echt heeeerlijk! je moet ze gewoon nog eens een kans geven. Je smaak schijnt zich om de tig jaar aan te passen en met name kinderen lusten geen spruiten. Ik weet nog wel een lekker recept met kip, prei, spruit, kerrie en cashewnoot!!

voor paddestoelen zoeken hoef ik de deur niet uit. Er staat een rotte boomstam in mijn voortuin die volledig vol gegroeid is met paddestoelen in alle maten. Een prachtig gezicht. Mensen die langs lopen stoppen zelfs om te kijken.

Heb vannacht geen oog dicht gedaan. Kater was ziek en pulkte de deur steeds open om "gezellig" bij ons te zijn...Gelukkig heb ik vandaag vrij en kan ik vanmiddag misschien nog even de schade inhalen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travelator
Reisexpert

bolletjeom schreef:tja, gezegdes zijn wel zo'n beetje onvertaalbaar. Hen spontaan meer respect gekregen voor je baan :Y
Haha dat hoor ik niet vaak ; )
Meestal klaagt men alleen maar over ondertitels! : (
bolletjeom schreef:Spruitjes zijn echt heeeerlijk! je moet ze gewoon nog eens een kans geven. Je smaak schijnt zich om de tig jaar aan te passen en met name kinderen lusten geen spruiten. Ik weet nog wel een lekker recept met kip, prei, spruit, kerrie en cashewnoot!!
O! Klinkt op zich best aardig.... Eet alleen geen vlees/kip (moeluk!). Misschien probeer ik het ooit eens met tofu (ugh)
bolletjeom schreef: Heb vannacht geen oog dicht gedaan. Kater was ziek en pulkte de deur steeds open om "gezellig" bij ons te zijn...Gelukkig heb ik vandaag vrij en kan ik vanmiddag misschien nog even de schade inhalen.
Arme kater, is hij weer beter? Ik pas deze week op een huis met twee poezen en vanmiddag kwam een van de twee (de meest "onschuldige" natuurlijk) thuis met een muis (mooi rijmpje) en ging die vervolgens naast mij in de keuken lekker zitten oppeuzelen. De ingewanden heeft ze fijn laten liggen, samen met een plasje bloed.
Cadeautje!

Hoe is het met de verveling?

bolletjeom
Reisexpert

spruiten gerecht kan ook prima zonder kip. Vond het zelf een beetje bijzaak. Het is de kerrie en cashew die het een leuke combi maakt.

Kater is weer ok. Poes is nu door het dolle heen. Vliegt bijna letterlijk tegen de muur op en de gordijnen in. Na zorgvuldige observatie tot de conclusie gekomen dat ze jeuk in haar oor had. Net schoongemaakt, wat ze heel lekker vond en nu ligt ze lekker te slapen op de bank. Tis ook zo zielig als je niet kan zeggen wat er mis is.

verveling? Het is droog dus ik ben lekker bezig met schuren in de tuin enzo.
En voor derde dag op rij thuis wachten op stoelen die maar niet gebracht worden door Postnl :N
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

WizardOfOss schreef:
Globeskater schreef:Ik zit inmiddels in Taipei, was te laat en te moe om door te reizen naar Tainan wat het plan was... nu even nachtje Taipei en dan nachtje Tainan en weer terug naar Taipei, al is het ook wel verleidelijk om hier te blijven.. maar dat zouden beetje veel dagen Taipei worden al kan ik natuurlijk ook uitstapjes maken.. ach ik zie wel ;)
Ben heel benieuwd naar je ervaringen daar in Taipei, staat nog steeds heel hoog op mijn to-go lijst. Alleen jammer dat het zo lastig is een beetje aangenaam geprijsde vlucht die kant op te vinden, anders had ik wellicht in november je voorbeeld al gevolgd. Ik zag vanochtend op Travel Channel weer wat beelden van de Shilin Night Market, echt om van te kwijlen...
Taipei is een heerlijke stad! Het eten op de night market is fantastisch ;) Verder had ik nog veel meer willen zien dus taiwan wil ik echt nog wel vaker heen ;) Double 10th day de national holiday daar was echt fantastisch was met een erg leuke groep mensen!

Ondertussen zit ik alweer 3 dagen in Sydney, ik heb inmiddels een leuke kamer gevonden en een fiets gekocht die ik donderdag kan ophalen.. :D Verder al veel mensen leren kennen dus gaat goed hier :D
bolletjeom
Reisexpert

leuk, globeskater!!! Geniet er van. Een fiets in Sydney. Zijn ze daar een beetje gewent aan fietsers ondertussen?

ik heb een lichtelijk kut humeur. Ik had een week vakantie maar dinsdag zaten we aan huis gekluisterd. Te wachten op de levering van de eetkamer stoelen. En die kwamen niet. Dus Woensdag bleven we thuis zitten wachten. En toen kwamen ze ook niet. Bleek het een foutje. Waren ze perongeluk nog niet verzonden.
Donderdag bericht dat ze vrijdag geleverd zouden worden. Dus bleven we gister maar weer de hele dag thuis. En je raad het al: niets. En nu is het zaterdag....en kunnen we weer een hele dag thuis blijven wachten.
Willen jullie weten hoeveel leuke dingen we afgelopen week hadden willen doen en niet hebben kunnen doen???
Oh....ben nu echt stik chagerijnig! We zouden vandaag met de fiets naar Amsterdam ( in de trein) en daar dan naar Broek in Waterland fietsen. Een hele mooie route. :{
Travelator
Reisexpert

Spruiten it is!
Balen van je weekje vakantie, Rudi! Eetkamerstoelen hebben vaker dat soort kuren, heb ik wel eens gehoord.

@Globeskater, ik was 8 (!!!) jaar geleden ook in Taipe en vond het ook zo mooi daar.
Ik was er maar twee dagen, een stopover op weg naar Australie, maar vond vooral de mensen zo lief en warm. Toen ik een keer met een kaart van de stad in m'n handen weifelend stond de zoeken naar de juiste straat, stopte er een auto naast me, alwaar een hele keurige dame uitsprong die vervolgens enthousiast begon te schreeuwen dat ze me zo graag wilde helpen!
Alleen Snake Alley vond ik naar, met haar schildloze padden, opengereten levende slangen en veel-te-klein-behuisde zoogdiertjes. Bah.

Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

snake alley ben ik niet geweest.. ik had een week en dat is echt veeeeeeeels te kort.. ben blij dat ik op de terugweg nog een week heb!

@bolletjeom ze zijn nog niet echt aan fietsers gewend maar je schijnt ze wel steeds meer te zien moet nog even op zoek naar een niet al te drukke route naar werk.. want de main road die rechtstreeks gaat is belachelijk druk en wordt erg hard gereden..maar goed heb me opgegeven voor de sydney to gong ride en fiets huren was al 80 dollar en kopen 168 en dan kan ik ook lekker buiten sydney gaan fietsen :D
bolletjeom
Reisexpert

oeh...stoom komt uit mijn oren!!
We wachten dus op 6 (!) eetkamerstoelen. Geen klein pakketjes dus (3 dozen). En ook zeker geen goedkope zending.
Volgens track&Trace bij ons afgeleverd gistermiddag. Ik heb hem op "afleveren" zien springen want we zaten de hele dag te wachten. Vandaag Postnl gebelt. Hun reactie: Het is afgeleverd.
Ons antwoord: niet bij ons
Postnl:Volgens mijn systeem wel
Wij boos en vragen of ze dat dan even wil uitzoeken want dat we én de hele dag thuis waren én de toegangsweg en parkeerplaats kunnen zien en geen postnl wagen hebben gezien.
Postnl: nee, het is volgens ons afgeleverd. Vraag eerst maar eens bij de buren.
Je kunt niet eens bij onze buren komen voor eerst voor ons raam langs te komen en ik denk niet dat iemand blij word van 3 grote dozen in zijn gang. Die waren allang bij ons langs geweest lijkt me.
Wij: ZOEK HET UIT!!
postnl: nee. dat moet de verzender doen

Dus wij verzender mailen en hopen dat die het uit zoekt. Maar ja, die is zijn spullen al kwijt en heeft het geld al binnen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

dan zou ik ook super kwaad worden.. kan je niet de bezorger achterhalen op één of andere manier want dit kan gewoon niet :(
bolletjeom
Reisexpert

ik wil met alle liefde iets achterhalen maar postnl vind niet dat ze iets hoeven uit te zoeken voor ons. Zoals ze zeiden: u bent niet onze klant. Degene die het pakket verstuurd heeft kan ons vragen een onderzoek te starten.

Dus nu hopen we dat ze dit doen en dat er iets uit komt.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zover ik weet is in ons land de verzendende partij verantwoordelijk voor de bezorging, en ligt de bewijslast dus ook bij hun. Dus zolang jij nergens hebt getekend voor ontvangst zijn ze zeker nog een partij. Maar wel bizar dit, en vooral ook die reactie van PostNL. Je gaat soms toch terugverlangen naar de tijden van good old PTT...

Zelf ook een baalmomentje: vandaag is er een Japan-dag in Düsseldorf, had ik eigenlijk toch wel even een kijkje willen gaan nemen. Sterker nog: vorig weekend had ik bijna nog treinkaartjes daarvoor gekocht, maar omdat ik nog iemand mee wilde vragen heb ik dat toen toch maar niet gedaan. Maar verder totaal vergeten, vanmiddag dacht ik er pas weer aan, maar toen had het al geen zin meer alsnog in de auto te springen om alsnog die kant op te gaan. Balen.

Maar goed, de middag desondanks wel goed besteedt: maar even naar Beuningen gesjeesd en een Nikon D5100 + 18-105VR gekocht. Kan m'n ouwe trouwe D70 na bijna 7 jaar en ruim 80.000 foto's eindelijk met pensioen...
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Wist niet eens dat het bestond, anders was ik er misschien ook wel heen geweest.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb een heerlijk weekend (gehad) *O* Eindelijk een weekend zonder werk en studie.

Ik ben naar Zeeland geweest, en het weer was fantastisch. Vrijdag de eerste duik wat problemen met mijn nieuwe cameraconfuguratie (geen nieuwe camera, maar een extra flits), maar gisteren en vandaag ging het beter. Lekker in het zonnetje gelegen, vanochtend thee op bed gehad, en genoten van het zien van mijn vriendjes en vriendinnetjes.

Rudi: balen. Heel bizar verhaal,.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie