Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
ik sta op het station ongewenst mee te luisteren met een telefoongesprek.
Borneo is echt cool man! Ja, joh. Vooral die natuur! Nee, ik heb geen orang oetans gezien maar wel ehm, hoe heten die motherfokkers ook alweer...ohja, chimpansees. Echt heel veel man en ik stond er zo tussen. Chill man!!!!!
Tenenkrommend!!!!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik verbaasde me dit weekend op weg van Istanbul naar Nederland ook over de domheid (sorry dat ik het zeg!) van sommige reizigers. Van die mensen die niet snappen dat schoenen soms uit moeten bij de security check (ik heb er ook een hekel aan, maar wat doe je er aan?), en van die mensen die niet snappen dat water niet mee mag in het vliegtuig en die blijven beweren dat het altijd mag.
Zelf voel ik me op dit moment ook nogal dom.... Moet voor morgen een DVD kijken, en kom tot de ontdekking dat hij hier niet werkt. (Heb het ding al de nodige dagen thuis liggen, ik had dit eerder moeten checken!) Dat betekent morgen extra vroeg de trein nemen om morgen voor schooltijd op mijn werk te kijken. Dat wordt dus de trein van half 7
Jenny schreef:Vorige week een verdacht pakketje gehad op Utrecht CS (uiteraard in de avondspits), en dat was best chaos!
Hier viel de chaos mee, men wachtte gewoon tot het station weer open ging. De bussen stonden wel vast maar al met al was iedereen zeer rustig, informatiemannen/politie/bewakers werden niet lastig gevallen en geen zeurende/chagrijnige mensen. Ze zijn het wel gewend hier natuurlijk.
Vandaag heel veel gevechtsvliegtuigen gezien/gehoord die laag over vlogen, ik dacht (althans ik hoop) dat het een oefening was... man wat een geluid maken die dingen, vreselijk, heb er nog pijn aan mijn oren van!
Jenny schreef:Ik verbaasde me dit weekend op weg van Istanbul naar Nederland ook over de domheid (sorry dat ik het zeg!) van sommige reizigers. Van die mensen die niet snappen dat schoenen soms uit moeten bij de security check (ik heb er ook een hekel aan, maar wat doe je er aan?), en van die mensen die niet snappen dat water niet mee mag in het vliegtuig en die blijven beweren dat het altijd mag.
Oh vreselijk zijn dit soort mensen!! Dat kan soms zoveel gedoe/tijd kosten... ik kan begrijpen dat je miss niet alles weet maar dan als het je verrteld word, dan ga je toch niet in discussie maar doe je je schoenen gewoon uit? laatst was ik bij de Tweede Kamer, moest ik m'n pumps uit... ik was nogal verbaasd maar goed ik deed het maar en vroeg daarna wel of het soms nieuw was (de vorige keren moest dat niet) want was toch rustig...en toen kreeg ik de 'scanfoto' van mijn schoenen te zien en ja ik snapte toen wel waarom ze afkunnenn gaan maar goed er is een verschil tussen nieuwsgierigheid en dom blijven beweren dat het allemaal niet kan...
Ik ben terug alleen kon zonder backpack naar huis want die is in zurich aanbeland en komt pas vanmiddag (als ik geluk heb) richting Schiphol en KLM komt hem afleveren. Baal er alleen van als een stekker want het was het zoveelste dat mis ging afgelopen week en heb gewoon geen zin in ook nog dit gedoe.
Het stomme was dat ik op het vliegveld al het gevoel had at het niet goed ging komen. Ik moest mijn tas in een lift zetten, waar al 20/30 andere koffers stonden....ik ken deze liften voor backpacks wel maar meestal gaan ze per stuk erin. Ik zei tegen m'n moeder nog dat ik dit maar vreemd vond en ik twijfelde of het dan wel met de goede lading mee zou gaan. Niet dus... voordeel hoefde niet te sjouwen, nadeel is dat daar nog wat schone spulletjes inzaten die ik morgen nodig had en ik verder geen zomerjasje en schoenen heb voorlopig maar ja laten we hopen dat ie vandaag terug komt "D
Dat is echt balen zeg!
Vraag me toch altijd af hoe ze dat voor elkaar krijgen... Als je de juiste label er aan hebt zitten zou het toch goed moeten gaan.
Gelukkig heb ik het zelf nog nooit gehad. *klopt af*
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Als je bedenkt hoeveel tassen er per dag heen en weer gaan, dan verbaasd het me soms dat het niet vaker mis gaat...
Ik ben zelf mijn tas 2 keer kwijt geweest, beide keren gelukkig op de terugweg. Verder geen probleem, ze bezorgden hem beide keer de zelfde dag nog gratis thuis. Ook heb ik een aantal keren meegemaakt dat een tas van een reisgenoot niet op kwam dagen. Gelukkig zijn ook die tassen later boven water gekomen.
Jenny schreef:Als je bedenkt hoeveel tassen er per dag heen en weer gaan, dan verbaasd het me soms dat het niet vaker mis gaat...
Daar heb je ook wel weer gelijk in.
Nog een dagje werken en dan een week vakantie. We wilden naar Guilin, maar helaas waren er geen treinkaartjes meer... Nu worden het dagtripjes, als het weer een beetje mee wil werken {wordt de hele week regen voorspeld}.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny schreef:Als je bedenkt hoeveel tassen er per dag heen en weer gaan, dan verbaasd het me soms dat het niet vaker mis gaat...
Ik ben zelf mijn tas 2 keer kwijt geweest, beide keren gelukkig op de terugweg. Verder geen probleem, ze bezorgden hem beide keer de zelfde dag nog gratis thuis. Ook heb ik een aantal keren meegemaakt dat een tas van een reisgenoot niet op kwam dagen. Gelukkig zijn ook die tassen later boven water gekomen.
Klopt, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en het zou toch een keer moeten gebeuren....gezien de hoeveelheid tassen etc.
Ik zie net dat de vlucht waar mijn tas op zou zitten, 2,5 tot 3 uur geleden is geland maar ik heb nog niets gehoord van KLM. Weet ook niet of het zo snel kan. De dame aan het loket was overigens wel zeer vriendelijk