Budget Tibet

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
hanneke88
Reiziger

Budget Tibet

Bericht door hanneke88 »

Hallo allemaal,

Over Tibet is veel te lezen. Maar iets waar ik moeilijk achter kom is het budget dat ik hiervoor moet uittrekken, tijd is geen probleem, geld is wel essentieel voor mij. Ik verwacht zo'n 1000 euro kwijt te zijn voor Tibet. Maar wie heeft er enig idee hoe lang ik hiermee kan rondkomen?

Belangrijk om te weten, ik verwacht per trein naar Tibet te reizen, om daarna verder te gaan naar Nepal.
Bedankt voor jullie hulp.
Jenny
Reisexpert

Re: Budget Tibet

Bericht door Jenny »

Je mag in Tibet niet zonder gids en chauffeur reizen, en je moet je dus aansluiten bij een groep mensen of een provegids huren. Een tourtje van Lhasa naar Kathmandu in een bus met 20 andere kost ongeveer 500 euro voor 7-8 dagen, inclusief overnachten, entreegelden en vervoer. Wil je langer blijven, dan is het lastig om een groep te vormen. Je reist dan waarschijnlijk met een zeer klein groepje mensen, waardoor de prijs al heel snel (ver) boven de 1000 euro komt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

Hallo Jenny,

Bedankt voor je reactie. Het was al duidelijk dat je daar een per it voor nodig had en dargelijke.. Je reactie geeft in ieder geval stof tot nadenken, of het dat waard is, want ik kan voor dat geld natuurlijk veel langer blijven op andere plaatsen.. Dilemma dus!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb door Tibet gereisd in groepjes voor 2 personen. Het kostte een hoop geld, maar het was een hele bijzondere trip!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

1000e is wel heel erg weinig voor Tibet, maar het moet kunnen. Een hardsleeper kost 80euro van Beijing naar Tibet, maar reken op 150e omdat t kaartje wss via via gekocht moet worden. Een groepsreis van Lhasa naar Katmandu valt zoals Jenny zegt ook binnen het budget. Zorg dat je nog een aantal dagen extra alleen in Lhasa regelt, kost je wel een gids ad 20e per dag; kan je dus 2 weken in totaal van je budget rondkomen. Die extra dagen in Lhasa zou ik sowieso al doen om aan de hoogte te wennen.
Plaats reactie