Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
zaratoestra
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door zaratoestra »

@globeskater: allez proficiat.

Heb net mijn spullen in de rugzak gedaan en alhoewel ik vind dat ik niet heel veel meeheb weegt ie toch 12,5 kg. In dat gewicht zitten wel mijn wandelschoenen en sandalen en ook mijn daypack.
Toch vind ik het vree klote...ik droom van een rugzak met nog heel veel lege vakjes en plaats met hopen om weet ik wat nog in te proppen moest het daar ter plekke nodig zijn....maar vooral veel lege ruimte om direct een overzicht te hebben op wat waar zit.
hmmm....vervelend
Vooral omdat ik sinds ik zoveel vermagerd ben last heb gekregen van mijn rug en da's echt niet leuk. 'tis niet dat we echt trekken met die rugzak...tis vooral ons huisje en de langste afstanden zijn van hotel naar station en omgekeerd en terwijl we op accomodatie jacht zijn.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik blijf dat toch knap vinden, ik slaag er maar zelden in m'n bagage zo licht te houden. Ik zit ondanks dat ik steeds kritischer wordt op wat ik meeneem meestal toch al snel aan zo'n 15kg, plus nog zo'n 10kg aan handbagage. Gelukkig heb ik inmiddels wel een tas met wieltjes...

Mijn vakantieplannen voor het najaar beginnen ook duidelijke vormen aan te nemen. Lang zitten twijfelen tussen nog één wat langere trip van 2 tot 3 weken, ofwel twee korte reisjes. Taiwan staat nog steeds hoog op mijn lijst, maar daar wil ik dan toch pas na het tyfoon-seizoen heen, als het ook wat minder warm is. Maar zo lang wil ik eigenlijk niet wachten, ook voor die tijd wil ik nog even weg van de drukte van het werk, maar dan kom ik al snel vakantiedagen tekort. Dus schuif ik Taiwan nog maar even door naar volgend jaar. Zoals het er nu naar uitziet (en waar ik inmiddels ook toestemming vanuit het werk voor heb gekregen) worden het dus twee losse reizen.

Om te beginnen met het meest zekere: begin december is de Tokyo Motor Show, een goed excuus om toch nog een keer toe te geven aan m'n Japan-verslaving. Ik heb al zeer scherp geprijsde vluchten met Aeroflot gezien dus ga ik dan zeker nog even kijken of ik er dan nog een paar dagen Moskou bij kan proppen.

Daarnaast wil ik eind september/begin oktober ook nog even er tussenuit, en dan dus een beetje relaxed. Bij voorkeur een korte groepsreis naar een niet al te hectische bestemming. Al het nodige rondgekeken, en zit nu nog met tamelijk ver uiteenlopende opties: van Portugal of Italië tot IJsland of Oost-Canada. Of misschien nog wel iets heel anders...

Keuzes, keuzes, keuzes...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Superveel zin om donderdag naar Belgrado te gaan, zeker nu ik zie dat het daar komend weekend gewoon 31 graden is ^O^ stuk beter dan die 20 waar we het in Nederland dan weer mee moeten doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Leuk! Veel plezier daar.

Ik hoop binnenkort ook te kunnen vertrekken :) Met een beetje geluk werk de de mogelijkheid om in Laos te wonen voor een tijdje.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@ WizardOfOss: Ik zit voor volgend jaar ook aan een korte groepreis te denken. Laat me weten wat jouw keuze uiteindelijk is geworden voor eind september/oktober... miss krijg ik nog inspiratie!

Bij mij hangen overige vakanties namelijk af van het plan om naar de Paralympics te gaan.... Ligt aan vrije dagen en budget etc. alhoewel ik al min of meer heb besloten niet de volle paralympics naar London af te reizen.. zit er nu aan te denken de laatste dagen te gaan en dan wat langer zodat ik ook de stad kan zien als het voorbij is ;) Deze maand maar ff een plannetje uitwerken en dan in september eens een aanvraag indienen voor de kaarten en kijken wat we toegewezen krijgen.... :)

Ik heb gekke werkdagen... Ben de enige van mijn cluster. Reguliere taken liggen vrijwel stil, alleen ad hoc klussen in de vorm van persvragen komen continu binnen... en die kan je niet voorspellen... en aangezien ik alle dossiers doe op dit moment, heb ik soms ineens razend druk!! Alles komt dan natuurlijk tegelijk...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

menasil schreef:@ WizardOfOss: Ik zit voor volgend jaar ook aan een korte groepreis te denken. Laat me weten wat jouw keuze uiteindelijk is geworden voor eind september/oktober... miss krijg ik nog inspiratie!
Het is nog niet helemaal 100% zeker, maar het moet nu toch raar lopen als het nog iets anders dan IJsland gaat worden. Portugal (Fox) was de eerste afvaller, veel te duur voor het gebodene, en met tot nu toe slechts twee boekingen valt er over de groep weinig zinnigs te zeggen. Italië was de volgende, weliswaar inmiddels gegarandeerd vertrek, maar de gehele groep tot nu toe is 50+. Vanmorgen maar eens gebeld met Summum (ze nemen de telefoon op met "Summum.nl", maar vreemd genoeg reageren ze niet of heel traag op email...), de Canada-reis zit weliswaar dicht tegen gegarandeerd vertrek aan, maar ook hier alles 50+. En van de vier kandidaten was het sowieso het enige land wat ik al eens bezocht had, ook al was dat dan zo'n 3.000 km verder naar het westen.

Dan rest dus IJsland (ook Summum), die reis is naar mijn idee weliswaar wat teveel op Reykjavik gericht, maar met de excursies komt dat vast wel goed (en ik zit er al aan te denken zelf een dagje een auto te huren), en de groep is mooi gevarieerd van leeftijd. En na dit jaar al anderhalve reis in m'n uppie plus nog zo'n weekje in het vooruitzicht is een reis met gezelschap ook wel weer een keer leuk. Afgelopen weekend al een reisgidsje gekocht (Capitool Compact, lekker veel plaatjes), wordt er al helemaal enthousiast van, ik begin zelfs al zin in hákarl te krijgen :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sander, zoals je wellicht weet ben ik in februari naar IJsland geweest, en dat was met Sawadee. De reis was totaal niet op Reykjavik gericht, al had ik wel voldoende tijd de stad op eigen gelegenheid te verkennen. Bovendien: Sawadee heeft echt de beste gids de er bestaat! Trausti weet namelijk (bijna) alles over de geschiedenis van IJsland, de flora en fauna, literatuur, geologie enzovoort.

Ik zou zeker ook even op de website van Sawadee kijken ;)

(Dit is een commerciele boodschap zonder winstbelang voor de poster - ikke dus.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Die reis heb ik inderdaad ook gezien, en op zich heb ik ook meer vertrouwen in Sawadee als in Summum. Maar qua vertrekdata komt die van Sawadee veel minder praktisch uit, dan wordt het pas 2e helft oktober. En die reis kost ook 500 euro meer, weliswaar duurt ie dan ook een dagje langer en zie je dus ook wat meer, maar dat blijft toch wel een fors verschil...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

WizardOfOss schreef:Die reis heb ik inderdaad ook gezien, en op zich heb ik ook meer vertrouwen in Sawadee als in Summum. Maar qua vertrekdata komt die van Sawadee veel minder praktisch uit, dan wordt het pas 2e helft oktober. En die reis kost ook 500 euro meer, weliswaar duurt ie dan ook een dagje langer en zie je dus ook wat meer, maar dat blijft toch wel een fors verschil...
Logisch dat je dan voor Summum kiest. Voordeel van Sawadee is wel dat je helemaal naar het oosten gaat (en dat er meer excursies inclusief zijn), en dat is toch wel heel bijzonder. (Haha, ik maak het je gewoon moeilijker _O- )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Jenny schreef:(Haha, ik maak het je gewoon moeilijker _O- )
En bedankt }:|

;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb gister mijn kleine acer aspire one ontvangen en ben er de hele dag al beetje mee aan het klooien..

de laatste dagen trouwens ook lekker druk met couchsurfen geweest en verschillende reizigers bij mij thuis ontvangen :D
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Over 1,5 week naar Duitsland/ Oostenrijk. Ik heb er zin in. En afgelopen dagen weer flink zitten denken en speuren naar mogelijkheden om in Laos wat op te zetten of in loondienst (deels) te werken. Valt niet zo mee maar niet geschoten....
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Niet bijster veel activiteit hier op het moment.

Iemand een idee hoe ik kan zoeken naar Nederlanders/ Vlamingen (bij voorkeur) die net als mij plannen hebben om naar Laos te gaan om daar wat op te zetten? Bij reisgenoten misschien?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Bestaat er geen Laos startpagina? Toen ik in Hongarije studeerde kwam ik via startpagina alle nieuwtjes te weten maar ook mensen die anderen zoeken om iets op te zetten! Mss kan je het daarop proberen?

Ik ben gister naar de musical We will rock you in Utrecht geweest en vond hem leuker dan in Londen, maar komt denk ik ook omdat ze er wat leuke Nederlandse grappen in hadden :D Nu voor het eerst sinds lange tijd weer bij mijn ouders.. vroeg me vannacht wel even af waar ik sliep haha

verder op zoek nog naar een leuke wat zomerse vakantiebestemming voor een weekje vanaf 21 augustus weet alleen niet waarheen want is weinig betaalbaars te vinden..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Globeskater: die is er. Hij wordt slecht bijgehouden en er staat veel spam op hetr prikbod maar ik ga zeker nog een keer kijken. Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie