wijziging van route: jullie mening??

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

wijziging van route: jullie mening??

Bericht door zaratoestra »

hey,

Op 3 oktober landen we vanuit Hong Kong op Ho Chi Minh. Het aanvankelijke idee was om een vluchtje te nemen naar Hanoi en dan zo af te zakken naar het zuiden en via de mekongdelta cambodja binnen te gaan en uiteindelijk overland naar Laos

Nu zijn we echter uitgenodigd op een huwelijk in India (we worden er de 29e oktober verwacht. De 26e is het echter diwali.
1) Heeft iemand dit al meegemaakt en wat houdt het allemaal in?? Is het echt een meerwaarde om te zorgen dat we daarom vroeger in india zijn? We kunnen logeren bij vrienden en hun familie en het samen met hen vieren.

Aanvankelijk had ik gedacht om vanuit Ho Chi Minh na de mekong delta bezocht te hebben te vliegen op Chennai en dan op een 10tal dagen af te zakken naar Trichy. De bruidegom zegt dat het rond diwali echter een volksverhuis is en iedereen op bus en trein zit om naar huis te keren....dus drukte en alles op voorhand te reserveren.

Vandaar mijn 2e idee: we skippen zuid vietnam (byebye halong bay en sapa) en we blijven in de buurt van hanoi en gaan de mekong delta uit en zo naar cambodja. Vanuit Siem Reap nemen we een vlucht naar KL en zo naar India.
Hiervoor (hanoi-mekong delta en cambodja + vlucht naar KL + India) hebben we dus van 3 oktober tot 25 oktober (wanneer we divali meemaken) en van 3 oktober tot 28 oktober wanneer we divali skippen.

Dat is dus zo een 3tal weken... wat ik niet zo heel veel vind. Iedereen zegt dat je de 'highlights' van cambodja wel kan zien op 2 weken. Maar mij lijkt het net zo een leuk land. Vanuit India zullen we na een 3tal weken terug vliegen via KL naar Vientane. Vandaaruit kunnen we natuurlijk altijd terug naar Cambodja. Maar dan is het gewoon nog eens een visum te betalen.

Dus mijn 2 vragen samengevat: Iemand ervaring met divali?
Lijkt 3weken jullie voldoende om van HO chi Minh naar Siem Reap te gaan??
loesopreis
Wereldreiziger

Re: wijziging van route: jullie mening??

Bericht door loesopreis »

Is het een idee om die drie weken direct naar India te gaan, de bruiloft bijwonen, en daarna terug naar Cambodja/ Vietnam/ Laos zodat je voldoende tijd hebt om daar op je gemakje te reizen?

Je hebt in je vraag een keer de plaatsen ho chi minh en Hanoi verwisseld.
Je kunt in 3 weken van ho chi minh naar Siem Reap reizen, maar als je meer van Cambodja wilt zien kun je wel wat langer gebruiken. In ho chi minh is vanalles te doen, en met Mekong Delta erbij ben je een week verder. Highlights Cambodja kan in 2 weken.
zaratoestra
Reisexpert

heb ik ook al aan gedacht...maar het nadeel is dan dat wanneer we direct naar india vliegen we zouden vliegen op Chennai maar dan ook moeten zorgen dat we op tijd zijn voor het huwelijk.... en dat heeft ook druk...
IK vermoed dat het het beste is om vanuit siem reap naar KL te vliegen en indien nodig kunnen we ipv vientane nog steeds vliegen op Phnom Penh of siem reap ( de kosten voor het ticket blijven hetzelfde...) gewoon nog een extra visum voor cambodja dan kopen maar dat kost ook het einde van de wereld niet he.

Damn, ik haat het om mij ergens te moeten haasten :-)
loesopreis
Wereldreiziger

Want wat kost zo'n visum voor Cambodja tegenwoordig? Paar tientjes? Da's vast een schijntje ten opzichte van op en neer vliegen naar India. Kun je best een tweede keer aanschaffen.
Maar als jullie aankomen in Hanoi eerst? Kun je ook in die omgeving blijven. Of in die 3 weken naar ho chi minh reizen.

Helaas, Reizen is niet alleen relaxed en ontspannen. Het kan ook best wel eens keuzestress geven.
zaratoestra
Reisexpert

bedankt loes voor de steun :-)
Donderdag mogen we ons visum voor india gaan ophalen
We zullen inderdaad vliegen vanaf siem reap en dan indien 'nodig' terug cambodja ingaan.
We vliegen vanaf Hong Kong naar HCMinh. Vietnam trok al niet zo heel erg.... in vergelijking met laos of cambodja. vandaar dat we vietnam nu dus zullen skippen (noord en zuid wel te verstaan) en dus enkele weken in india blijven
loesopreis
Wereldreiziger

Graag gedaan :-)

Ik had verkeerd gelezen, Hanoi is niet op de route dus. Je moet uiteindelijk vooral kiezen voor wat je t meest aanspreekt. Overal kun je een mooie tijd hebben, maar je moet nu eenmaal keuzes maken. Reis lekker naar wat je leuk lijkt, dan is het altijd goed.
Plaats reactie