eerste keer

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Sjorge

Bericht door Sjorge »

Ok, allemaal al hard bedankt. Al voor vele vragen heb ik nu een antwoord gekregen dankzij jullie.
Maar wat zou ongeveer zo'n reis kosten? Mijn vrienden zouden misschien om het wat goedkoop te houden in Europa willen rondtrekken bv Spanje of Griekenland. Nu vraag ik me af of dit alles in totaal goedkoper of duurder gaat uitkomen dan bv naar thailand te gaan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Over de prijs van een reis zijn er verschillende posts op dit forum geplaats, gewoon even zoeken :wink:

Hoeveel een reis kost hangt heel erg af van je manier van reizen. Wanneer je 'local way' gaat en reist met de locale bus en eet bij stalletjes langs de weg ben je uiteraard veel minder kwijt dan wanneer je trips boekt met een minibus met AC en 's avonds eet in een luxer restaurant met een paar biertjes en ook wilt duiken.

Zelf ben ik (zonder bier en zonder duiken) gemiddeld 15 euro kwijt in Thailand incl alles. Wanneer je echter rekent op 25 euro per dag kun je (bijna) alles doen en zo af en toe nog wat souveniers kopen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sjorge

Bericht door Sjorge »

Duiken gaan we hoogstwaarschijnlijk niet doen. Niemand van ons heeft daar ervaring mee dus...

Maar het zou ook wel kunnen dat we ergens in Europa een trektocht gaan doen. Zijn er daarvoor enige tips??
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je 3 weken op vakantie gaat naar Oost-europa (bijv Bulgarije, Kroatie, Slowakije) dan ben je ongeveer net zoveel of misschien een eurotje of honderd goedkoper uit dan wanneer je 3 weken naar Thailand gaat incl vliegticket.

Ga je 3 weken naar Spanje, italie o.i.d. dan ben je in Thailand zeker goedkoper uit.

Tips voor Europa? moet ik toch eerst weten wat voor een soort vakantie je wilt hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sjorge

Bericht door Sjorge »

trektochtvakantie, met de rugzak. Eventueel met vliegtuig naar een bestemming vliegen en daar dan te voet en met openbaar vervoer verder gaan. Of met de fiets.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Je geeft in je berichtjes aan dat je de vlieger wil op stappen, met de rugzak er op uit wil, en je houdt rekening met een bepaald budget.
Dan spring je over van Cambodja naar Europa ... vanwege je vrienden ... jammer.
Voor het budget of de criminaliteit moet je het niet laten. De taal is ook geen probleem. Eten, slaapplaats en vervoer moet je eender waar je gaat steeds zoeken of regelen. Dus waar ligt het verschil? Het onbekende? Hou het dan lekker spannend en ga naar Cambodja :wink: Je hebt dan tenminste écht een (ander) stukje van de wereld gezien, zoals je wou.
Cambodja is geweldig en goed te doen op 3 weken in combinatie met enkele high lights rond Bangkok.
Zoals reeds aangegeven: visa regel je ter plaatse (luchthaven/grens).
Er zijn ook heel veel reisbureautjes die ter plekke alles voor je regelen. Maar je weet natuurlijk dat die mensen daar ook op verdienen. En dan kom je niet toe met het budget dat hier eerder ergens werd gezegd (maar het blijft betaalbaar).
Als je alles zelf regelt, zit je rond de 20€ per dag (zonder vlucht natuurlijk).
Je mag er echter zeker van zijn dat ze je zullen proberen te beduvelen. Een jonge gast van 18 lijkt een makkelijke prooi. Geloof de verkooppraatjes niet als het gaat over juwelen of andere buitenkansen en hou je handen af van drugs (Bangkok Hilton is niet de aangenaamste plaats om te verblijven). Zelfs als je goed op let, garandeer ik je dat ze je wel eens in de luren zullen leggen. Maar dan gaat het over een paar euro. Beschouw dat dan maar als leergeld :D
Praat die vrienden van je maar om, en go for it :!:

Genoeg mensen hier die ervaring hebben met Cambodja. De tips zullen wel komen als het eens zo ver is 8)
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik vertrek volgende maand richting azie, maar begin de reis met een maand rondreizen in Europa met een Interrail ticket. Ik weet nog niet precies welke landen ik ga aandoen, maar ik trek voor deze maand 1500 euro uit (en daar komt het interrail ticket nog bij!). Europa is duur..
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn dagbudget in Azie is ook tussen de 15 en 20 euro!
Ik zeg altijd. ik kan een reis in europa niet betalen maar in Azie wel!!!
afgelopen mei ben ik 3 weken rond getrokken en incl vlucht van en naar europa bleef ik net onder de 1000 euro!
500 voor de vlucht en 500 voor 3 weken daar!!
ik denk alleen dat een vlucht voor 500 nu niet meer te vinden is maar toch....
het lukt met echt niet om in Eruopa 3 weken te reizen voor 1000 euro

Bangkok Hilton = de gevangenis....voor het geval je dat niet doorhad. En in Thailand blijf je echt met je vingers van drugs af want dit Hilton is niet een bezoekje waard.
opgelicht ga je worden met tuktuk prijzen enzo. Dat gaat inderdaad om een euro per keer en overkomt je waarschijnlijk maar 1 keer in het begin en dat heb je ervan geleerd.

er zijn zoveel toerburotjes die allemaal naast elkaar zitten dat je het beste overal langs kunt en prijzen vergelijken. Of vraag andere toeristen ter plekke of ze goede ervaringen hebbben met een bepaald burootje
ik heb nog nooit een probleem gehad met die burootjes.
ok, heel soms krijg je een klein onderdeeltje vanje toer niet ofzo. Of duurt de reis een uurtje langer dan beloofd. Maar dat zijn niet de erge dingen

ga lekker naar Azie!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
wNordin

Bericht door wNordin »

Ik vertrek aankomende vrijdag naar Bangkok :D
Dieterius

Bericht door Dieterius »

Ik zou er graag in september ook een weekje (of twee) opuit willen trekken (in Europa), maar ik ben een echte n00b op vlak van alleen reizen, of met vrienden. Zijn er tips waarmee ik me kan voorbereiden op een eventuele reis? (Eventueel : want er is ook kans dat ik met de jeugdbeweging richting Tsjechië trek voor 10 dagen) En is het aan te raden met een kennis/vriend(in) te vertrekken voor de eerste keer. Mijn bestemming zou Oostenrijk zijn of het zuiden van Duitsland. Maar ik denk eenmaal het vastligt dat ik een reisje maak naar ginds, dat ik wel vragen zal stellen in het Europasubforum :)

EDIT: (ipv een nieuwe post te beginnen) Ik zit er meer en meer aan te denken om met de fiets een week of twee naar of van een buitenlandse bestemming te rijden... Zijn er mensen met fiets ervaring, of is dat geen backpacken?
Plaats reactie