weer ko chang thailand augustus?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
antine

weer ko chang thailand augustus?

Bericht door antine »

Hi,

Iemand in agustus in Ko Chang( Oost Thailand) geweest? Is het eiland bereikbaar of regen je weg in augustus ( begin)?

gr Antine
Erik
Site Admin

Re: weer ko chang thailand augustus?

Bericht door Erik »

Moeilijk te zeggen. Wij hebben er rond die tijd een keer gezeten. De dagen voor dat we er naar toe gingen was het erg mooi weer. Eenmaal geboekt kwam er een tyfoon waardoor we alle dagen regen hebben gehad. Weer laat zich lastig voorspellen in die tijd van het jaar.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In 2006 waren we er eind juli en toen was het echt rotweer, veel regen waardoor we uiteindelijk maar 3 dagen zijn gebleven en weer verder gegaan. Voor zonnen en duiken was het echt niet geschikt maar we hebben bijvoorbeeld ook een olifanten tocht gedaan wat wel weer prima was. De boten gaan ook gewoon. Het is ook kwestie van een beetje mazzel hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
antine

Bericht door antine »

Hi,

Dank voor jullie reactie.Tja, denk inderdaad dat het met het weer alle kanten op kan gaan (in heel Thailand) als ik zo alle forums nalees. We gaan 3 weken reizen met twee kindjes ( 5 en 8) en twijfelen nog heel erg over de route Vnml ingegeven door het weet. Of alleen oostelijke golfkust& ko phangan & ko tao en bangkok of direct naar zuid thailand( hat yai) ko lipe, lanta,kaho lak, ko phangan en bangkok. Advies, anyone?

gr Antine
ShirleyG

Bericht door ShirleyG »

Hoi Antine,
Wat leuk zeg dat je met je kindjes naar Thailand komt! Veel mensen vinden dat nogal een opgave en gaan liever naar de camping in Frankrijk. Maar je ziet steeds meer en meer gezinnen deze kant opkomen en ik geloof dat Thailand heel goed te bereizen is met kinderen. De Thaise mensen zijn gek op buitenlandse kindjes!

Wat betreft je reisplanning, de oostkust heeft inderdaad mooi weer voor de periode dat jullie komen. En de westkust heeft een regenseizoen, maar dit houdt niet in dat het de hele dag regent. Vaak is het ook maar een regenbui van een uurtje en dan klaart het weer op. Wanneer je in Bangkok aankomt kun je altijd het weer bekijken op bijvoorbeeld http://www.windguru.com en van daaruit je planning maken.

Het is in ieder geval erg makkelijk om van de oostkust naar het westen te gaan en andersom. Je bent er binnen 1 dag. Ik woon zelf op een mooi eiland in de Golf van Thailand en mocht je nou een direct weersbericht willen hebben , mag je me ook een PB sturen :)

Veel plezier met het plannen van jullie reis!

Groetjes,
Shirley
Plaats reactie