Praag, wraclow, tallinn of toch??
Praag, wraclow, tallinn of toch??
Oke ik wil deze zomer nog een weekendje weg en heb nu de volgende opties: Praag, Belgrado,Wraclow, Stockholm, Smaland of Tallinn.
Allemaal plaatsen en landen waar ik nog niet eerder ben geweest. Ik ben van plan 3 nachten dus 2 dagen ter plekke te gaan, ik ga alleen. Slapen in een hostel, liefst beetje budget ter plekke.
Iemand erg enthousiast over een van deze steden en waarom?
Allemaal plaatsen en landen waar ik nog niet eerder ben geweest. Ik ben van plan 3 nachten dus 2 dagen ter plekke te gaan, ik ga alleen. Slapen in een hostel, liefst beetje budget ter plekke.
Iemand erg enthousiast over een van deze steden en waarom?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Praag, wraclow, tallinn of toch??
Ii vind Tallinn een topper. Mooie oude stad, goedkoop, Je kan er alle sovjet keukens proberen, van Azerbeidzjaans tot Georgisch en natuurlijk Russische Bietensoep. Leuke terrasjes. Zeer gezellig uitgaan.
Ik heb zelf geslapen in Hotel Dorell. Prima budget accomodatie net buiten het oude centrum.
Al is Praag natuurlijk ook zeer de moeite waard
Ik heb zelf geslapen in Hotel Dorell. Prima budget accomodatie net buiten het oude centrum.
Al is Praag natuurlijk ook zeer de moeite waard
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Als je deze vraag eind deze maand had gesteld, had ik je wat kunnen vertellen over Wroclaw. Ik ga daar eind deze maand dus heen 
Verder ben ik in nog geen enkele stad geweest die je noemt haha. Waar ligt Smaland?

Verder ben ik in nog geen enkele stad geweest die je noemt haha. Waar ligt Smaland?

In finland, ik heb zelf nog even zitten kijken, wiki travel lezen enzo stockholm en smaland worden het zeker niet. Lijkt talinn veel op Riga en Vilnius?? daar ben ik vorige zomer geweest dus dat heeft dan ook iets minder de voorkeur
In denk dat mijn voorkeur nu Praag is. Maar moet morgen eerst even vrij vragen (verwacht geen probleem) voor ik echt kan boeken.
In denk dat mijn voorkeur nu Praag is. Maar moet morgen eerst even vrij vragen (verwacht geen probleem) voor ik echt kan boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
praag!!
Stockholm is ook leuk maar minder budget en het leukste in de zomer met de lange nachten en de terrasjes.
alle andere steden staan nog op mijn te-doen lijstje
Stockholm is ook leuk maar minder budget en het leukste in de zomer met de lange nachten en de terrasjes.
alle andere steden staan nog op mijn te-doen lijstje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben in Praag, Tallin en Belgrado geweest.
Twee dagen vind ik te kort voor Praag, en op grond daarvan zou ik voor een van de andere steden kiezen.
Ik lig op een boot die heel hard schommelt, ik stop met typen want dan word ik zeeziek. Kijk ff op m'n site voor meer info.
Twee dagen vind ik te kort voor Praag, en op grond daarvan zou ik voor een van de andere steden kiezen.
Ik lig op een boot die heel hard schommelt, ik stop met typen want dan word ik zeeziek. Kijk ff op m'n site voor meer info.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik hoor vaker dat Praag in 2 dagen te kort is. Een vriendin van me die er geweest is, vond een lang weekend (vrijdagochtend heen en maandagavond laat) al te kort
Ik durf het niet te zeggen want ben er nog nooit geweest.

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Smaland ligt in Zweden en niet in Finland. De luchthaven waar je op land is Vaxjo.
Ik ben het met de anderen eens dat 2 dagen te kort is vooor praag.
Daar kan je je wel een week vermaken.
Helaas ik kan Tallinn niet vergelijken met de andere Baltische hoofdsteden omdat ik enkel Tallinn heb bezocht
Ik ben het met de anderen eens dat 2 dagen te kort is vooor praag.
Daar kan je je wel een week vermaken.
Helaas ik kan Tallinn niet vergelijken met de andere Baltische hoofdsteden omdat ik enkel Tallinn heb bezocht
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Belgrado! Vond dat echt een heerlijke stad en is goed in een weekend te doen! Leuke mensen, lekker eten, veel te zien en ook lekker relaxen!
Praag vond ik echt te toeristisch, is mooie stad, veel te zien maar niet dat ik zeg van daar wil ik terug
Tallinn is ook mooi, vond het zelf toch wel weer anders als Vilnius en Riga maar goed is toch wel deels ook overeenkomstig, maar dat vind ik ook wel met andere oost europese steden..
Praag vond ik echt te toeristisch, is mooie stad, veel te zien maar niet dat ik zeg van daar wil ik terug

Tallinn is ook mooi, vond het zelf toch wel weer anders als Vilnius en Riga maar goed is toch wel deels ook overeenkomstig, maar dat vind ik ook wel met andere oost europese steden..
Bedankt voor alle tips, ik bewaar Praag dan tot ik een keer meer tijd heb. Alle foto's zien er ook wel erg romantisch uit dan ga ik liever een keer met mijn mannetje.
Voor nu wordt het Belgrado, ben benieuwd.
Voor nu wordt het Belgrado, ben benieuwd.
Belgrado is zeker leuk!
Ik kwam er nogal onvoorbereid aan. Belgrado was namelijk geen geplande trip, door de aswolk kon ik niet vanuit Sofia naar huis vliegen en belandde ik in Belgrado. Ik verbleef vlak bij het station, dat was ideaal. Alles is op loopafstand van elkaar, maar het zijn dan wel lange afstanden. In het tourist office in het station zijn goede kaarten te krijgen met tips en adviezen van wat je kan doen.
Wat me vorig wel opviel was dat veel dingen in de steigers staan. De stad is nog steeds niet helemaal hersteld van de oorlog in de jaren 90. Zo hier en daar zijn dan ook kogelgaten te zien.
Het eten in Belgrado is goed, en met name het ontbijt in een van de kleine bakkertjes is een aanrader! Deze zijn vanaf 6 uur 's ochtends open. De warme verse broodjes ruiken o zo lekker. Het lijkt wel of de hele stad binnenwipt bij een bakker voordat ze naar hun werk gaan.
Het is overigens een aanrader om een paspoort of een kopie ervan bij je te dragen. Mij is daar ineens naar gevraagd terwijl ik in een park bij een fontein zat. Geen idee waarom ?!?!
veel plezier!
Ik kwam er nogal onvoorbereid aan. Belgrado was namelijk geen geplande trip, door de aswolk kon ik niet vanuit Sofia naar huis vliegen en belandde ik in Belgrado. Ik verbleef vlak bij het station, dat was ideaal. Alles is op loopafstand van elkaar, maar het zijn dan wel lange afstanden. In het tourist office in het station zijn goede kaarten te krijgen met tips en adviezen van wat je kan doen.
Wat me vorig wel opviel was dat veel dingen in de steigers staan. De stad is nog steeds niet helemaal hersteld van de oorlog in de jaren 90. Zo hier en daar zijn dan ook kogelgaten te zien.
Het eten in Belgrado is goed, en met name het ontbijt in een van de kleine bakkertjes is een aanrader! Deze zijn vanaf 6 uur 's ochtends open. De warme verse broodjes ruiken o zo lekker. Het lijkt wel of de hele stad binnenwipt bij een bakker voordat ze naar hun werk gaan.
Het is overigens een aanrader om een paspoort of een kopie ervan bij je te dragen. Mij is daar ineens naar gevraagd terwijl ik in een park bij een fontein zat. Geen idee waarom ?!?!
veel plezier!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Alles wat je wil weten over Praag kan je me een berichtje sturen... Mocht je keuze nog niet vast staan dan!
Nog beter is om het in dit topic te plaatsen, zodat anderen er ook wat aan hebben en kunnen aanvullen met nieuwe ideeënCeska schreef:Alles wat je wil weten over Praag kan je me een berichtje sturen... Mocht je keuze nog niet vast staan dan!

Uiteraard, vraag maar raak voor wie er wat wil weten, waar wel en niet naar toe te gaan en hoe je waar moet komen 

Ik ben nu in Wroclaw. Het is zeker een mooie stad en je kan je er echt wel een weekend vermaken, alleen je moet wel van kerken en kathedralen houden want daar hebben ze er nogal veel van. Ze zijn wel erg mooi!
Ik heb gisteren middag rondgewandeld en heb vooral alles "van buiten" gezien en niet van binnen maar het is de moeite waard! Met name langs de Oder is het erg mooi wandelen en bij de Cenntenial hall is ook een mooi park met fontein, waar je ook heerlijk kan zitten om uit te rusten.
Verder hebben ze een uitstekend tram netwerk!
Al moet ik zeggen dat dit niet mijn favoriete Poolse stad is. Het marktplein is mij toch te groot/masaal. Krakow is ook groot, maar ik voel me daar toch beter op een of andere manier. Het heeft een hele andere uitstraling. En ik heb ook beetje " pech" , er ligt hier veel open op de weg en het is daardoor wat rommelig
Er zijn ook diverse dagtrips die worden georganiseerd vanuit Wroclaw. Ik heb alleen nog maar een aanbieder gevonden. Vandaag ga ik daarmee op tour. Je kan op zich ook zelf georganiseerd gaan maar het probleem is dat er vaak maar 2/3 bussen gaan en het een gepuzzel is qua openbaar vervoer.
Als ik terug ben zal ik een artikel er over schrijven
Ik heb gisteren middag rondgewandeld en heb vooral alles "van buiten" gezien en niet van binnen maar het is de moeite waard! Met name langs de Oder is het erg mooi wandelen en bij de Cenntenial hall is ook een mooi park met fontein, waar je ook heerlijk kan zitten om uit te rusten.
Verder hebben ze een uitstekend tram netwerk!
Al moet ik zeggen dat dit niet mijn favoriete Poolse stad is. Het marktplein is mij toch te groot/masaal. Krakow is ook groot, maar ik voel me daar toch beter op een of andere manier. Het heeft een hele andere uitstraling. En ik heb ook beetje " pech" , er ligt hier veel open op de weg en het is daardoor wat rommelig

Er zijn ook diverse dagtrips die worden georganiseerd vanuit Wroclaw. Ik heb alleen nog maar een aanbieder gevonden. Vandaag ga ik daarmee op tour. Je kan op zich ook zelf georganiseerd gaan maar het probleem is dat er vaak maar 2/3 bussen gaan en het een gepuzzel is qua openbaar vervoer.
Als ik terug ben zal ik een artikel er over schrijven