Cadeautjes voor onderweg

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
lstb

Cadeautjes voor onderweg

Bericht door lstb »

Wat neem jij voor cadeautjes mee onderweg om te geven aan mensen die je ontmoet? En wat voor cadeautjes geef jij je gastgezin waar je logeert?
Ik ben benieuwd naar alle leuke ideeën! :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Cadeautjes voor onderweg

Bericht door Globeskater »

Ik heb meestal wat sleutelhangers met klompjes mee. Geef deze vaak bij Couchsurfen cadeau. Daarnaast neem ik dan soms wat lekkers mee of ik koop wat om te gaan koken..
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

miniklompje, minikaartjes, vingerpoppetjes voor kinderen, proefmonstertjes van parfum zijn in bepaalde arme landen ook zeer populair.

Spulletjes waar mensen iets mee kunnen vinden ze vaak leuker dan een prulletje. Dus als je bij mensen thuis verblijft zou je kunnen kijken wat eenluxeproduct is in het land zelf en dat meenemen. In Afrika nam ik wel kaarsen mee. Of gewoon eten wat ze zelf niet snel kunnen betalen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ik ben nu in een wat kleinere stad van Polen en had daar via couchsurfing met een aantal afgesproken. Ik had de miniklompjes bij me en ik heb nog nooit mensen zo blij zien reageren op de klompjes :) en ze nemen niet veel ruimte in! Enige is dat ik ze soms vergeet mee te nemen omdat ze niet standaard in mijn normale tas zitten.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik neem eigenlijk nooit wat mee uit Nederland. Waarom zou je een cadeautje moeten geven aan mensen die je ontmoet, zo krijg je alleen maar het idee van "rijke westerling" geeft cadeautjes en leren sommige kinderen nooit iets anders dan pen, one dollar, give me present.

Als je iets aan een school geeft vind ik het wat anders of als je bij mensen thuis te eten uit wordt genodigd. Maar in dat geval kan je altijd ter plekke nog een luxe product kopen. Zo hebben we in Egypte bijvoorbeeld bonbons gekocht voor onze taxichauffeur die ons voor een hele maaltijd bij hem thuis had uitgenodigd.

Voor een gastgezin deden we vaak een avond de hele maaltijd verzorgen met een Nederlandse maaltijd. Maar wel met lokale spullen zodat ze het ook zelf konden maken. Bijvoorbeeld in nicragua andijvie stampot met kaas gemaakt vonden ze echt super lekker en gingen ze nu ook zelf maken. :)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik geef ook alleen een cadeautje als bedankje als ik via cs ergens blijf slapen, maar is ook nog wel vaak dat er gewoon gekookt wordt.. en verder als iemand mij bijvoorbeeld de stad laat zien vind ik een kleinigheidje zoals klompjes als bedankje wel heel leuk om te geven.. vaak is dit trouwens in landen waar de mensen die ik ontmoet ook wel gewend zijn te reizen ;)
Plaats reactie