Vliegervaringen British Airways

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

2007 Londen- New York.
uit mijn verslag: Ik vlieg voor het eerst met British Airways en heb niets te klagen. Ik kan kiezen uit 30 films en het eten is prima.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik heb een aantal keer met British Airways gevlogen (meestal in combinatie met Qantas) en heb echt niets te klagen. Vriendelijk personeel en goede toestellen/entertainment systeem. Het eten... tja... dat blijft gewoon vliegtuig eten.

4 september 2006: BA0431 (Airbus A313) - Amsterdam naar Londen

Snack

4 september 2006: BA0007 (Boeing 747/400) - Londen naar Tokyo
Dinner + Breakfast

29 juni 2008: BA0431 (Airbus 320-100/200): Amsterdam naar Londen
29 juni 2008: BA0005 (Boeing 747/400): Londen naar Tokyo
Dinner
Breakfast

Uit reisverslag: "(14:35) Nienke zit niet naast een zwetende, dikke Duitser. Zij is blij. (21:38) We sluiten de ogen en krijgen turbulentie. Wiebel-de-wobbel. (01:47) Het ontbijt. Tja. Gelukkig was er ook vrolijker nieuws. De groep Spanjaarden voor ons hebben luid gejuicht toen de piloot ons op de hoogte stelde van de eindstand van het Europees kampioenschap voetbal. (02:03) Het dak lekt. Verontrustend."

22 augustus 2008: BA0008 (Boeing 747/400) - Tokyo naar Londen
Dinner + Breakfast
Snack

22 augustus 2008: BA0444 (Airbus A319) - Londen naar Amsterdam

2 september 2008: BA0441 - Amsterdam naar Londen

2 oktober 2008: BA009 - Bangkok naar Sydney
Dinner + Breakfast

23 januari 2009: BA430 - Londen naar Amsterdam
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mei 2011 Amsterdam - Londen
Prima vlucht. Veel beenruimte bij nooduitgang :-)
ontbijt: erg koud broodje met 3 kleine plakjes bacon op een kwak tomatenpuree. Niet de moeite waard.
Geen entertainment of krant
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

December 2008 (dus al een tijdje geleden.. :-)). Van Amsterdam, via Singapore, naar Sydney. Goed personeel, prima eten en lekkere ruime stoelen.

Enige nadeel: we hadden geboekt voor een vlucht van Qantas, omdat we daarmee gemakkelijk onze surfboards mee konden nemen. BA nam toen (ik weet niet hoe het nu is) daarentegen geen boards mee. We hebben daarom moeten besluiten om onze surfboards niet mee te nemen vanuit Ozzi naar NL, omdat de cargovlucht nog duurder zou worden dan onze tweedehands boardjes :-)
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Annemiek4

Bericht door Annemiek4 »

Van Kaapstad naar Johannesburg -Londen-Amsterdam. De Vlucht vanuit Johannesburg ging niet. Dit kregen we te horen toen we door alle check inn balies heen waren en al voor de deur van de slurf stonden. Na een half uur wachten werden we terug geroepen. Een uur later werd er eten uitgedeeld, nog een uur later dekens. De informatie bleef uit. Uiteindelijk om twee uur s nachts te horen gekregen dat we naar een hotel moesten, om vier uur daar aangekomen. De volgende dag om 1 uur 's middags te horen gekregen dat we om 17 uur werden vervoerd. Drie uur in bij de balie van BA gestaan om ticket in te wisselen. Was een enorme chaos en sommige mensen moesten achter stewardessen aanrennen om hun vlucht te halen. Kreeg een bon voor een ontbijt in Londen ..heb een enorm luxe buffet gehad voor het ontbijt en lunch in Johannesburg en na een klachtenbrief te hebben geschreven 100 euro korting op een volgende vlucht van BA. Op het moment zelf was het niet prettig en vermoeiend, maar achteraf gezien een avontuur. Daarna nog vier keer met BA gevlogen waarvan twee keer met Qantas. Qantas is toch de tot nu toe best bevallen airline : )
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Vlucht BA op London-Amsterdam (2010). Prima vlucht, maar niets speciaals. We kregen een klein blikje drinken en een koekje, verder geen entertainment of krant zoals eerder al vermeld was. Maar voor de zeer geringe vluchttijd is dat misschien ook wat overbodig.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Voor het eerst sinds tijden met British Airways gevlogen.
Amsterdam - Londen - Seoul.

Heenreis:
Amsterdam - Londen: Online inchecken ging 24 uur van te voren open. Helaas gaf British Airways niet de mogelijkheid om je tickets van te voren uit te printen of op je mobiel te downloaden. De enige mogelijkheid was deze op te halen bij de incheck balie op Schiphol of bij de automaten. Helaas bleek dit laatste niet mogelijk te zijn. Daardoor was het voor niemand mogelijk om van te voren de boardingpassen af te drukken. Gelukkig was British Airways hier perfect op ingespeeld! NOT! Van de zes balies was er één voor mensen zónder boardingpas, de rest was voor priority members of mensen met boardingpas. We hebben circa uur in de rij gestaan en waren één van de eersten. Daarna werd de rij zo lang, dat mensen de vlucht mogelijk niet meer zouden halen. Een manager van BA vroeg aan de anderen of ze ook de dame in kwestie konden helpen die alle passagiers moest helpen zonder boarding pass maar de andere medewerkers weigerden de balies te openen voor deze groep passagiers. BIZAR!

De vlucht zelf ging van Amsterdam naar Londen ging goed. Vriendelijke bemanning. We landden wel erg hard op de baan. Verder kregen we tijdens deze vlucht 1x drinken en een hartig of zoet snackje.

Op Heathrow ging alles vlot. We hadden een makkelijke overstap in dezelfde terminal.

Londen- Seoul: De vlucht van Londen naar Seoul was vrij vol. 24 uur van te voren was de enige mogelijkheid om nog te kunnen zitten naast elkaar achterin. Ik vind dat altijd een van de meest ongelukkige plekken. De vlucht duurde circa 11 uur. De vlucht werd uitgevoerd in een Dreamliner, een fantastisch toestel, ruimte bakken voor bagage én speciale ramen die je zelf donker of licht kan maken. Heerlijk. Entertainment systeem verdiend ook een pluim van BA; zoals het hoort -> Zelf bepalen wanneer welke film begint en stopt en wanneer je wat kijkt. Ook zitten er spelletjes op, muziek enzovoort. Qua maaltijden service kregen we op deze vlucht: 1 snack met drinken, 1 diner (keuze uit Koreaans of vegetarisch), 1 ijsje en 1 ontbijt. Ik vond het ontbijt vreselijk want het was 2x een vaag eigerecht op de Engelse manier gemaakt. Ik heb daar weinig van gegeten. Tijdens het slapen, kon je zo naar achteren lopen voor wat lekkers of wat te drinken en het was ook mogelijk noodles te krijgen. In dat opzicht was het wel weer voordeel om achterin te zitten. Vlucht ging prima, vriendelijk personeel.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Seoul - London - Amsterdam
Terugreis:
Online check in ging 24 uur van te voren open. Doordat je dan ook al voor het tweede deel van de vlucht kan reserveren, was het mogelijk om gratis bij de nooduitgang plaats te nemen. We waren tenslotte één van de eersten die online konden inchecken. Het was niet mogelijk om boardingpasses op de telefoon te krijgen maar in tegenstelling tot op Schiphol, was het op Seoul Incheon International Airport wel goed geregeld. Vriendelijk geholpen, kregen een uitgebreid mapje met tickets en informatie over het vliegveld. We zaten dit keer aardig voorin in het economy deel. Vlucht was bomvol.

De vlucht Seoul - London is circa 12,5 uur. We vertrokken om 10.55. Tijdens deze vlucht kregen we een lunch en een lichte maaltijd. Na een snack, werd de lunch al vrij snel geserveerd. De keuze was kip of beef met aardappelpuree. Ik heb voor de beef gekozen. Daarna was het self service. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lang vond duren voordat je je lichte maaltijd krijgt. Dit was ongeveer 1 uur tot 1,5 uur voor de landing en gelet op het tijdsverschil en ook dat je op een gegeven moment snakt naar een maaltijd, is dat wel flinke tijd om te overbruggen. Verschil is ook dat ik nu nauwelijks ging slapen. Tussendoor kon je wel snacks halen en drinken maar toch, mijn lijf wilde blijkbaar écht eten ;) Dus een les voor een volgende keer om wat extra's mee te nemen. BA verzorgt je verder uitstekend. We kregen nog een ijsje en de lichte maaltijd was óf koreaanse beef óf wederom kip met rijst. Natuurlijk weer voor de beef gekozen. Ik realiseer me nu dat er dus geen vega optie was. Verder was de beleving qua entertainment net zo positief als op de heenweg. We hadden tenslotte weer de dreamliner. Verder vond ik het positief dat het personeel ook iedereen erop attendeerde tijdens de maaltijden de stoel omhoog te zetten zodat de mensen achter je ook fatsoenlijk konden eten. Pluim dus.

Londen - Amsterdam: Aardig personeel, prima vlucht. Je krijgt weer wat te drinken en hartige of zoete snack.
Plaats reactie